|
Berlingske: Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juli-2021 kl. 15:03 |
|
Hej. Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år, 30. september 2022, og slipper dermed for at blive reguleret af myndighederne. Hilsen Carsten. |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
fårk
|
||
filthat
Super bruger Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som jeg læser artiklen er det kun i Jylland at de gør det? »Norlys har ved erklæring af 2. juli 2021 til Erhvervsstyrelsen oplyst,
at selskabet inden for Norlys’ delmarked Midt- og Sydjylland senest den
30. september 2022 vil lukke det af Stofa ejede coax-baserede net, på
nær coax-nettet i AN-tv-området, der vil blive lukket senest den 30.
september 2024,« skriver Erhvervsstyrelsen i sit udkast til afgørelse. Men alligevel noget af en beslutning af tage.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har de coax andre steder?
Klaus
|
||
filthat
Funktioner
Tak(0)
|
|
Flere steder på Sjælland.
Næstved, Slagelse, Helsingør hvad jeg lige kan huske.
|
||
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eftersom de lukker deres coax-net pga evt regulering, bør de vel lukke nettet i hele landet og ikke kun i Jylland?
|
||
filthat
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ville jeg også tro, men som det står i artiklen ser det ud som om det kun er i Jylland. Men det kan selvfølgelige være skrevet lidt mærkeligt.
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som der står beholdes AN området i Aalborg/Nørresundby, så de neddrosler bare for at slippe for regulering fra Erhvervsstyrelsen. Så kan det sikkert være tilstrækkeligt at lukke resten af Jylland ned.
»Norlys har ved erklæring af 2. juli 2021 til Erhvervsstyrelsen oplyst, at selskabet inden for Norlys’ delmarked Midt- og Sydjylland senest den 30. september 2022 vil lukke det af Stofa ejede coax-baserede net, på nær coax-nettet i AN-tv-området, der vil blive lukket senest den 30. september 2024,« skriver Erhvervsstyrelsen i sit udkast til afgørelse. Det medfører, at Erhvervsstyrelsen undlader af tvangsregulere Norlys' kabel-tv-net, »idet styrelsen ud fra en samlet vurdering ikke har fundet det proportionalt eller berettiget at pålægge Norlys forpligtelser på en infrastruktur, som Norlys ved erklæring over for styrelsen har oplyst vil blive lukket senest den 30. september 2022«. |
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke fulgt debatten, hvad vil det betyde for en som mig, der har såvel kabel TV og internet via coax.
Til nu har Stofa haft monopol her i kvarteret. (Aarhus C). Håber ikke jeg skal "nøjes" med IPTV.
|
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror det betyder at vi skal over på fiber og det jeg har set er dyrere.
|
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
OK, spændende. Så kan vi sikkert regne med, at skulle betale for at få det ført ind i lejligheden også. Nå, vi må se hvad de spiller ud med!
|
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Grunden til AN ikke bliver lukket sammen med resten af Jylland er jo fordi Stofa indgik en 3 års aftale med de tidligere medlemmer i AN nettet, den udløber jo først i 2024
|
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |