recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Besøg hos Sparshop m/billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBesøg hos Sparshop m/billeder

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Besøg hos Sparshop m/billeder
    Sendt: 07-Maj-2009 kl. 21:53

Jeg har lige været på en kortere tjenesterejse til Aalborg. Og i den forbindelse havde jeg fået den tanke, at det kunne være morsomt at besøge Sparshop A/S. Forretningen, som både er en fysisk såvel som en internetbutik, har leveret flere af de anlæg der pt indgår i mit set-up.

Når jeg besluttede at lave en reportage fra butikken skyldes det egentligt det faktum, at flere af vore medlemmer har købt Pioneer TV, receiver og andet udstyr fra butikken. Jeg tænkte så, at det måske for mange kunne være rart at få sat ansigter m.v., på den internetbutik man har handlet hos.

Jeg skal lige for en sikkerheds skyld gøre opmærksom på, at recordere.dk intet har med dette indlæg at gøre, at det fra min side heller ikke er ment som en reklame for Sparshop. Jeg har heller ingen interesser i Sparshop - det skulle da lige være, at jeg sørme gerne snart vil modtage min nye Pioneer receiver fra dem Så skulle det vist være bragt på plads.

Sparshop er ikke beliggende i Aalborg, men i Nørresundby. Tag endelig ikke fejl af det. Når jeg pointere den forskel så kraftigt skyldes det jo, at jeg fik øje på et fotoapperat til fremstilling af pasfoto. Da jeg spurgte nærmere ind til det fænomen fik jeg den forklaring, at så var deres kunder jo fri for at krydse Limfjorden og tage til ind til Aalborg.

Butikken giver såmænd ikke meget væsen af sig. Den virker ret neutral, og går man de forskellige 5 butiksvinduer igennem kan man skam også finde et mindre udvalg af elektriske køkkenmaskiner. Det er dog bestemt ikke køkkenudstyr der præger butikken når man er kommet ind. Her husere et skønt udvalg af fladskærme fra Sony, Pioneer og Panasonic - ja der sikkert også andre fabrikater. Udover fladskærme findes naturligvis forstærkere fra bl.a. Onkyo og Pioneer, Blu-Ray afspillere og andet guf, som nok kan få en nørd-besøgende til at gå rundt og slikke sig om munden.

 

Til dagligt betjenes man af de ovenstående herrer som hedder henholdvis Bent og Ole. De to kan fortælle mange gode beretninger fra deres karrierer indenfor Radio og TV området. Bl.a. fik jeg jo at vide, at TV fra gammel tid primært typisk blev solgt fra cykelhandlere - og med lidt rewind på min hjerne kom jeg sørme i tanke om, at mine forældres første TV faktisk kom fra en cykelhandler i Glostrup. 

Butikken er ikke speciel stor, men godt og hyggeligt indrettet. Der er ikke den store lagerkapacitet, og de fleste lagervarer opbevares, sikkert meget fornuftigt på et fjernlager. Specielt havde jeg jo øje for deres Pioneer Showroom, som desværre lige for tiden er under ombygning. Jeg kunne dog få øje på et set-up af Pioneer udstyr. Dette bestod af et TV fra PDP 5090 serien (ISF kalibreret), med tilhørende Blu Ray afspiller, forstærker og højtalere i et 5.1 set-up.

Til gengæld noterede jeg mig, sikkert til stor glæde for kommende Panasonickøbere, at Panasonic her fra 1. maj har det man kalder en 0 pixel garanti.

Udover Pioneer set-uppet var der opsat andet guf, bl.a. et Sony LCD TV

Jeg faldt også denne Pioneer VSX-LX50 receiver, som jeg meget naturligt, på grund af min egen manglende receiver, var ved at tage under armen på vejen ud. Den viste receiver er en udgået model, men at den for lov til at føre en hensynende tilværelse hos Sparshop er mig en gåde. Den kan erhverves for under 6.000 kr.

Der findes skam også i udvalg i diverse udstyrsdele, når man nu alligevel har overtrukket sit Dankort, og allerede i tankerne er beskæftiget med sin bankrådgiveres reaktion. Et fornuftigt udvalg af kabler m.v. sikrer med al sandsynlighed, at overtrækket ikke bliver mindre.

 

En stor tak for kaffe og en hyggelig stund hos Sparshop. Jeg kigger sikkert forbi en anden dag

 



Redigeret af Hother - 09-Maj-2009 kl. 09:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:48

Ser hyggeligt ud med fotos af de mennesker som har butikken. Det er noget andet end at komme ind i Elgiganten. Reportagen er velskrevet og vedkommende.

Ærgerligt at du ikke kunne få din reciever med under armen

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 00:16
Hov hov...det hedder Nørresundby

Fin lille biks som jeg selv har besøgt et par gange.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 00:27

Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Hov hov...det hedder Nørresundby

Fin lille biks som jeg selv har besøgt et par gange.

Jeg er helt nede på knæerne - undskyld, er nu rettet

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ser hyggeligt ud med fotos af de mennesker som har butikken. Det er noget andet end at komme ind i Elgiganten. Reportagen er velskrevet og vedkommende.

Ærgerligt at du ikke kunne få din reciever med under armen

Mange tak for dine venlige ord Kampus.

Hvis der viser sig interesse for denne type af indlæg kunne jeg da godt tænke mig at lave nogle flere småreportager af denne type. Problemet er jo, at det tager tid at lave, og indlægget forsvinder ud af "forsiden" hurtigt, og så er der kun få der læser reportagen.

Min receiver under armen på vej ud - ja det ville have været lækkert. Men det er nu ikke Sparshops skyld, at jeg har ventet, hvad føles som måneder

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:45
Fint indlæg - flere reportager fra andre butikker

Det er nok svært for nogle, når HiFiKlubben ligger lige over på den anden side af broen i Ålborg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Fint indlæg - flere reportager fra andre butikker

Det er nok svært for nogle, når HiFiKlubben ligger lige over på den anden side af broen i Ålborg.

Takker. HIFIKLUBBEN, jo men de forhandler jo for en stor del helt andre fabrikater

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Fint indlæg - flere reportager fra andre butikker Det er nok svært for nogle, når HiFiKlubben ligger lige over på den anden side af broen i Ålborg.


Takker. HIFIKLUBBEN, jo men de forhandler jo for en stor del helt andre fabrikater



Det er korrekt - men så kan det jo blive en pæn vandretur mellem butikkerne en dag hvor solen skinner
- måske man skulle overveje sådan en tur.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 14:01

Godt indlæg!

Det er altid godt at kunne sætte ansigt på en person, og når det er en internet butik er det jo sjældent det sker for os.

Flere af dem , tak!

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Det er nok svært for nogle, når HiFiKlubben ligger lige over på den anden side af broen i Ålborg.

Det staves Aalborg - men du er måske fra Århus?
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 14:49
Pioneeren hang ikke på væggen og kunne ikke prøves i forgårs (den var vist solgt). De skriver kunder op mod depositum til de Pioneer, som de får til august.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Pioneeren hang ikke på væggen og kunne ikke prøves i forgårs (den var vist solgt). De skriver kunder op mod depositum til de Pioneer, som de får til august.

Det skal nok passe. Jeg var i Sparshop mandag i denne uge, og fik vist også at vide at panelet var solgt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu