|
Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....? |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |
joeperry
Bruger Oprettet: 29-April-2013 Sted: københavn Status: Offline Point: 79 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gordmorgen, tak for linket jørgen.t, havde været inde at kigge på siden men kunne ikke lige umiddelbart gennemskue hvilken boks der så skal tilkøbes hvis man ønsker kunne benytte sin egen tv fjernbetjening. På yousee kunne jeg se de kører med egne bokse men kunne ikke lige se der er noget som hedder Telia bokse.....
Jeg har nu forsøgt at sætte tv'et til og forsøgt med et antenne stik kabel fra tv til antenne stikket i stuen, (det som yousee mener der ikke er signal i) jeg forsøgte søge kanaler på ny og pludselig lå DR1 der og viste DR1 uden problemer... der er også 6 DVB radiokanaler, de andre kanaler i listen er ikke tilgængelige og viser et nøglekomponenter og skriver "intet kort" på skærmen. (Altså indtil videre ingen "kanaler" som bare viser sne på skærmen) Nu tænker jeg så om jeg mon kunne være så heldig at yousee manden har taget fejl og der rent faktisk ér mulighed for at se tv gennem antennestik alligevel? Nogen idéer til hvordan jeg kommer videre og kan man evt være så heldig at der måske kun kræves et CAcard til at sætte op i tv'et samt et tv abonnement for kunne tage lidt flere kanaler en kun DR1? Kh Torben |
|
joeperry
Funktioner
Tak(0)
|
*nøgle ikon, skulle der stå!
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har bare sat antenenstik i uden at scanne kanaler, og så er der billede?
Og du kan høre DVB radiokanalerne? Ved du noget om hvilken udbyder tidligere ejer af TV modtog fra? Spørgsmål er om det er DVB-T signal fra "egen antenne" eller DVB-C fra kabel-TV. "Intet kort" kan være fra begge signaltyper, men der sendes ikke DVB radio på "egen antenne" Du skal nok prøve at scanne for flere kanaler, prøv at starte med DVB-C, og se hvad der dukker op. P.S: Udlejer eller ejerforening må altså kunne fortælle dig hvad der er i lejlighed.
Redigeret af JørgenT - 28-November-2017 kl. 08:45 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Usuq
Junior bruger Oprettet: 06-Oktober-2017 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der sendes kun radiokanaler via DVB-T i København og det er udelukkende kommercielle radiokanaler og radio24syv, så hvis du kan modtage DR’s radiokanaler via DVB, så har du et signal fra en kabeludbyder.
|
|
joeperry
Funktioner
Tak(0)
|
Så kom jeg det nærmere ved at spørge en anden lejer og han fortalte der ér signal gennem kabel nettet så han bruger selv en yousee boks sat til tv og antenne stik, hvilet så også burde være muligt her.?
Så skal jeg vel nu finde den udbyder og tv pakke jeg finder mest brugbar og så få puc kodet den boks jeg vælger så den kan styres fra b&o betjeningen? Kh Torben |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er kun én udbyder der kan levere signal til dig i kablet og det er jo You See. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og du kan ikke vælge anden TV udbyder på Yousee kabel-TV. Spørgsmål er hvilken pakke du vælger, så skal der evt. et CA modul hvis det er Bland Selv pakke, eller pakke med betalingskanaler som tilvalg. P.S: En af de nye Yousee bokse kan også bruges til betalings/Bland Selv pakke uden CA modul, men koster månedlig leje.
Redigeret af JørgenT - 28-November-2017 kl. 17:41 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Finder det underligt at der er monteret udtag i lejligheden, og at det ikke kan bruges til noget, det hænger ikke sammen, det må være et spørgsmål om at få det tilsluttet. Udlejer/Administrator må da vide noget om det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ikke en der kan forklare trådstarter hvordan man laver en yousee søgning.
Mon ikke det er den simple løsning. Jeg har ikke haft yousee i adskillige år, så jeg kan ikke hjælpe. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan da ikke være svært for dem der administrerer at svare på om der kan fås en forbindelse. |
|
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Der er et felt til indtast af adresse som skulle vise muligheder.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |