recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000 med SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000 med SONOS

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:28
.

Redigeret af Henrik B. - 05-Januar-2015 kl. 23:56
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af papepape papepape skrev:

Hmm, så i bund og grund et dårligt kabel de har solgt mig eller ?

Nej, det er et fint kabel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af papepape papepape skrev:

Hvordan jeg så kan få trigger strøm koblet på må blive en anden hovedpine - en ting ad gangen :-)

Der er du jo så så heldig at HiFi Klubben har solgt dig et stereokabel. Så kan den røde leder med skærm bruges til lydsignalet og den hvide leder plus skærm til triggersignalet.

Klaus
Til top
papepape Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2015
Sted: Hørsholm
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 08:52
Hej Klaus

Det er positivt at høre - som du kan fornemme så er jeg ikke den stærkeste indefor dette område - men derfor super godt, at der findes sådanne fora og mange er så hjælpsomme.

Hvorledes får man så ført triggerstrøm fra de to hvide kabler - der er jo et til hver højttaler - som jo hver kommer ud fra væggen et stykke fra hinanden.

Er det nok, at det er den ene hvide kabel der trigges eller skal man gøre det for begge - og hvilken metode skal man så bruge til at trigge ?

vh Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 14:41
Start med at få lavet lydkablet. Så tager vi trigger, når du har trig out fra din sonos og DIN stik til højttalerne.

Klaus
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 14:54
Når du bruger linie indgangen, har du ikke noget at bruge trigger til.
Højttalerne burde tænde og slukke fint uden.
Det gør mine Beolab 9 ihvertfald. De er tilsluttet en Yamaha receiver.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 17:47
Hvis ikke man bruger trigger systemet, KAN man opleve at højtalerne slukker af sig selv ved sangskift eller ved meget lave sekvenser.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:08
Det skal virke på dette setup. Mit er præcis magen til og der har ingen problemer været de sidste 4 år.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:32
Højttalerne er programmeret til at slukke efter ca. 2 minutter uden input, så de slukker ikke mellem to numre
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:42
Ergo har Klubben nok ikke solgt et forkert kabel.. så Henrik trækker sikkert sin sviner tilbage når du en dag får loddet det korrekt og lyttet.
Og så ved jeg ikke med "at du betaler ekstra i Klubben".. du har jo købt sonos som koster det samme alle steder... Pas nu på med det der "vi vil have den fede service og vi betaler"... for du har jo nok ikke betalt SÅ meget ekstra...Og nu er personalet jo ikke uddannet radiomekanikere eller teknikere hvad angår kabeltræk og typer.
Og så held & lykke med projektet :-)
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 21:17
Slettet.

Redigeret af Jonas_R - 06-Januar-2015 kl. 21:19
Til top
papepape Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2015
Sted: Hørsholm
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papepape Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 21:52
Kære alle

Så har jeg fået loddet som I har anbefalet - den røde ledning er nu brugt, og den midterste på studsen og ledningen rundt om på skjoldet.

Den hvide ledning er ikke i brug.

Det tog mig lidt tid at lodde - og nok ikke en lodning der vinder De danske mesterskaber for loddemestre - men det sidder OK.

Resultatet:
  • Ingen brummen når højttalere er tændt - lægger jeg det ene øre helt ind til, så kan jeg høre mikroskopisk, men intet problem.
  • Højttalere spiller fint - jeg har ikke testet kvaliteten med at sætte korte RCA kabler på, for mig er det en OK kvalitet.
  • De spiller så sammen via SONOS med de B&W højttalere jeg har loftmonteret i køkkenet - så det giver en skide god klang i køkken/alrum nu.
  • Efter 2 minutter, uden lyd - måtte jeg til min glæde sande at den grønne knap blev rød - højttalerne slukkede Tongue
Mit projekt lykkedes - og stor tak til alle herinde.

Hvis jeg på nogen måde fik ytret mig negativt om HIFI Klubben trækker jeg det i mig igen - de har vel så solgt mig det korrekte kabel - og blot min manglende viden om montering, der ikke var tilstrækkelig.

bedste hilsener fra en glad mand nu.....
Thomas

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu