recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000 med SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000 med SONOS

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Sikkert ikke! Men det er sgu basal viden, at Bang & Olufsen produkter kører med liniesignal! Og specielt i en forretning som HFK, hvor man må forvente uddannet personale og entusiaster, må man forvente at de véd noget!!!

M.v.h.

Det gjorde butikken jo så også, så ro på Henrik.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af papepape papepape skrev:

Hej Jørgen
Jeg har nu klippet den ene ende over og det ser således ud - kan det reddes på nogen måde ?
Måske ikke et kabel af den allerbedste slags ved lange stræk.
Men som Klaus også skriver, det skal monteres korrekt.

Lidt vejledninger hvis du selv skal i gang (eller til ham der har monteret for dig? Confused)
Google på "how to solder phono connector"

Med et tykt mono kabel:

Mvh. JørgenT
Til top
papepape Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2015
Sted: Hørsholm
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 22:25
Hej Alle

Tak for beskeder og ideer og forslag - det er super for mig og jeg skal i gang med lodningen. Min nabo klarede lodningen sidst så skal ikke give HIFI klubben skylden herfor.

Jeg forsøger mig nu og håber så at lyden vil være OK efterfølgende.

Hvordan jeg så kan få trigger strøm koblet på må blive en anden hovedpine - en ting ad gangen :-)
Thomas
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 22:40
Blot et lille ekstra input.
Når du får loddet stikkene korrekt så vil brummet helt sikker forsvinde.

Når du så lytter til dit anlæg, så vil du formodentligt huske hvor godt og dynamisk dine højtalere tidligere spillede.
Nu lyder de måske lidt kønsløse og tamme, men du må ikke heraf udlede, at det er Sonos som lyder sådan, det er impedansen i det lange halvdårlige kabel som har denne indflydelse på lyden.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 22:43
Hmm, så i bund og grund et dårligt kabel de har solgt mig eller ?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 22:45

Hvad hedder kablet?

Man kan ikke ud fra billederne udlede at det er et dårligt kabel.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvad hedder kablet?

Man kan ikke ud fra billederne udlede at det er et dårligt kabel.
nej, men hvis jeg skulle vælge imellem trådtstarters og det grønne vist i video:
så ville jeg ikke være i tvivl. Wink

Og et ganske almindeligt 75 ohms dobbeltskærmet antennekabel vil også være at foretrække ved langt stræk.  Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:03
Hej Jørgen

Ja så tabte du mig mht. navn på kablet - det ved jeg simpelthen ikke - måske det er et OK kabel - men bare ærgerligt at det taber lyd og kvaliteten bliver dårlig.

vh Thomas
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:03
Lod stikkene korrekt på og afspil og lyt til noget musik du kender.

Flyt så Sonos ned ved siden af dine højtalere og tilslut med et kort alm. Phono kabel, og lyt så igen til den samme musik og ved samme lydstyrke.
Jeg vil tro at du bedre kan genkende dine højtalere med det korte alm. Phono kabel.

Det kunne være spændende hvis du om nogle dage skrev i denne tråd om resultatet af denne lille lyttetest.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:08
Jeg er enig, giv det en chance.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:12
OK, jeg skal nok skrive tilbage når jeg måske i morgen for ordnet det - håber ikke jeg kan høre forskel, men det vil jeg jo nok desværre kunne.

Ill be back :-)

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:25
Når du skal til at lodde, pas på med varmen når du lodder på skærmen.
Hvis der er for meget varme på, og loddested på skærmen er tæt på inderleder, så kan isolering på inderleder smelte med mulighed for kortslutning. Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu