recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovox Penta passiv, passende forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovox Penta passiv, passende forstærker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beovox Penta passiv, passende forstærker
    Sendt: 02-April-2015 kl. 23:56
Hej
Jeg har lige fået et par beovox Penta passive højttalere. Jeg synes dog de lyder meget flade, især hvis jeg sammenligner med det par beovox cx100 jeg også har liggende, som spiller 100 gange mere levende end penta'erne gør pt.

Men tænker det evt. Kunne være manglede kraft da jeg kun har en mindre surround receiver ( Yamaha dps a5)

Hvor meget saft skal penta'erne mon have for at spille ordenligt, eller er der måske noget andet galt med dem ?
Mvh. Mikkel


Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 06:06
Det er en temmelig gammel fætter.
 
Her er der en lille beskrivelse fra en der har renoveret skumophæng og delefilter.
 
 
Måske dine trænger til samme omgang.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 10:38
Ja det kunne godt være man bare skulle give dem den store makeover.

De burde vel spille rimeligt godt lyd kvaliltets mæssigt, hvis alt er iorden. Det er bare når jeg ikke kender højttalerens lyd, så er det lidt svære at motivere mig selv til at kaste for mange penge efter dem.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 12:45
 
Hej Aim

Jeg er super glad for mine BeoVox Penta. Jeg benytter en ICEpower stereo forstærker
på 2 x 500 Watt i 4 Ohm. Den Yamaha skal også sættes rigtigt op for at få hul igennem.

Se evt. hvad Nagash skriver over 4 sider - Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

De burde vel spille rimeligt godt lyd kvaliltets mæssigt, hvis alt er iorden. Det er bare når jeg ikke kender højttalerens lyd, så er det lidt svære at motivere mig selv til at kaste for mange penge efter dem.


Personligt har jeg aldrig været imponeret af BeoLab/BeoVox Penta's lyd. Jeg har altid syntes at de havde en middelmådig lyd, til en premium pris.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej Aim
Jeg er super glad for mine BeoVox Penta. Jeg benytter en ICEpower stereo forstærker
på 2 x 500 Watt i 4 Ohm. Den Yamaha skal også sættes rigtigt op for at få hul igennem.

Se evt. hvad Nagash skriver over 4 sider - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80082&PN=19&title=rd-for-tilslutning-af-aktive-beolab-hjttalerTryk her.


Det har så ikke noget med OP's problem at gøre!

M.v.h.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 14:26
 
Hej  Henrik B.
 
Tror du ikke bar du har forsømt at lade Dillen/ Martin give dem et helbredstjek. Big smile
Det skal dog nævnes at jeg har en Audio Pro ACE-Bass B1.20 Sub på også.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 16:25
Nej Peter, det tror jeg ikke! Jeg ejer ikke Penta'er, i og med jeg ikke er imponeret af deres lyd! Men jeg har arbejdet med Bang & Olufsen produkter siden 80'erne, så jeg har lyttet en del til dem.
De havde sågar også et sæt radiofagskolen i sin tid.

M.v.h.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 21:02
Nu har jeg som sagt kun mine cx100 at sammenligne med inden for B&o  produkter, og der spiller pentaérne nærmest helt forfærdligt i sammenligning. Alt for meget mellemtone, meget lidt diskant og for lidt bund, så det samlet resultat bliver fladt og lidt mudret. 
 cx100érne supplere jeg dog også med en subwoofer, men det har jeg nu også gjordt med pentaérne.

Men uden at vide noget om det så burde pentaérne vel spille om ikke lige op '(helst bedre) med cx100 ?

Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 21:04
Basser og diskant kan være defekte...

M.v.h.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 23:00
De ser nu meget fine ud og der kommer lyd ud af dem, bare ikke nok efter min smag.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 00:00
 
Hej igen

Start med 2 x 6 mm² højttalerkabel af 21 kr. pr. meter, så begynder de at give bedre lyd.

Jo flere, op til 150 watt i 8 Ohm jo bedre lyd giver de. Lån dig evt. frem så du kan give dem en chance. 

En ting er sikkert, spiller BeoVox cx100 bedre, er der noget galt, enten før eller også med dine Penta højttaler.  
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu