recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 4000 og Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeolab 4000 og Sonos

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 16:47
Dog slog mig lige: du kan selvfølgelig ikke trække et Powerlink visere hvis du kun forbinder via phono, da det jo er mono frem til den første højttaler. Hvor skulle signalet til den anden højttaler komme fra når du kun har forbundet én kanal i første omgang ;-)
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 17:35
Yakken. Du kom mig i forekøbet. Den eneste grund til at Powerlink fungere på et B&O anlæg er jo netop at begge signaler left+right sendes i samme kabel. Derefter sender den første højtaler ganske enkelt det rigtige signal videre til den næste. Når du tilslutter B&O højtalere til et almindeligt anlæg sender du jo to forskellige mono signaler til hver højtaler, som så tilsammen bliver et stereosignal. Eller skulle du finde en Powerlink adaptor som kan sende begge signaler i kablet. Altså et Powerlinkkabel med to phonostik. Så er der selvfølgelig altid spørgsmålet om lyden sendes analogt eller digitalt i Powerlink kablet og hvorvidt højtalerne vil tænde.

Umiddelbart vil jeg mene at du nok må se dig tilfreds med at trække phonostik til hver højtaler. Og set i lyset af at du jo med passive højtalere ville skulle trække seperate kabler til to højtalere alligevel, er det jo ikke det store problem. Men jeg kan godt se det smart i din tanke.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 09:09
Du kan ikke bruge Powerlink uden trigger, så det hjælper ikke at samle dem i én. Du kan ikke få lyd ud af højttaleren via PL hvis ikke der er et triggersignal med, så højttaleren vil virke helt forkert i dét setup.

Det desuden ikke kun "det rigtige signal" der sendes videre når du router et PL-signal. Begge kanaler føres med, så du kan sætte adskillige højttalere til på ét kabel.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ole-T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2010
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 11:10
Hej igen.

Ja, jeg er klar over det med mono og stereo - så idéen var naturligvis at bruge et kabel med powerlink stik i den ene ende og to phonostik i den anden ende. (Altså noget lign. dette: http://www.av-connection.dk/?PGr=961&ML=306 - nok ikke nøjagtigt dette, men noget tilsvarende).

Men da I nu har fortalt, at der skal være et triggersignal, hvis man bruger powerlink, så vil det fungere bedst med phono-løsningen. Så jeg køber simpelthen bare to kabler med et phonostik i hver ende (to subwoofer-kabler).

Iøvrigt har lidt mere test vist, at løsningen med phono-kablerne virker helt fint. Eneste ulempe ser ud til at være, at der godt kan gå lidt tid, før højttalerne tænder, hvis jeg starter noget musik med en rolig start - men så snart de er tændt, fungerer de upåklageligt.

Til top
nh42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Juni-2011
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 00:06
Hej 

Overvejer selv Beolab 4000 og Sonos ZP90 - nu her nogle mdr efter har fået det til at køre med phono?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu