recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000 tilslutning til receiver uden preout?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000 tilslutning til receiver uden preout?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 8000 tilslutning til receiver uden preout?
    Sendt: 06-August-2019 kl. 13:23
Jeg overvejer at skaffe mig et par Beolab 8000 højttalere, som jeg så vil bruge som fronthøjttalere til surround, men jeg har en Onkyo TX-NR555 receiver, som ikke har preout udgange. Kan det lade sig gøre på andenvis?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af metalmickey metalmickey skrev:

Jeg overvejer at skaffe mig et par Beolab 8000 højttalere, som jeg så vil bruge som fronthøjttalere til surround, men jeg har en Onkyo TX-NR555 receiver, som ikke har preout udgange. Kan det lade sig gøre på andenvis?

Det kan i princippet klares med en spændingsdeler på dine fronters højtaler udgange, det laves med 2 modstande på hver kanal, så den høje spænding på din udgang bliver til et line signal.
Mon ikke der også skal en trigger spænding til på powerlink stikket til at vække forstærkeren i Beolab 8000. Der findes sikkert et utal af kabler og lign.etc.

Der findes bestemt også en' / eller flere personer her på sitet der ved en hel del om en mulig løsning.



Redigeret af Potter - 06-August-2019 kl. 15:27
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 07:53
Lige en opfølgende spørgsmål på et gammelt opslag.

Jeg har nu fået skaffet mig et sæt Beolab 8000 mk2, samt boksen fra Sounds Heavenly (https://soundsheavenly.com/line-in-connection/33-power-amplifier-to-beolab-line-in-attenuated-convertor-kit.html). Det tog lidt fintuning for at få den til at fungere sammen med receiveren, således at den fik højttalerne til at tænde sammen med receiveren, og det fungerer også fint hvis jeg spiller musik eller andet som aktiverer venstre og højre frontkanaler, men hvis jeg fx ser tv, hvor der ikke er meget aktivitet på de 2 front kanaler, så oplever jeg at de 2 højttalere konstant står og klikker on/off, hvilket er pænt irriterende. Kan dette omgåes?

Hvis jeg skruer op for signalet på boksen fra Sounds Heavenly, så tænker jeg at de forbliver tændt, men så vil de så heller ikke slukke, når receiveren slukkes (og samtidig afgiver de begge en humming lyd, når det kun er dem som står tændt).

Nogen som har en god idé?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 16:28

Hej metalmickey.
Når du har valgt LINE IN tilslutning styres ON/OFF af det tilførte lydsignaler / lydstyrken
som du også har erfaret. Det skulle være muligt for en B&O teknikker at indstille højttaler
relæerne til at gå i OFF lidt sener.

For at kunne trigge højttalernes rælere som i PL mode, se min tegning. Du vil også kunne
benytte en (apple) max 5V DC USB lader. Ja det er mere besværligt, så det må du vurderer
om du gider leve med den lyd du har. 

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 16:57
Mange tak for svaret.

Dvs. det din tegning kræver, er 2 powerlink kabler, 1 y-adapter kabel, og så det 8 polede powerlink kabel?

Det 8 polede kabel, ender det ud i 2 phono/RCA stik? Kan du hjælpe med hvor det kan skaffes samt den tilhørende batteri kasse?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 17:11
Kan du ikke lodde selv, må søge en der kan. Måske AV-connection, som også har det andet
du får brug for. Den billigste batterikassen sidder på de lys grene dimser der blev brugt i julen.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 17:17
Ah, så er jeg med. Dvs. de 2 phono kabler loddes på det 8 polede stik på y-adapteren sammen med batteri kassen?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af metalmickey metalmickey skrev:

Ah, så er jeg med. Dvs. de 2 phono kabler loddes på det 8 polede stik på y-adapteren sammen med batteri kassen?
Jeg Googlede din receiver, ser desværre ikke ud til at have trigger out signal. Cry
Men den har USB stik på bagside, ved ikke om det tænder/slukker for +5V forsyning sammen med receiver ON/OFF? 
I så fald kunne det måske bruges til trigger i stedet for batterikassen?

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 17:35
Man kan lave masser af løsninger med diverse kabler, ledninger og trykknapper.

Men, hvorfor ikke bare tage tyren ved hornene og købe en forstærker der kan bruges sammen med højttalerne uden alle mulige fikskfakserier?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 18:25
Ville denne kunne gøre det?


Så vidt jeg kan se har den 2 preouts.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af metalmickey metalmickey skrev:

Ville denne kunne gøre det?


Så vidt jeg kan se har den 2 preouts.
Måske lyd, men ingen trigger out til at aktivere højttalerne Dead
Mvh. JørgenT
Til top
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 21:33
Kan du foreslå et mærke/model som har både preouts og trigger outs?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu