recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det er bare sådan herinde at hvergang en spørger til LCD tv bliver der hurtigt svaret "køb plasma".

Det er måske lidt trættende i længden. Prøv istedet at svare på spørgsmålet eller bliv i "plasmatrådene"
når der står tv noob?

Men trådstarter har givet et svar og han skal have et lcd
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:39
Helt ærligt. Jeg er taknemmelig for de anbefalinger og gode råd jeg får herinde. Det burde alle være. Når folk forsøger at hjælpe en, bør man ikke "feje dem ned" på den måde. Køb bare et LCD hvis du selv mener, at du får mest for pengene der, men, det gør du ikke efter min og andres mening. Jeg ville ikke anbefale dig et LCD tv i den prisklasse. Not even close!
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:41

Det er bare sådan herinde at hvergang en spørger til LCD tv bliver der hurtigt svaret "køb plasma".

Det er måske lidt trættende i længden. Prøv istedet at svare på spørgsmålet eller bliv i "plasmatrådene"

Er ikke enig med dig i at der automatisk bliver sagt køb plasma. Men ofte efterlyser folk jo bare LCD pga. fordomme om burnin etc. så derfor er der jo ingen grund til bare ukritisk at råde til LCD selvom folk spørger til det. Især når plasma ofte er et rigtig godt bud på bedste billedkvalitet til prisen. 

Det er ligesom på apoteket: du får ikke nødvendigvis det du ønsker, men det du har brug forWink

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Er ikke enig med dig i at der automatisk bliver sagt køb plasma. Men ofte efterlyser folk jo bare LCD pga. fordomme om burnin etc. så derfor er der jo ingen grund til bare ukritisk at råde til LCD selvom folk spørger til det. Især når plasma ofte er et rigtig godt bud på bedste billedkvalitet til prisen. 

Det er ligesom på apoteket: du får ikke nødvendigvis det du ønsker, men det du har brug forWink

100% enig. I den prisklasse ville jeg ikke engang overveje LCD, men, det er så bare mig. Smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:45

Nu har spørger købt et rigtigt godt LCD tv. Staks får han at vide at han skulle have købt et X20 istedet.
Prøv at søge på andre udenlandske sider. Her er X20 bestemt ikke bedre en SL8500.

Kunne du prøve at holde dig til fakta!

Jeg skriver overhovet ikke at X20 er bedre end de andre (eller at han absolut skal købe det)!

Jeg skriver netop at han kunne overveje at "nøjes" med et X20, for at signalere at det ikke er et topklasse tv!

Efter min mening skal man råde folk ift. deres behov istedet for kun at kigge på deres budget!

Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 13:50
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Blownfuse Blownfuse skrev:

Hvorfor LCD og ikke plasma ? Jeg vil ikke gå ind i hele den diskution, dertil er min viden/erfaring for lille.

Men du gør det alligevel. LOL 

Men jeg hører en del om plasma-buzz, og det gider jeg ikke høre på.

Summen, eller buzz som du kalder det, er langt mere udbredt på LCD-skærme, end det er på plasma skærme. Det kan både være strømforsyningen, men også panelet som summer - på LCD baggrundsbelysningen. Prøv at lægge mærke til, hvor lille problemet/muligheden egentlig er. Se hvor få der er, som klager over det, ud af flere hundredetusinde solgte fladskærme årligt!

Detsuden har min oplevelse af billedkvalitet på plasma´er jeg har set, ikke fået mig til at trille ned af stolen.

Du har kigget TV de forkerte steder. Ligesom du garanteret ser på skærme som står med fabriksindstillinger - netop for at "imponere". Resultatet er dog gyseligt: Farvestik, støj i billedet, lag/slør/skygger m.v.

Så er der risikoen for burn-in på plasmaer. Sådan som TV bliver brugt hos os, er der bestemt alle chancer for, at jeg ville få et problem med burn-in på en plasma. Det gider jeg heller ikke bøvle med.

Burn-in? Tjah der er selvfølgelig en teoretisk chance. På de seneste tre generationer Panasonic, har det stort set været ikke eksisterende! Jeg har en plasmaskærm som en Nytårsaften stod på TV3 i 9 - 10 timer, uden antydning af burn-in efterfølgende. Så hvad mener du egentlig med at dit bliver brugt, så der er en risiko - du ser jo ikke meget TV, siger du. Wink

Hvorfor fullHD ? Hvorfor ikke ? Svært at opdrive et nyere TV der ikke er FullHD. Detsuden er vores stue ikke ret stor, så jo, hvis sofa-gruppen er fuldt besat, er der ihvertfald 1 person der kommer til at sidde mindre end halvanden meter fra TV´et. Så er FullHD jo ikke så tåbeligt igen.

Hvad mener du at full-HD skal gavne, når det signal du smider i skærmen ikke er full-HD (ikke at jeg siger at du ikke skal have full-HD). Men det lyder som om du har læst en masse, og derudfra drager konklusioner - for nogle argumenters vedkommende uden i virkeligheden af vide hvorfor!

At man råder til noget andet er selvfølgelig helt i orden, og værdsat, men man sk måske accepterer at jeg har et andet ønske/holdning end man selv har, og kan man ikke komme med input på det grundlag, er input´et måske ikke så pokkers brugbart for mig. Jeg ønsker LCD, jeg har mine grunde.

Undskyld mig, men en meget arrogant måde at melde ud på! (Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg sige at du var skolelære)

For jeg vil ikke have plasma, sådan er det bare. Godtnok er jeg mega-noob, men jeg kan læse, og søge informationer, hvilket jeg har gjort i vid udstrækning. Det jeg har læst, tydeliggør for mig, at Plasma ikke er det rigtige valg i vores hus.

Det er fair nok, at du ikke vil have plasma, men så bør det være på baggrund af reelle argumenter - ikke for noget du har læst, og derfor drager (forkerte) konklusioner på....!

Igen tak for jeres input. Men jeg køber altså ikke et plasma....Wink

Du afskriver derved muligheden for at få den bedst mulige billedkvalitet for dine penge - men dig om det.
Jeg har over de seneste små fire år været med til at sælge et par tusinde plasmaskærme. Ikke én eneste er vendt tilbage p.g.a. burn-in. 95% af de kunder som kommer for at købe en LCD, går hjem med en plasma - hvorfor? Fordi de tydeligt har et bedre billede, når de står med korrekte indstillinger. Og nej, jeg er ikke provisionslønnet, og har ofte stået med kunder, som gik glade ud af forretningen, fordi jeg solgte dem en fladskærmder var tusinvis af kroner billigere end den den "LED-jeg-skal-gi'-dig-ska'-jeg", de ellers kom efter...

Men sejl du bare videre i din vildfarelse. LOL

M.v.h. 

Redigeret af Henrik B. - 29-April-2010 kl. 13:56
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:58
[/QUOTE]

Jeg skriver overhovet ikke at X20 er bedre end de andre (eller at han absolut skal købe det)!

Jeg skriver netop at han kunne overveje at "nøjes" med et X20, for at signalere at det ikke er et topklasse tv!

Lige netop. Hold dig selv til fakta.

Manden har valgt et SL8500 som er bedre en X20. Hvorfor så anbefale ham et X20.?

Efter min mening skal man råde folk ift. deres behov istedet for kun at kigge på deres budget!
[/QUOTE]

Redigeret af pipper - 29-April-2010 kl. 13:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:58
Forkert knapWink

Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 13:59
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:00
det fandt jeg også ud af. Må hellere komme ud i haven og slå græs istedetWink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:02

Lige netop. Hold dig selv til fakta.

Manden har valgt et SL8500 som er bedre en X20. Hvorfor så anbefale ham et X20.?

Du begynder at lægge mig ord i munden for at understøtte dit argument.

Det har absolut intet at gøre med at jeg skriver at han kunne overveje en billigere skærm 

Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 14:06
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:20
Hvor er det bare kanon hyggeligt at kigge ind på recordere.dk, en gang i mellem. (Plasma vs. LCD) Det er som at komme hjem til det gode gamle ... ;-)

To the point: Til 8k ville jeg absolut også købe et Panasonic Plasma !! Bedre betragtningsvinkel, bedre billede og kort sagt LANGT flere muligheder for at opnå et korrekt billede! Men fred være med at brugeren vælger et LCD. Det gjorde jeg også som min første flad-skærm! Det har jeg så ikke gjort siden!

Held og lykke med det nye.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
J_A Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-April-2010
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:36
Med EISA award for best value-for-money LCD, og Flatpanels.dk giver den en top anbefalings award i 2009, hertil et lækkert design, kan denne LG SL8000/8500 ikke være helt i skoven.

Især den ultra ultra smalle ramme er jo flot - sammenlignes med en plasma fra Panasonic er der en skærende kontrast, designmæssigt.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1256547199

Redigeret af J_A - 29-April-2010 kl. 14:39
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu