recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berlingske: Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berlingske: Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

  "Bilag 4 - Norlys supplerende oplysninger vedrørende coax-nettet.pdf"

[Revideret udgave af 02-07-2021]
SUPPLERENDE OPLYSNINGER VEDRØRENDE COAX-NETTET

3.6 Nedlukning af Stofas eksisterende coax-forbindelser
3.6.1 Stofa ophører med at sælge forbindelser til nye kunder på Coax-Nettet efter det tidspunkt, hvor fibernettet i zonen
er åbent, og der kan ske levering til slutkunder i den pågældende zone, jf. pkt. 3.4.2 ovenfor......

4. TIDSPLAN FOR UDRULNING AF FIBER OG AFVIKLING AF COAX
4.1 Udrulningen af fiber i de områder, hvor Coax-Nettet findes, afsluttes inden udløbet af 2021.....

4.5 ..... Hele Coax-Nettet (dog evt. med undtagelse af ANTV-
området, jf. pkt. 4.2 ovenfor), er således nedlukket senest 30. september 2022. Det præciseres at der ved
nedlukning forstås, at det pågældende coax-anlæg er taget ud af drift som elektronisk kommunikationsnet, idet en
egentlig fysisk fjernelse af nettet m.v. eventuelt kan ske på et senere tidspunkt.

Alt fra nævnte dokument: Bilag 4 - Norlys supplerende oplysninger vedrørende coax-nettet.pdf

Hilsen Carsten.

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er en super ærgelig artikel, og det ærger mig endnu mere at Rasmus har udtalt sig, på den måde han har :(

Hvilken del af det? Der er tre artikler fra Berlingske Media om emnet fra i dag og i går. To hos Berlingske og en hos B.T.

Jeg har kun udtalt mig til B.T. om Stofas eget coax-net. Hvad angår antenneforeninger, som forsynes af Stofa, så er det jo en mere kringlet sag med en mange detaljer.

Jeg har fået nogle helt konkrete tal fra Stofa i dag, som jeg arbejder videre med.


Jeres overskrift lyder: "Stofa lukker sit kabel-tv net"

Det kan vel ikke blive mere misvisende?

Jeg er enig, at det er sat på spidsen. Det vil jeg gerne kigge på.

Øhh, men overskriften "Stofa lukker sit kabel-tv net" er jo korrekt!?!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er en super ærgelig artikel, og det ærger mig endnu mere at Rasmus har udtalt sig, på den måde han har :(

Hvilken del af det? Der er tre artikler fra Berlingske Media om emnet fra i dag og i går. To hos Berlingske og en hos B.T.

Jeg har kun udtalt mig til B.T. om Stofas eget coax-net. Hvad angår antenneforeninger, som forsynes af Stofa, så er det jo en mere kringlet sag med en mange detaljer.

Jeg har fået nogle helt konkrete tal fra Stofa i dag, som jeg arbejder videre med.


Jeres overskrift lyder: "Stofa lukker sit kabel-tv net"

Det kan vel ikke blive mere misvisende?

Jeg er enig, at det er sat på spidsen. Det vil jeg gerne kigge på.

Øhh, men overskriften "Stofa lukker sit kabel-tv net" er jo korrekt!?!
Der skulle ha stået:

“Stofa lukker sit kabel-tv net senest 30.sept. 2022”


Redigeret af Munch - 07-Juli-2021 kl. 14:50
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er en super ærgelig artikel, og det ærger mig endnu mere at Rasmus har udtalt sig, på den måde han har :(

Hvilken del af det? Der er tre artikler fra Berlingske Media om emnet fra i dag og i går. To hos Berlingske og en hos B.T.

Jeg har kun udtalt mig til B.T. om Stofas eget coax-net. Hvad angår antenneforeninger, som forsynes af Stofa, så er det jo en mere kringlet sag med en mange detaljer.

Jeg har fået nogle helt konkrete tal fra Stofa i dag, som jeg arbejder videre med.


Jeres overskrift lyder: "Stofa lukker sit kabel-tv net"

Det kan vel ikke blive mere misvisende?

Jeg er enig, at det er sat på spidsen. Det vil jeg gerne kigge på.

Øhh, men overskriften "Stofa lukker sit kabel-tv net" er jo korrekt!?!
Der skulle ha stået:

“Stofa lukker sit kabel-tv net senest 30.sept. 2022”

Ja, det kan jeg godt se. En kæmpe bommert. Enig i at ”Det kan vel ikke blive mere misvisende?”
(ironi kan forekomme)
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Øhh, men overskriften "Stofa lukker sit kabel-tv net" er jo korrekt!?!


Hvis du læser folks kommentarer, ikke kun til flatpanels artikel, tror folk, at Stofa og coax er fortid i hele landet.


Redigeret af bubbleboy - 07-Juli-2021 kl. 15:00
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er en super ærgelig artikel, og det ærger mig endnu mere at Rasmus har udtalt sig, på den måde han har :(

Hvilken del af det? Der er tre artikler fra Berlingske Media om emnet fra i dag og i går. To hos Berlingske og en hos B.T.

Jeg har kun udtalt mig til B.T. om Stofas eget coax-net. Hvad angår antenneforeninger, som forsynes af Stofa, så er det jo en mere kringlet sag med en mange detaljer.

Jeg har fået nogle helt konkrete tal fra Stofa i dag, som jeg arbejder videre med.


Jeres overskrift lyder: "Stofa lukker sit kabel-tv net"

Det kan vel ikke blive mere misvisende?

Jeg er enig, at det er sat på spidsen. Det vil jeg gerne kigge på.

Øhh, men overskriften "Stofa lukker sit kabel-tv net" er jo korrekt!?!

Fordi det er lidt kringlet med antenneforeninger, forsyningsområder osv., så kan overskriften godt virke misvisende. Det er jeg ikke uenig med bubbleboy i. Mange danskere, som får deres tv-signal fra Stofa på en eller anden måde, kan jo trods alt køre videre uden ændringer.

Uden for deres eget forsyningsområde styrer de nogle coax-net, som fortsætter.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 15:49
BT har fået oplyst et mere præcist tal fra Stofa. 6% af Stofas kunder (14000) bliver omlagt til fiber.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 16:04
Hvilken modtager/udstyr skal man helt konkret have, hvis man er en de kunder der bliver berørt af nedlukningen og man fortsat ønsker et DVB-C signal?

Flemming


Redigeret af fltk - 07-Juli-2021 kl. 16:05
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 16:12
Det afhænger af deres infrastruktur. Hvis de leverer et dvb-c-signal over fiberen, kræver det ikke noget ekstra.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 07:17
Stofa lukker sit kabel-tv net. Det er faktum.

At Stofa så også leverer tv-signal til fortrinsvis antenneforeningers kabel-tv-net (som ikke er Stofas net), er noget andet, men ikke desto mindre er det relevant ift. kundeperspektivet. Mange kunder vil ikke blive berørt, hvilket naturligvis er relevant i konteksten Stofa og kabel-tv.

Der er tale om markant flere end 14.000 kunder, som bliver omlagt fra coax til fiber.



Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Juli-2021 kl. 07:28
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvilken modtager/udstyr skal man helt konkret have, hvis man er en de kunder der bliver berørt af nedlukningen og man fortsat ønsker et DVB-C signal?

Flemming

Når man omlægges til fiber – hvilket er en teknisk, kabelstik og udstyrsmæssig ændring – skal der installeres en termineringsboks i husstanden. Denne har et stikudtag, hvorfra antennekabel kan føres over i en installation og/eller TV- og set-top-boks DVB-C tuner.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Juli-2021 kl. 07:51
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvilken modtager/udstyr skal man helt konkret have, hvis man er en de kunder der bliver berørt af nedlukningen og man fortsat ønsker et DVB-C signal?

Flemming

Når man omlægges til fiber – hvilket er en teknisk, kabelstik og udstyrsmæssig ændring – skal der installeres en termineringsboks i husstanden. Denne har et stikudtag, hvorfra antennekabel kan føres over i en installation og/eller TV- og set-top-boks DVB-C tuner.


Mange tak for svar. Har du eventuelt et link til sådan en termineringsboks, gerne med illustration så man kan se tilslutningsmulighederne?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu