|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||||||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||||||
Men trådstarter har givet et svar og han skal have et lcd |
||||||||
![]() |
||||||||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|||||||
Helt ærligt. Jeg er taknemmelig for de anbefalinger og gode råd jeg får herinde. Det burde alle være. Når folk forsøger at hjælpe en, bør man ikke "feje dem ned" på den måde. Køb bare et LCD hvis du selv mener, at du får mest for pengene der, men, det gør du ikke efter min og andres mening. Jeg ville ikke anbefale dig et LCD tv i den prisklasse. Not even close!
|
||||||||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||||||||
![]() |
||||||||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|||||||
Er ikke enig med dig i at der automatisk bliver sagt køb plasma. Men ofte efterlyser folk jo bare LCD pga. fordomme om burnin etc. så derfor er der jo ingen grund til bare ukritisk at råde til LCD selvom folk spørger til det. Især når plasma ofte er et rigtig godt bud på bedste billedkvalitet til prisen.
Det er ligesom på apoteket: du får ikke nødvendigvis det du ønsker, men det du har brug for
![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|||||||
![]() |
||||||||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||||||||
![]() |
||||||||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|||||||
Kunne du prøve at holde dig til fakta!
Jeg skriver overhovet ikke at X20 er bedre end de andre (eller at han absolut skal købe det)!
Jeg skriver netop at han kunne overveje at "nøjes" med et X20, for at signalere at det ikke er et topklasse tv!
Efter min mening skal man råde folk ift. deres behov istedet for kun at kigge på deres budget! Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 13:50 |
||||||||
![]() |
||||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|||||||
Men du gør det alligevel.
![]()
Summen, eller buzz som du kalder det, er langt mere udbredt på LCD-skærme, end det er på plasma skærme. Det kan både være strømforsyningen, men også panelet som summer - på LCD baggrundsbelysningen. Prøv at lægge mærke til, hvor lille problemet/muligheden egentlig er. Se hvor få der er, som klager over det, ud af flere hundredetusinde solgte fladskærme årligt!
Du har kigget TV de forkerte steder. Ligesom du garanteret ser på skærme som står med fabriksindstillinger - netop for at "imponere". Resultatet er dog gyseligt: Farvestik, støj i billedet, lag/slør/skygger m.v.
Burn-in? Tjah der er selvfølgelig en teoretisk chance. På de seneste tre generationer Panasonic, har det stort set været ikke eksisterende! Jeg har en plasmaskærm som en Nytårsaften stod på TV3 i 9 - 10 timer, uden antydning af burn-in efterfølgende. Så hvad mener du egentlig med at dit bliver brugt, så der er en risiko - du ser jo ikke meget TV, siger du.
![]()
Hvad mener du at full-HD skal gavne, når det signal du smider i skærmen ikke er full-HD (ikke at jeg siger at du ikke skal have full-HD). Men det lyder som om du har læst en masse, og derudfra drager konklusioner - for nogle argumenters vedkommende uden i virkeligheden af vide hvorfor!
Undskyld mig, men en meget arrogant måde at melde ud på! (Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg sige at du var skolelære)
Det er fair nok, at du ikke vil have plasma, men så bør det være på baggrund af reelle argumenter - ikke for noget du har læst, og derfor drager (forkerte) konklusioner på....!
Du afskriver derved muligheden for at få den bedst mulige billedkvalitet for dine penge - men dig om det.
Jeg har over de seneste små fire år været med til at sælge et par tusinde plasmaskærme. Ikke én eneste er vendt tilbage p.g.a. burn-in. 95% af de kunder som kommer for at købe en LCD, går hjem med en plasma - hvorfor? Fordi de tydeligt har et bedre billede, når de står med korrekte indstillinger. Og nej, jeg er ikke provisionslønnet, og har ofte stået med kunder, som gik glade ud af forretningen, fordi jeg solgte dem en fladskærmder var tusinvis af kroner billigere end den den "LED-jeg-skal-gi'-dig-ska'-jeg", de ellers kom efter...
Men sejl du bare videre i din vildfarelse.
![]() M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 29-April-2010 kl. 13:56 |
||||||||
![]() |
||||||||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() |
|||||||
[/QUOTE]
Kunne du prøve at holde dig til fakta!
Jeg skriver overhovet ikke at X20 er bedre end de andre (eller at han absolut skal købe det)!
Jeg skriver netop at han kunne overveje at "nøjes" med et X20, for at signalere at det ikke er et topklasse tv!
Lige netop. Hold dig selv til fakta. Manden har valgt et SL8500 som er bedre en X20. Hvorfor så anbefale ham et X20.? Efter min mening skal man råde folk ift. deres behov istedet for kun at kigge på deres budget! [/QUOTE]Redigeret af pipper - 29-April-2010 kl. 13:59 |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Forkert knap
![]() Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 13:59 |
||||||||
![]() |
||||||||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() |
|||||||
det fandt jeg også ud af. Må hellere komme ud i haven og slå græs istedet
![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Du begynder at lægge mig ord i munden for at understøtte dit argument.
Det har absolut intet at gøre med at jeg skriver at han kunne overveje en billigere skærm Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 14:06 |
||||||||
![]() |
||||||||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|||||||
Hvor er det bare kanon hyggeligt at kigge ind på recordere.dk, en gang i mellem. (Plasma vs. LCD) Det er som at komme hjem til det gode gamle ... ;-)
To the point: Til 8k ville jeg absolut også købe et Panasonic Plasma !! Bedre betragtningsvinkel, bedre billede og kort sagt LANGT flere muligheder for at opnå et korrekt billede! Men fred være med at brugeren vælger et LCD. Det gjorde jeg også som min første flad-skærm! Det har jeg så ikke gjort siden!
Held og lykke med det nye.
|
||||||||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||||||||
![]() |
||||||||
J_A ![]() -- ![]() Oprettet: 27-April-2010 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|||||||
Med EISA award for best value-for-money LCD, og Flatpanels.dk giver den en top anbefalings award i 2009, hertil et lækkert design, kan denne LG SL8000/8500 ikke være helt i skoven.
Især den ultra ultra smalle ramme er jo flot - sammenlignes med en plasma fra Panasonic er der en skærende kontrast, designmæssigt. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1256547199 Redigeret af J_A - 29-April-2010 kl. 14:39 |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |