|
Beolab 8000 med SONOS |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det gjorde butikken jo så også, så ro på Henrik. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Men som Klaus også skriver, det skal monteres korrekt. Lidt vejledninger hvis du selv skal i gang (eller til ham der har monteret for dig? ![]() Google på "how to solder phono connector" Med et tykt mono kabel: Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
papepape ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 19 |
|
Hej Alle
Tak for beskeder og ideer og forslag - det er super for mig og jeg skal i gang med lodningen. Min nabo klarede lodningen sidst så skal ikke give HIFI klubben skylden herfor. Jeg forsøger mig nu og håber så at lyden vil være OK efterfølgende. Hvordan jeg så kan få trigger strøm koblet på må blive en anden hovedpine - en ting ad gangen :-) Thomas
|
||
![]() |
||
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
|
Blot et lille ekstra input.
Når du får loddet stikkene korrekt så vil brummet helt sikker forsvinde. Når du så lytter til dit anlæg, så vil du formodentligt huske hvor godt og dynamisk dine højtalere tidligere spillede. Nu lyder de måske lidt kønsløse og tamme, men du må ikke heraf udlede, at det er Sonos som lyder sådan, det er impedansen i det lange halvdårlige kabel som har denne indflydelse på lyden. |
||
![]() |
||
papepape ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 19 |
|
Hmm, så i bund og grund et dårligt kabel de har solgt mig eller ?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Hvad hedder kablet? Man kan ikke ud fra billederne udlede at det er et dårligt kabel.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
så ville jeg ikke være i tvivl. ![]() Og et ganske almindeligt 75 ohms dobbeltskærmet antennekabel vil også være at foretrække ved langt stræk. ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Hej Jørgen
Ja så tabte du mig mht. navn på kablet - det ved jeg simpelthen ikke - måske det er et OK kabel - men bare ærgerligt at det taber lyd og kvaliteten bliver dårlig. vh Thomas
|
||
![]() |
||
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
|
Lod stikkene korrekt på og afspil og lyt til noget musik du kender.
Flyt så Sonos ned ved siden af dine højtalere og tilslut med et kort alm. Phono kabel, og lyt så igen til den samme musik og ved samme lydstyrke. Jeg vil tro at du bedre kan genkende dine højtalere med det korte alm. Phono kabel. Det kunne være spændende hvis du om nogle dage skrev i denne tråd om resultatet af denne lille lyttetest. |
||
![]() |
||
|
Jeg er enig, giv det en chance.
|
||
![]() |
||
|
OK, jeg skal nok skrive tilbage når jeg måske i morgen for ordnet det - håber ikke jeg kan høre forskel, men det vil jeg jo nok desværre kunne.
Ill be back :-) |
||
![]() |
||
|
Når du skal til at lodde, pas på med varmen når du lodder på skærmen.
Hvis der er for meget varme på, og loddested på skærmen er tæt på inderleder, så kan isolering på inderleder smelte med mulighed for kortslutning.
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |