recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Bio - Byggetråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Bio - Byggetråd

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

@ Ranger

De er ikke tripole.. Mener det er bipole, anyway de er i hvert fald ikke tripole. 

Bipol er vist det eneste de ikke er :-)

Ifølge hjemmesiden kan man vælge mellem monopol, dipol og tripol. Men den ser interessant ud! Jeg kunne da godt finde på at købe et sæt for at finde ud af hvilken teknologi der passer bedst til mit rum. Ærgeligt de ikke også har en switch for bipol så man kunne teste alt i én højttaler.

Hvis du vil lave en bipol ud af en di-pol kan du vel skrue den ene enhed ud og vende fasen?
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af RangerJoe RangerJoe skrev:

Hmmm jeg synes den nye xtz serie ser super interessant ud...
Virker som om de vandre ind i MK territorium... Jeg kunne selv godt overveje S5'eren. Jeg kan ikke gennemskue om de faktisk er er "tri-pole" ligesom MK's..(?)

Det virker lidt som om at hele serien bliver prissat som en highend serie, så jeg vil da mene du bør kigge/høre lidt på de andre etablerede mærkers highend cinema serier... JBL, MK osv....

Iøvrigt, fed mande-hule du har gang i!

Det med at arrangere 4 diskanter er mere inspireret af Kreisel Sound:

Til dem, der gerne vil være hippe og med på moden, så er MK Sound faktisk ikke in længere. Hvis du vil være med, så hedder det Procella eller som sagt Kreiselsound - og ja, det drejer sig om Ken Kreisel en af grundlæggerne af Miller & Kreisel. På facebook er der lidt flere billeder og kommende produkter:

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Hvis du vil lave en bipol ud af en di-pol kan du vel skrue den ene enhed ud og vende fasen?
Selvfølgelig, men det er måske en lidt omstændig måde at skulle teste. :) Derudover kan man ikke forudsige hvordan den opfører sig hvis de har lavet noget i delefilteret som kun skal gælde i dipol-config som får bipol til at opføre sig forkert.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:08
Det kan man self ikke udelukke. Ikke uden at kigge efter i hvert fald.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:22
@ Jonas

Hehe.. Læste salgsmatrialet og bemærkede blot at de ikke var direkte markedsført som tripole højtalere.. At de så rent faktisk er det i deres opbygning og man ville kunne konkludere det ud fra samme matriale er meget muligt - det er ikke meget tid jeg har brugt på det.. Tænkte ikke over at det ville medføre at der var nogle trusser derude der ville kravle op i nogle numser, jeg beklager
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

@ Jonas

Hehe.. Læste salgsmatrialet og bemærkede blot at de ikke var direkte markedsført som tripole højtalere.. At de så rent faktisk er det i deres opbygning og man ville kunne konkludere det ud fra samme matriale er meget muligt - det er ikke meget tid jeg har brugt på det.. Tænkte ikke over at det ville medføre at der var nogle trusser derude der ville kravle op i nogle numser, jeg beklager
Hehe de eneste kravlende trusser er dem jeg kan se i ovenstående pigefornærmede post LOL

Men kunne forestille mig, at MK har noget patent på ordet "tripol".
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:49
Det tror jeg du har ret i. Tripol er mig bekendt slet ikke et teknisk begreb ligesom bipol eller dipol. Det er derfor det er lidt vanskeligt at finde ud af hvad der præcis menes med det. Jeg ville jo have troet at alle enhederne spillede i fase nå den blev sat i tripol konfiguration (bipol plus front), men ud fra hvad du skriver er den dipol plus front. Det er IMO en besynderlig konfiguration da en af de små enheder så vil være ude af fase med frontenhederne. Jeg kan ikke rigtig se fidusen i dét, men på den anden side er der jo mange der siger det virker godt, så hvad ved jeg..

Redigeret af dpny - 22-Januar-2014 kl. 10:52
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:53
Nej M&K er ikke så detaljerede ift. hvad de præcis gør. Men de angiver left/right på deres bagkanaler og det giver jo kun mening hvis der er tale om dipol config.

Sorry hvis det er for off-topic Berdel :)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:58
Jeg tror ikke vi er helt enige om hvad begrebet "trusser i numsen" dækker - præcist.

Dernæst vil jeg gerne bede om noget dokumentation der redegør for din påstand om at jeg er pigefornærmet.. Gerne en powerpoint demo, med udtalelser fra en eller prof.
Jeg forsøgte at give udtryk for en lettere ligegyldighed, men lå åbenbart lige omkring transition frequenzy.. Mon ikke Otto snart kommer ind over så vi kan få styr på hvor fornærmet jeg i virkeligheden er.. Med og uden EQ..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 11:09
Ja. Undskyld til Berdel. Der gik vist flue k..p i den ;-)

Ellers ser jeg også frem til at lægge øre til XTZs cinema sæt. Det ville passe meget fint her hos mig.

Er der en speciel årsag til at du laver din "screen wall" så dyb?

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Ja. Undskyld til Berdel. Der gik vist flue k..p i den ;-)

Ellers ser jeg også frem til at lægge øre til XTZs cinema sæt. Det ville passe meget fint her hos mig.

Er der en speciel årsag til at du laver din "screen wall" så dyb?

Ingen problemer, jeg synes kun at det er spændende læsning ;-)

Ang screenwall så kan jeg måske hive den lidt længere tilbage - det er ikke 100% på plads endnu. Men der skal jo være plads til 50cm dyb sub + diverse bagudstrittende kabler og ca 10 cm rockwool på bagvæggen.

Og så vil jeg egentlig gerne have plads til at kunne kravle derind og stå oprejst :-)

Redigeret af Berdel - 22-Januar-2014 kl. 11:27
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Til dem, der gerne vil være hippe og med på moden, så er MK Sound faktisk ikke in længere. Hvis du vil være med, så hedder det Procella eller som sagt Kreiselsound - og ja, det drejer sig om Ken Kreisel en af grundlæggerne af Miller & Kreisel.
Er MK Sound ikke "in" mere? Hvad bygger du det på? MK Sound laver da stadig et af de bedste surround-systemer til pengene (S150) og de er fornyligt testet til 5 ud af 5 stjerne i Home Cinema Choice, så jeg har svært ved at se at de er på vej ud lige med det samme. Derudover synes jeg ikke at man kan sammenligne med Procella, som har en helt anden konstruktion og ligger i et andet (højere) prisleje.

Opbygningen med 4 diskater i et planar array som man ser hos Kreisel Sound og XTZ, har jeg lidt svært ved at forstå. Udover en højere maks SPL, så giver det vel højere direktivitet, men ønsker man ikke en bedre spredning i det horisontale plan, medmindre man kun har én lytteposition? Jeg tænker lobing osv. Eller sidder diskanterne så tæt at det ikke har nogen praktisk betydning (jeg har ikke prøvet at regne i bølgelængder)?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu