recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 4000 klikker on/off
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 4000 klikker on/off

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 17:13
Slettet

Redigeret af tjensen02 - 29-Oktober-2022 kl. 21:11
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 17:39
Det lyder som om du roder i blinde og ikke er den rette til at lave sådan en reparation.
Du skal være opmærksom på om dine højttalere er en MK1 eller MK2, der er forskel på power trinnet til højtaleren

Nedenstående er det fulde diagram til en MK1

I stedet for at bare skifte så mål DC spændingerne i kredsløbet for at finde den fejlende komponent.
Hvis du ikke kan det så lad en fagmand tage sig af reparationen.

Diagram 1


Diagram 2




Redigeret af Henrik_45 - 29-Oktober-2022 kl. 17:43
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 17:47
Slettet

Redigeret af tjensen02 - 29-Oktober-2022 kl. 21:11
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 17:47
Men ja.  

Det er mk1.


Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 18:04
Slettet

Redigeret af tjensen02 - 29-Oktober-2022 kl. 21:11
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 18:54
Slettet

Redigeret af tjensen02 - 29-Oktober-2022 kl. 21:11
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 21:12
men tak for svar 
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2022 kl. 21:30
Jeg ved godt jeg ikke er den rette men har ikke råd til en fagmand.
Men nu har jeg skiftet transistorer i dem begge.   
De er begge lige så døde som før og lyser bare rødt. 

Nu tager jeg phono stikket som højtaler indgang og et delefilter og så bliver de passive med en extern forstærker.  
Kan læse på nettet der er en del der har samme fejl så kommer den ikke bare igen.  

Det var bare en opdatering hvad der sker.  


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2022 kl. 22:15
Javel, men så har du prøvet. Det er synd du sletter dine indlæg, de kunne være lærerige for andre at læse. Og det jeg har skrevet til dig gir ingen mening når de står alene.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2022 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Javel, men så har du prøvet. Det er synd du sletter dine indlæg, de kunne være lærerige for andre at læse. Og det jeg har skrevet til dig gir ingen mening når de står alene.

Blev bare sur over og stille et spørgsmål og bare få og vide at jeg ikke var den rette.  
Jeg ville bare gerne vide hvad der foregik i det tænd og sluk system og om man kunne tænde uden om det og hvad der skete ved det.    
Jeg ved godt jeg ikke er fagmand men er også nysgerrig. 
Det var bare defor.

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre men for og bruge højtaleren kan man jo sætte en anden forstærker til selve højtalerne.  
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2022 kl. 22:24
Jeg synes også, at det er prisværdigt, at du prøver at fikse det selv. Faktisk en god ide at prøve at gøre dem passive, om end jeg kan forestille mig, at B&O har indbygget diverse fiksfakserier, der skal få højttalerne til at lyde større, end de faktisk er. Men mon ikke du får et hæderligt resultat ud af det med en rimelig forstærkning.

Jeg har læst, at Beolab 4000 kan have noget skum eller lignende som lyddæmpning, der ligesom kan "smelte" internt i højttaleren, så den skal renses. Var/er dine højttalere fri for det?

I øvrigt har jeg en B&O-interesse, der er løbet lidt af sporet, så i øjeblikket har jeg bl.a. to sæt Beolab 5000 og to sæt Beolab 4500 foruden nogle anlæg. Til forskel fra dine kan jeg bare skrue forstærkermodulet af og så bruge dem som passive højttalere. Ikke helt det samme, men dog en mulighed, hvis jeg evt. ikke kan få forstærkerne repareret (eller det ikke kan svare sig til sin tid.) De spiller faktisk udmærket, selvom de ikke kan måle sig med mine DALI Mentor 6, der jo har mere volumen.

God fornøjelse med dit projekt.

Mvh. Jørgensen
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2022 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Jeg synes også, at det er prisværdigt, at du prøver at fikse det selv. Faktisk en god ide at prøve at gøre dem passive, om end jeg kan forestille mig, at B&O har indbygget diverse fiksfakserier, der skal få højttalerne til at lyde større, end de faktisk er. Men mon ikke du får et hæderligt resultat ud af det med en rimelig forstærkning.

Jeg har læst, at Beolab 4000 kan have noget skum eller lignende som lyddæmpning, der ligesom kan "smelte" internt i højttaleren, så den skal renses. Var/er dine højttalere fri for det?

I øvrigt har jeg en B&O-interesse, der er løbet lidt af sporet, så i øjeblikket har jeg bl.a. to sæt Beolab 5000 og to sæt Beolab 4500 foruden nogle anlæg. Til forskel fra dine kan jeg bare skrue forstærkermodulet af og så bruge dem som passive højttalere. Ikke helt det samme, men dog en mulighed, hvis jeg evt. ikke kan få forstærkerne repareret (eller det ikke kan svare sig til sin tid.) De spiller faktisk udmærket, selvom de ikke kan måle sig med mine DALI Mentor 6, der jo har mere volumen.

God fornøjelse med dit projekt.

Mvh. Jørgensen

Det var da nogle smart nogle de højtalere. 
Dem kender jeg ikke.  

Men ja.  Der var sådan noget ulækkert skum i og har fjernet det og renset printet.
Der var enkelte skader som jeg har loddet efter. 
Den ene højtaler har kørt og spillet men ikke ret længe.
Så døde den og bare lyser rødt .  Hvorfor ved jeg ikke.  
Men vil tro de kan komme til og spille ganske fint med en forstærker. 
Bare et problem og finde et delefilter.  


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu