|
Beolab 8000 med SONOS |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
.
Redigeret af Henrik B. - 05-Januar-2015 kl. 23:56 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Nej, det er et fint kabel. Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Der er du jo så så heldig at HiFi Klubben har solgt dig et stereokabel. Så kan den røde leder med skærm bruges til lydsignalet og den hvide leder plus skærm til triggersignalet. Klaus |
|
![]() |
|
papepape ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 19 |
Hej Klaus
Det er positivt at høre - som du kan fornemme så er jeg ikke den stærkeste indefor dette område - men derfor super godt, at der findes sådanne fora og mange er så hjælpsomme. Hvorledes får man så ført triggerstrøm fra de to hvide kabler - der er jo et til hver højttaler - som jo hver kommer ud fra væggen et stykke fra hinanden. Er det nok, at det er den ene hvide kabel der trigges eller skal man gøre det for begge - og hvilken metode skal man så bruge til at trigge ? vh Thomas |
|
![]() |
|
Start med at få lavet lydkablet. Så tager vi trigger, når du har trig out fra din sonos og DIN stik til højttalerne.
Klaus |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Når du bruger linie indgangen, har du ikke noget at bruge trigger til.
Højttalerne burde tænde og slukke fint uden. Det gør mine Beolab 9 ihvertfald. De er tilsluttet en Yamaha receiver. |
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1048 |
Hvis ikke man bruger trigger systemet, KAN man opleve at højtalerne slukker af sig selv ved sangskift eller ved meget lave sekvenser.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det skal virke på dette setup. Mit er præcis magen til og der har ingen problemer været de sidste 4 år.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Højttalerne er programmeret til at slukke efter ca. 2 minutter uden input, så de slukker ikke mellem to numre
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Ergo har Klubben nok ikke solgt et forkert kabel.. så Henrik trækker sikkert sin sviner tilbage når du en dag får loddet det korrekt og lyttet.
Og så ved jeg ikke med "at du betaler ekstra i Klubben".. du har jo købt sonos som koster det samme alle steder... Pas nu på med det der "vi vil have den fede service og vi betaler"... for du har jo nok ikke betalt SÅ meget ekstra...Og nu er personalet jo ikke uddannet radiomekanikere eller teknikere hvad angår kabeltræk og typer. Og så held & lykke med projektet :-) |
|
![]() |
|
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Slettet.
Redigeret af Jonas_R - 06-Januar-2015 kl. 21:19 |
|
![]() |
|
papepape ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 19 |
Kære alle
Så har jeg fået loddet som I har anbefalet - den røde ledning er nu brugt, og den midterste på studsen og ledningen rundt om på skjoldet. Den hvide ledning er ikke i brug. Det tog mig lidt tid at lodde - og nok ikke en lodning der vinder De danske mesterskaber for loddemestre - men det sidder OK. Resultatet:
Mit projekt lykkedes - og stor tak til alle herinde. Hvis jeg på nogen måde fik ytret mig negativt om HIFI Klubben trækker jeg det i mig igen - de har vel så solgt mig det korrekte kabel - og blot min manglende viden om montering, der ikke var tilstrækkelig. bedste hilsener fra en glad mand nu..... Thomas |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |