recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000 med SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000 med SONOS

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af papepape papepape skrev:

Jeg har lige oploadet et foto af det kabel jeg har fået anbefalet af HIFI klubben at bruge. Jeg har nu lige testet med et helt almindeligt kabel og når dette er tilsluttet mellem ZP90 og BL8000 er der intet støj at høre. Så er der dog problemet med triggeren, men det kan jeg egentligt overleve i første omgang.

Mit problem er dog, at jeg gerne skal bruge det kabel jeg har fået installeret / trukket gennem lofte og vægge - kan jeg sætte anden endestykke på eller hvorledes kan det løses ?

Det er vanskeligt at se på billede, men det kunne være det er skærmet stereokabel der er fejlmonteret, og ikke et højttalerkabel (hvis det er højttalerkabel er der godt nok ikke mange mm2 Wink) ?

For stik er vel monteret på kabel efter det er trukket igennem rør, af dig selv eller en montør?

Mvh. JørgenT
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af papepape papepape skrev:

Kan jeg bruge kablerne til noget og så sætte andre endestykker på ?

vh Thomas

Kun såfremt du ændrer din opsætning og benytter en Connect amp med et par almindelige højttalere.

Den løsning du har fået anbefalet kan ikke bruges til det formål du har nu.

Har butikken direkte peget på kablet eller hvordan er anbefalingen sket ? Det er nemlig ikke et kabel vi har i sortiment, så undrer mig lidt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 20:32
Hvis du har været så smart, at få kablerne trukket i tomrør, så får du fat i en rulle skærmet kabel og binder det til enden af det nuværende kabel. Når du så trækker det nuværende kabel ud, så trækkes det nye kabel igennem røret. Som en anbefaling, kan du med fordel sprøjte silikone (fedt) i røret, mens der trækkes. Så glider det nemmere.

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 20:49
Skulle der ikke være plads i tomrøret, til at trække knuden med de to kabler igennem, så kan der gøres efterfølgende, med noget tyndt, stærkt snor, som så trækkes med det gamle kabel ud. Herefter binder du så det nye kabel i den anden ende af snoren og hiver det igennem.
Til top
papepape Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2015
Sted: Hørsholm
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:07
Det er desværre ikke muligt at få trukket gammelt kabel ud og nyt i - vi kan ikke rokke dem ud af flækken - har forsøgt alt. Det var en kamp med sæbe og alt at få kablerne igennem men nu er det helt umuligt - der er mange skæve knæk på tomrørene.

Stik er naturligvis monteret på kabler efter de er trukket igennem.

Tweaky: Jeg har købt kablerne i HIFI i Hørsholm, som jeg har rådført mig med flere gange, da jeg samtidig har købt en del sonos udstyr dernede nu. Er bare ærgerlig over det - da jeg ligeså godt kan sælge BL8000 nu.

Så håber da at HIFI Hørsholm ved hvad de sælger - men kan tyde på at det er del forkerte løsning de har valgt til mig - og netop fordi alle kabler skulle trækkes gjorde jeg meget ud af at forklare setup med plantegning osv - så lige nu sidder jeg også med en ZP90, som jeg netop har åbnet og ikke får brug for !!

Spild af penge......

vh Thomas

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Online
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:10
Fuck jeg føler med dig.

Ikke at jeg tror de har vejledt dig forkert i en ond mening, men det er simpelthen så sørgerligt.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:14
Tak for din medfølelse - men når man føler man har gjort så meget ud af det og købt de dyreste ledninger og stik som de anbefaler og så er det forkert anbefaling af nogle som netop er eksperter. Man går til HIFI klubben for at få god rådgivning og betaler lidt mere og så ender det sådan.

Nej de har naturligvis ikke gjort det i ond mening, og de er super flinke dernede - men hvad hjælper det mig lige nu.... farvel til det setup og må jo så høre dem om de kan tage ZP90 tilbage som det mindste de kan gøre !

vh Thomas
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:16
Som skrevet ovenfor, det kunne være et OK stereo skærmet kabel, som bare er fejlmonteret.
Så inden det skiftes, sammenlign med dette, som er en stump af et halvt kabel af den type jeg tror det kan være.
Venstre side i billede er som jeg tror det er afisoleret og skærm + inderleder fejlagtigt  snoet sammen og loddet på.
Med den ene halvdel/kanal til center tap, og den anden halvdel/kanal til stel på stik.

Prøv at afmontere stik, og lav ny afisolering og se om der ikke er en tynd isoleret centerleder, omgivet af skærm som i højre side af billede.
Og det er så kun den ene halvdel af dit kabel der skal monteres i hvert sit phono/RCA stik.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 05-Januar-2015 kl. 21:18
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:29
Hej Jørgen

Jeg har nu klippet den ene ende over og det ser således ud - kan det reddes på nogen måde ?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:38
Det er jo et stereokabel du har der.

Du kan trække både højre og venstre kanal gennem det kabel. Prøv at afisolere den røde leder, der vi, du finde er tyndt kobberkabel inde i. Det skal monteres til midterlederen i stikket og den tykke skærm udenom skal på yderkappen.

Ledningen er god nok, det er monteringen det er galt med!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Fuck jeg føler med dig.

Ikke at jeg tror de har vejledt dig forkert i en ond mening, men det er simpelthen så sørgerligt.

Sikkert ikke! Men det er sgu basal viden, at Bang & Olufsen produkter kører med liniesignal! Og specielt i en forretning som HFK, hvor man må forvente uddannet personale og entusiaster, må man forvente at de véd noget!!! Som tidligere branchemand har jeg kun én hold,ing til den slags "rådgivning": Amatører!!

M.v.h.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:47
Mærkeligt kabel de har solgt dig, det ligner nemlig netop et gammelt billigt hovedtelefon kabel.

Du har en chance for et nogenlunde resultat ved kun at bruge den ene halvdel af kablet fx. den del med den røde inderleder og skærm, og så ikke bruge den anden hvide halvdel af kablet
Har dog med denne type kabel oplevet at lyden mister top, og lyden lyder tamt, når det bruges til linie signal.

Jeg ville tage en alvorlig samtale med Hi-Fi klubben, det er helt i skoven at sælge dig et sådan kabel.

Men held og lykke med projektet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu