|
Beolab 8000 tilslutning til receiver uden preout? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
metalmickey
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-August-2019 kl. 13:23 |
Jeg overvejer at skaffe mig et par Beolab 8000 højttalere, som jeg så vil bruge som fronthøjttalere til surround, men jeg har en Onkyo TX-NR555 receiver, som ikke har preout udgange. Kan det lade sig gøre på andenvis?
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan i princippet klares med en spændingsdeler på dine fronters højtaler udgange, det laves med 2 modstande på hver kanal, så den høje spænding på din udgang bliver til et line signal. Mon ikke der også skal en trigger spænding til på powerlink stikket til at vække forstærkeren i Beolab 8000. Der findes sikkert et utal af kabler og lign.etc. Der findes bestemt også en' / eller flere personer her på sitet der ved en hel del om en mulig løsning. Ellers kan denne sikkert klare opgaven: https://soundsheavenly.com/line-in-connection/33-power-amplifier-to-beolab-line-in-attenuated-convertor-kit.html Redigeret af Potter - 06-August-2019 kl. 15:27 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
metalmickey
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige en opfølgende spørgsmål på et gammelt opslag.
Jeg har nu fået skaffet mig et sæt Beolab 8000 mk2, samt boksen fra Sounds Heavenly (https://soundsheavenly.com/line-in-connection/33-power-amplifier-to-beolab-line-in-attenuated-convertor-kit.html). Det tog lidt fintuning for at få den til at fungere sammen med receiveren, således at den fik højttalerne til at tænde sammen med receiveren, og det fungerer også fint hvis jeg spiller musik eller andet som aktiverer venstre og højre frontkanaler, men hvis jeg fx ser tv, hvor der ikke er meget aktivitet på de 2 front kanaler, så oplever jeg at de 2 højttalere konstant står og klikker on/off, hvilket er pænt irriterende. Kan dette omgåes? Hvis jeg skruer op for signalet på boksen fra Sounds Heavenly, så tænker jeg at de forbliver tændt, men så vil de så heller ikke slukke, når receiveren slukkes (og samtidig afgiver de begge en humming lyd, når det kun er dem som står tændt). Nogen som har en god idé?
|
|
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej metalmickey. For at kunne trigge højttalernes rælere som i PL mode, se min tegning. Du vil også kunne
|
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
metalmickey
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for svaret.
Dvs. det din tegning kræver, er 2 powerlink kabler, 1 y-adapter kabel, og så det 8 polede powerlink kabel? Det 8 polede kabel, ender det ud i 2 phono/RCA stik? Kan du hjælpe med hvor det kan skaffes samt den tilhørende batteri kasse?
|
|
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du ikke lodde selv, må søge en der kan. Måske AV-connection, som også har det andet
du får brug for. Den billigste batterikassen sidder på de lys grene dimser der blev brugt i julen. |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
metalmickey
Funktioner
Tak(0)
|
Ah, så er jeg med. Dvs. de 2 phono kabler loddes på det 8 polede stik på y-adapteren sammen med batteri kassen?
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men den har USB stik på bagside, ved ikke om det tænder/slukker for +5V forsyning sammen med receiver ON/OFF? I så fald kunne det måske bruges til trigger i stedet for batterikassen? |
|
Mvh. JørgenT
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan lave masser af løsninger med diverse kabler, ledninger og trykknapper.
Men, hvorfor ikke bare tage tyren ved hornene og købe en forstærker der kan bruges sammen med højttalerne uden alle mulige fikskfakserier? Klaus
|
|
metalmickey
Funktioner
Tak(0)
|
Ville denne kunne gøre det?
Så vidt jeg kan se har den 2 preouts.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
metalmickey
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du foreslå et mærke/model som har både preouts og trigger outs?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |