recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:42
Tag nu de EISA-awards, og så kyl dem så langt ud i havet, som armkræfterne rækker til...
En EISA kan ikke bruges til noget som helst! Det siger lige så lidt om et produkt, som titlen årets bil siger om pågælden bil...

M.v.h.
Til top
Blownfuse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-April-2010
Sted: Jydeland
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:46
Min mening om en tråd der, set med mine øjne, er kørt helt af sporet.

1. Ja, jeg skrev total noob. Jeg skulle måske have skrevet "aldrig haft et fladskærms-TV, men har læst/set/hørt en frygtelig masse på diverse test-sites (anbefalet af erfarne fladskærms-entusiaster), forums, butikker og folk jeg kender der har fladskærms-TV, og ønsker derfor jeres input". Men det var blevet en frygtelig lang tråd-titel. Detsuden har jeg erfaret at det ofte er klogt at gøre sig dummere end man er, når man er ny på et forum.
  2. Jeg ønskede råd, baseret på mine egne kriterier, deriblandt at jeg ønsker et LCD-TV. Så kan man synes det er dumt af mig, men det er nu engang mit ønske. De første råd jeg får (fakta) er køb plasma, det er meget bedre end LCD. Der fremhæves at jeg ønsker god billedkvalitet (hvem gør ikke det ?), og at jeg derfor skal have plasma. Deraf kunne man jo så udlede, at LCD-TV ikke overhovedet er i stand til at levere god billedkvalitet. Men kan det nu virkelig også passe ? Jeg oprettede endda tråden i det sub-forum der hedder "LCD TV", og alligevel får jeg at vide at jeg skal have plasma, hvis jeg vil have noget med god billedkvalitet. Jeg ønskede netop ikke hele plasma/LCD-debatten (den er faktisk ret trættende for en som mig, der ikke ånder/spiser/sk**** TV 16 timer i døgnet), derfor jeg oprettede i LCD-forum. Alligevel er det plasma-entusiaster der svarer (og tak for svarene), og fortæller mig at jeg er helt galt på den. Sidder plasma-entusiasterne på lur i LCD-forummet, for at omvende de vantro der gerne vil have LCD ? Detsuden skrev jeg jo netop ikke noget dårligt om plasma, for ikke at provokere en plasma/LCD-debat. Jeg har/havde mine grunde til at ønske LCD, og det måtte være godt nok. Alligevel er det blevet endnu et plasma-korstog.
  3. Jeg ønskede egentlig input/kommentarer om de TV jeg overvejede, plus naturligvis alle gode råd og hints til ting jeg kunne have overset. Det har jeg stort set overhovedet ikke fået. Groft sagt er de TV jeg selv har fundet frem til ikke blevet kommenteret, og jeg skal bare ud og købe mig et plasma ASAP.
Og den her tråd ghar udviklet sig helt af pommern til. Jeg havde som ikke-bidragende læser på forum, en rigtig god fornemmelse. Der er virkelig kompetente brugere herinde. Men et indlæg laver jeg, hvor jeg (meget groft sagt og forenklet) for at vide at jeg er helt galt på den, og at mine ønsker er tåbelige. Og stort set ingen har noget at sige, om de TV jeg rent faktisk er interesseret i. Det fremmer jo ikke min lyst, til at være en aktiv bruger herinde. Nu kan jeg så forstå, at nogle synes at jeg ovenikøbet er flabet/næsvis/whatever... Det er bestemt ikke min mening. Jeg bestræber mig på at skrive pænt, og ikke fornærme nogen. Men når jeg føler/oplever at det jeg skriver ikke bliver læst, eller ignoreret, og at hvis jeg bare skal rette ind og gøre som der bliver sagt, ja, så ryger jeg lidt i harnisk.

Som sagt, jeg synes ikke denne tråd har hjulpet mig særlig meget, og den har bestemt ikke givet mig lyst til at blive mere aktiv herinde. Nu er der sikkert nogle der er blevet endnu mere provokeret over dette indlæg. Det er ikke min hensigt at provokere nogen som helst. Omvendt finder jeg det lidt provokerende at min tråd, klart defineret som et ønske om råd/input til en ikke erfaren tv-person der ønsker et LCD TV, er kommet til at handle om at plasma er godt, LCD er skidt.

Håber I, trods alt, har haft det lidt sjovt her i denne tråd, tak for de mange indlæg (det gik pludselig stærkt Shocked), også selvom vi ikke nødvendigs er enige. Om jeg "tør" skrive herinde en anden gang.... Jeg vil ihvertfald nok tænke mig om 1 gang eller 10, før jeg vover pelsen igen.

Ps. Og nej, jeg er ikke skolelærer. Wink

Pps. Og mens jeg sad og tæskede dette indlæg ind, er der kommet endnu flere svar ! Tak for det. Nogle af de svar undergraver så noget af det jeg har skrevet her, men so be it.

Ppps. Kan man nogen anbefale en rimelig (tør ikke skrive god) bluray afspiller i prisklassen 1000-2000kr ?

Redigeret af Blownfuse - 29-April-2010 kl. 14:56
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:56
Grunden til at folk ikke tager LCD kravet specielt alvorligt er jo at der er temmelig mange nye brugere der kommer herind og ud fra gamle fordomme om burn-in, reklame hype om LCD "LED" mm. har besluttet at det skal være LCD, fordi de mener at det er det bedste.

Indtil videre har du heller ikke selv fremført en grund til at LCD skulle egne sig bedre til din situation?  

Derfor får du et råd om et overveje Plasma, hvilket vel nok er til at håndtere. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Grunden til at folk ikke tager LCD kravet specielt alvorligt er jo at der er temmelig mange nye brugere der kommer herind og ud fra gamle fordomme om burn-in, reklame hype om LCD "LED" mm. har besluttet at det skal være LCD, fordi de mener at det er det bedste.

Indtil videre har du heller ikke selv fremført en grund til at LCD skulle egne sig bedre til din situation?  

Hvad med at respekt det folk skriver ?
LED er vel ikke en reklame hype, ville da til en hver tid vælge et tv med LED fremfor et uden når vi snakker LCD.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Blownfuse Blownfuse skrev:

De første råd jeg får (fakta) er køb plasma, det er meget bedre end LCD. Der fremhæves at jeg ønsker god billedkvalitet (hvem gør ikke det ?), og at jeg derfor skal have plasma. Deraf kunne man jo så udlede, at LCD-TV ikke overhovedet er i stand til at levere god billedkvalitet. Men kan det nu virkelig også passe ?

Nej, det kan ikke passe. Det er derimod din konklusion der (igen) er forkert. Wink
Det der menes er, at plasma generelt set leverer et mere korrekt billede, end LCD. Og det sker ofte til en lavere pris. Der findes skam gode LCD-skærme - hvis man er indstillit på at sidde midt for skærmen. LOL

Alligevel er det plasma-entusiaster der svarer (og tak for svarene), og fortæller mig at jeg er helt galt på den. Sidder plasma-entusiasterne på lur i LCD-forummet, for at omvende de vantro der gerne vil have LCD ?

Personligt er jeg ikke plasma-entusiast, men derimod billedentusiast. Jeg er lige glad om teknologien hedder A eller B - hovedsagen at det er så naturtro en gengivelse så muligt.
Prioriteringer er altid forskellige, for hvordan man vægter ting som billedkvalitet, lyd, tilslutninger, udseende, features m.v.
Men der er intet i dine efterspurgte egenskaber som reelt diskvalificerer plasma.

M.v.h.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:11

Ppps. Kan man nogen anbefale en rimelig (tør ikke skrive god) bluray afspiller i prisklassen 1000-2000kr ?
Ved ikke om man kan få en PS3 til 2000, men ellers er det en fin maskine. Det er f.x. en af de første der kommer til at understøtte 3D. Den giver også en række andre muligheder som almindelige maskiner ikke gør.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:19
Pansonic, Sony laver udemærkede BD-maskiner til et par tusinde...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

LED er vel ikke en reklame hype, ville da til en hver tid vælge et tv med LED fremfor et uden når vi snakker LCD.

Det er jo ikke et spørgsmål om respekt, det er jo et spørgsmål om at give det bedst mulige råd til folk, der nogen gange ikke aner om de krav de stiller op har rod i virkeligheden.

LED er udmærket, men mange forveksler LED med OLED og mener så at det er det bedste overhovedet (godt hjulpet på vej af reklamerne fra diverse fabrikanter). 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:22

Ved ikke om man kan få en PS3 til 2000, men ellers er det en fin maskine. Det er f.x. en af de første der kommer til at understøtte 3D. Den giver også en række andre muligheder som almindelige maskiner ikke gør.

Har selv en PS3, medmindre du vil spille på den/bruge de andre funktioner (dvb-t optag. musikvideo etc) ville jeg ikke købe en PS3.
Den er en udmærket BD afspiller, men bruger meget strøm, larmer en del etc.

Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 15:23
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:28

Det er jo ikke et spørgsmål om respekt, det er jo et spørgsmål om at give det bedst mulige råd til folk, der nogen gange ikke aner om de krav de stiller op har rod i virkeligheden.

LED er udmærket, men mange forveksler LED med OLED og mener så at det er det bedste overhovedet (godt hjulpet på vej af reklamerne fra diverse fabrikanter). 
Tja mange ting er udmærket, Panasonic er også udmærket. Synes nu ikke mange forveksler OLED med LED.

Ville måske overveje en LG afspiller, da integrationen måske er bedre til dit tv. Dvs du slipper måske for den ene fjernbetjening.
Til top
Blownfuse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-April-2010
Sted: Jydeland
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:51
Tusind tak for de indlæg, der er kommet efter mit sidste indlæg. Det mener jeg helt alvorligt. Nu føler jeg tråden er back-on-track, og mine tanker om at skippe den fuldstændigt er droppet. Jeres råd er taget til efterretning, men jeg tror nu stadig jeg ryger på den SL8500.

Ang BD-afspiller er jeg lidt blank (men ikke helt). Tror ikke jeg vælger PS3-løsningen, når jeg spiller har jeg et par kraftige PC´er til det, og min datter er ikke gammel nok til PS3 (synes jeg). Angående alt det her 3D-halløj, så vil mit kommende TV ikke understøtte det, så ikke så aktuelt. At købe en LG giver god mening, offcourse, men har de en model der (til max 2000 penge) der er god, og som også gerne skulle spille DVD godt (og meget gerne CD bare rimeligt) ? Nu er WAF-faktoren ikke voldsomt dominerende herhjemme, men den er der da. Og jeg ved at hun ville elske en BD-afspiller, der kunne hænges på væggen. Er der andre end Samsung der laver snådan en ? Og er Samsungs god (jeg synes nemlig den er lidt dyr, og til den pris skal den altså være nogenlunde god) ?

Ps. Og jeg forveksler ikke OLED med LED. Selvom jeg ikke er TV-nørd, er jeg noget PC-nørd, så har fulgt OLED-udviklingen gennem nogle år efterhånden.

Redigeret af Blownfuse - 29-April-2010 kl. 15:52
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:56
Hvis du er pc nørd skal du da ikke have en BD afspiller.Smile
Rip dine film, smid dem på din nas og afspil dem på netværks player !
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu