recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Men i rigtigt mange tilfælde får man altså indtryk af, at det er fordomme, uvidenhed og forkerte intentioner som ubetinget styrer folk mod LCD .

Præcis, og så snart man gør opmærksom på dette kommer diskussionen til at omhandle mudderkastning (fra begge sider..) fremfor reelle argumenter.

Jeg har ikke noget imod saglige argumenter som at et givent tv ikke har nok WAF til at stå i stuen, men jeg kan bare ikke lade være med at kommentere på tråde som gentagne gange råber sælgermyter. Der er efterhånden ikke meget bedre info på recordere end der er på hol og HWT, hvor anmelderne ikke ved hvad et CI-slot er for noget.
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:31
Er det virkelig så svært at forstå?

Plasma er en teknologi, der har gode og dårlige sider.

Fx støj, flimmer, retention, som kan være en irriterende faktor (ligesom dårlig synsvinkel på et LCD er).

Og helt ærligt - medmindre man er interesseret indenfor feltet, tvivler jeg på hvor hvor stor en forskel der er, når vi er i 8-10k kr. kategorien for den almindelige bruger.

Drop nu alt ævlet om jeres elskede Buddha gud, Kuroen fra Pioneer, der kostede en bondegård.

For brugeren her, der søger en skærm til 8k, er infoen om de vilde plasma legender fra Pioneer omtrent ligeså relevant, som det er for fyren der søger en bil til at køre på arbejde der får at vide at Ferrari laver de sygeste racer biler EVER!

Utroligt hvor nærtagende folk er, når man ikke vil anbefale deres plasma tv. Det er jo ren "MIN FAR ER STÆRKERE END DIN FAR" efterhånden på recordere.

OP søger en LCD skærm til 8k. FÆRDIG. Så kan i jo fremstille jeres plasma forslag, med plusser OG minusser ved teknologien, og lade ham vælge selv, i stedet for at klistre jer fast, og næsten hopper ud fra hans skærm og tager ham i hånden til forhandleren, for at være sikre på at han nu vælger plasma.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:51
Jeg spørger bare en gang.
hvem har sagt han skulle plasma skærm?

når der står noob i en tråd, har man vil også lov til at spørger
trådstarter siger han ikke vil have plasma
tråden går i sig selv, lige ind til nogen skriver

Egentlig min egen opsummering af, hvordan det står til. Halvdelen er sikkert vrøvl, men alt i alt, så synes jeg du skal vente på Rasmus anmeldelse af C6005. Og så lad vær med, at blive påvirket af plasma guerilla krigerne, der går på missioner i LCD forummet for at konvertere brugere til deres kult.
man skulle næsten tro han var ansat i fona uden at spøger hvilken behov en bruger har til et tv
Men den skærm som giver mest i bonus

Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 23:52
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Er det virkelig så svært at forstå?

Plasma er en teknologi, der har gode og dårlige sider.

Fx støj, flimmer, retention, som kan være en irriterende faktor (ligesom dårlig synsvinkel på et LCD er).

Og helt ærligt - medmindre man er interesseret indenfor feltet, tvivler jeg på hvor hvor stor en forskel der er, når vi er i 8-10k kr. kategorien for den almindelige bruger.

Drop nu alt ævlet om jeres elskede Buddha gud, Kuroen fra Pioneer, der kostede en bondegård.

For brugeren her, der søger en skærm til 8k, er infoen om de vilde plasma legender fra Pioneer omtrent ligeså relevant, som det er for fyren der søger en bil til at køre på arbejde der får at vide at Ferrari laver de sygeste racer biler EVER!

Utroligt hvor nærtagende folk er, når man ikke vil anbefale deres plasma tv. Det er jo ren "MIN FAR ER STÆRKERE END DIN FAR" efterhånden på recordere.

OP søger en LCD skærm til 8k. FÆRDIG. Så kan i jo fremstille jeres plasma forslag, med plusser OG minusser ved teknologien, og lade ham vælge selv, i stedet for at klistre jer fast, og næsten hopper ud fra hans skærm og tager ham i hånden til forhandleren, for at være sikre på at han nu vælger plasma.

Thumbs Up
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:54
forstå faktisk ikke noget gider og spørger om tv på dette forum
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 00:06

Da Kuroen i sin tid kostede en bondegård, kostede en LCD i samme størrelse altså ca en hel eskadille F16. Og Kuroen nævnte jeg kun for at bekendtgøre det ypperste fladskærmsprodukt hidtil. Personligt så jeg sgu da hellere at LED havde førertrøjen pga dens energivenlige aspekt . Men LED teknologien mangler åbenbart desværre stadig 4-5 generationer . .

Eneste LCD TV som kommer i nærheden af KURO er B&O til kr . .  Ouch ! !

Og for brugeren må det da være interessant at han alternativt får synligt bedre billedkvalitet i 8-10k klassen ved at vælge et af de gode plasma ? ?
Fair nok hvis  stue,PC,WAF  - eller hvad ved jeg - dumper plasma. Men handler det om rå billedkvalitet? - så er der sgu stadig ingen vej udenom .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg spørger bare en gang.
hvem har sagt han skulle plasma skærm?

når der står noob i en tråd, har man vil også lov til at spørger
trådstarter siger han ikke vil have plasma
tråden går i sig selv, lige ind til nogen skriver

Egentlig min egen opsummering af, hvordan det står til. Halvdelen er sikkert vrøvl, men alt i alt, så synes jeg du skal vente på Rasmus anmeldelse af C6005. Og så lad vær med, at blive påvirket af plasma guerilla krigerne, der går på missioner i LCD forummet for at konvertere brugere til deres kult.
man skulle næsten tro han var ansat i fona uden at spøger hvilken behov en bruger har til et tv
Men den skærm som giver mest i bonus

Nu er jeg ikke ansat i Fona (SURPRISE), men jeg læste rent faktisk hans første indlæg, hvor kravene også blev stillet, og der vil en LCD fint kunne klare hans behov.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 06:48
Endnu en tråd der er løbet af sporet.

Trådstarteren har sikkert forladt dette forum forlængst.

Må jeg foreslå en tråd der hedder:

Plasma eller LCD?

Så kan alle religiøse fanatikere boltre sig her. Hvis de ikke er taget på korstog for at omvende de vantro LCD hunde.

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 09:12
Der findes skam en tråd for LCD og en for Plasma, men der er nogen der har svært ved at holde sig til "deres"
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Der findes skam en tråd for LCD og en for Plasma, men der er nogen der har svært ved at holde sig til "deres"
Clap Sådan er det jo hvergang. Desværre.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 09:25
Hvorfor kommer moderatoren (hedder det ikke sådan) ikke ind noget oftere.
Lige for at fortælle det til de samme der gang på gang råber op om noget andet end det
tråden handler om.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 09:39
folk burde vil snart lære det ikke handler om plasma eller lcd
men billedekvalitet