Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
-NEO-
Junior bruger
Oprettet: 16-August-2008
Status: Offline
Point: 28
|
Emne: Bestil dog boxen eller ??? Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 21:49 |
Hej, Om godt en uges tid får jeg leveret mit nye 50" Pioneer fra fælleskøbet  som erstatter min trofaste gamle Philips CRT. Jeg har tænkt mig i samme omgang at "opgradere" fra mit nuværende analoge Yousee setup, til den nye HD box, og selvfølgelig med harddisk - min 2 år gamle HDD Sony recorder, kan jo ikke optage HD... MEN - når jeg læser diverse indlæg her i forum'et kommer jeg i tvivl om, hvorvidt jeg evt. skal vente lidt eller hvad... Som jeg har forstået på indlæggene her, skal jeg være forberedt på 2 væsentlige mangler i forhold til hvad jeg ellers havde forventet: 1) Box'en er i praksis ubrugelig i forhold til optagefunktionen for så vidt angår HD udsendelser (den hakker); Skulle jeg tage og spare 20 kr pr måned og tage HD boxen uden optager -
og så bruge min Sony som jeg plejer? (hvis jeg kan få fruen til at
slette noget af alt de Dans der fylder den...). Nogen der kender
betingelserne for så at bytte boxen til harddisk versionen om 6 måneder
når de er nået ud over "test-perioden"? 2) Jeg skal forvente at TDC kan være uger om at få mig "oprettet" så jeg får de kanaler jeg har bestilt Er chancerne mon lige gode( -dårlige) for at få en oprettelse igennem i løbet af et par dage istedet for uger, uanset om jeg bestiller box'en via Yousee's hjemmeside eller går hen til den lokale Expert forhandler? -NEO-
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 22:34 |
Hej NEO.
Til spørgsmål 1. Min Samsung med HD hakker ikke hverken ved live tv eller optaget tv om det er SD eller HD er ligegyldigt og jeg kender 5 andre der har den og ingen problemer der heller. Der har været lidt snak om at der findes 2-3 forskellige hardware ver af boksen om det passer ved jeg ikke, men du skal altid huske på at man høre "kun de 50" der råber op, de andre 1100 der er tilfreds hører man ikke.
Spørgsmål 2. de gange jeg har bestilt pakker/programmer har jeg haft den ½ time efter. Køb din boks ved TDC ikke ved Expert - Fona osv for de laver sku tit kage i det "de skal bare have solgt noget" hvad du for er de ligeglad med.
Redigeret af klander - 11-Oktober-2008 kl. 01:18
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 23:34 |
Til spørgsmål 1:
Jeg ville købe boksen med HDD nu, da du ikke har mulighed for at bytte
den til en anden boks senere med mindre du lejer den selvfølgelig.
Problemet med optagelse i HD er som klander også skriver, ikke altid et
så stort problem, men der er fokus på det fra Yousees side også, så det
bliver rettet. Det står dig jo staidg frit for at optage på din gamle recorder
indtil det bliver rettet.
Til spørgsmål 2:
Jeg tror at chancen for at ramme rigtig første gang er størst ved at
bestille online, og i forhold til programmer og pakker, så følger der jo en
prøveperiode på 3 uger, hvor du kan se alle programmer, og så kan man
håbe at de til den tid har fået løst de problemer, der hidtil har været.
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7188
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 09:18 |
Min Anbefaling:
Køb med HDD - den optager rigtig flot på ikke HD kanaler
Hakkeriet bliver sikkert rettet af yousee men det er værd at vente på.
Et 50'' TV fortjener også en god optager / modtager det fås denne vej
|
 |
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 10:18 |
Jeg købte YouSee HDD boxen SMT-H3106 med harddisk i onsdags. Havde i forvejen den tilsvarende uden harddisk. Udskiftningen skete også med nogle betænkeligheder, efter alle de problemer man har læst om.
Da jeg kun har haft den nye box få dage, skal jeg endnu ikke udtale mig for skråsikkert, men jeg har ikke oplevet hakkeri i BILLEDER - heller ikke på HD-kanalerne incl. HD-pakken.
Derimod bliver LYDEN hakket i stykker når jeg OPTAGER HD-udsendelser. Altså udfald i lyden med ujævne mellemrum, og det sker hele tiden. Ser jeg udsendelserne "live" uden at optage, optræder problemet stort set ikke. Jeg overfører lyden fra boxen til receiver via den optiske 5.1 udgang, og med "surround" valgt i boxens menu. Årsagen til problemet er jeg endnu ikke klar over, men det kan virke som at om boxen har problemer med at håndtere datamængden, og derfor opstår der pauser i "streamingen". Boxen er produceret i august 2008, og mit TV-signal er helt perfekt.
Men bortset fra problemet med lyden ved optagelser af HD-udsendelser, er jeg foreløbig tilfreds med boxen. Billeder, både live og optagne står rigtigt skarpt. En del funktionalitet har jeg dog ikke haft tid til at kigge nærmere på endnu.
Mon ikke mit lydproblem er relateret til andres oplevelser med hakkeri i billeder ? Man må gå ud fra, at YouSee arbejder med en opdatering af boxen, men der kommer jo INGEN information fra den kant. De har alle muligheder for at informere via deres hjemmeside, men ønsker det åbenbart ikke.
Da jeg købte boxen i onsdags, spurgte jeg for sjov skyld sælgeren i TDC-butikken, om de ikke havde haft mange problemer med den box ? Nej, det havde de i hvert fald ikke. Slet ingen ?, spurgte jeg. Jo, der havde måske været en enkelt kunde. Men de modtager heller ingen information ang. fejl fra YouSee, sagde han Jeg anbefalede ham at kigge ind på recordere.dk, og følge med i hvad der foregår i det virkelige liv 
|
/ Jørgen
|
 |
-NEO-
Junior bruger
Oprettet: 16-August-2008
Status: Offline
Point: 28
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 20:15 |
Ok, fedt at høre fire købsanbefalinger. Jeg bestiller den nu på yousee's hjemmeside- så må tiden vise hvad der sker. Keep you posted...  -NEO-
|
 |
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 22:35 |
JørgenR skrev:
...Da jeg købte boxen i onsdags, spurgte jeg for sjov
skyld sælgeren i TDC-butikken, om de ikke havde haft mange problemer
med den box ? Nej, det havde de i hvert fald ikke. Slet ingen ?, spurgte jeg.
Jo, der havde måske været en enkelt kunde. |
Jeg "tror" jeg arbejder i en anden TDC Butik end den du har været i, og her er
meldingen den samme. Vi hører stort set ikke fra utilfredse kunder, tvært
imod har der været flere inde og fortælle, hvor glade de er for boksen. Min
teori er at den almindelige dansker har lidt mindre krav til boksen, end vi
herinde har. Faktisk er jeg nok den kunde, der klager mest over boksen i
min butik
|
 |
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 01:10 |
Macbom skrev:
JørgenR skrev:
...Da jeg købte boxen i onsdags, spurgte jeg for sjov skyld sælgeren i TDC-butikken, om de ikke havde haft mange problemer med den box ? Nej, det havde de i hvert fald ikke. Slet ingen ?, spurgte jeg. Jo, der havde måske været en enkelt kunde. |
Jeg "tror" jeg arbejder i en anden TDC Butik end den du har været i, og her er meldingen den samme. Vi hører stort set ikke fra utilfredse kunder, tvært imod har der været flere inde og fortælle, hvor glade de er for boksen. Min teori er at den almindelige dansker har lidt mindre krav til boksen, end vi herinde har. Faktisk er jeg nok den kunde, der klager mest over boksen i min butik  |
mon ikke også der er flere der ringer direkte ind til kundeservice?
|
 |
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 01:40 |
Brasch skrev:
mon ikke også der er flere der ringer direkte ind til
kundeservice? |
Jo sikkert, men nu snakkede han jo om hvor mange der havde klaget i butik.
Og der får vi flest positive tilbagemeldinger. (i min i hvert fald)
|
 |
Peoke
Super bruger
Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 07:33 |
klander skrev:
Spørgsmål 2. de gange jeg har bestilt pakker/programmer har jeg haft den ½ time efter. Køb din boks ved TDC ikke ved Expert - Fona osv for de laver sku tit kage i det "de skal bare have solgt noget" hvad du for er de ligeglad med. |
Her føler jeg mig sgu lidt trådt på :D Jeg er i en Elbodan butik (Det samme som expert) Og vi har sgu styr på sagerne! :D Jeg oplever tit at folk kommer ind til os fordi TDC ikke har styr på tingene. Og jo vi har en del reklamationer på boxen, men det vil dog stadig ikke afholde mig for at anbefale boxen. Min 3126 med harddisk har kørt upåklageligt. Hvis det skulle ske at der er noget galt med boxen går du bare ned og får den byttet.
|
But did you die?
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 08:53 |
Peoke skrev:
klander skrev:
Spørgsmål 2. de gange jeg har bestilt pakker/programmer har jeg haft den ½ time efter. Køb din boks ved TDC ikke ved Expert - Fona osv for de laver sku tit kage i det "de skal bare have solgt noget" hvad du for er de ligeglad med.
|
Her føler jeg mig sgu lidt trådt på :D Jeg er i en Elbodan butik (Det samme som expert) Og vi har sgu styr på sagerne! :D Jeg oplever tit at folk kommer ind til os fordi TDC ikke har styr på tingene. Og jo vi har en del reklamationer på boxen, men det vil dog stadig ikke afholde mig for at anbefale boxen. Min 3126 med harddisk har kørt upåklageligt. Hvis det skulle ske at der er noget galt med boxen går du bare ned og får den byttet.
|
Det var skam ikke for at træde nogen over tæerne ;) men når lige det har med prorgam kortene at gøre har jeg og flere jeg kender dårlig erfaring med expert - Fona og Elgiganten, de glemmer sku lige at sende oplysningerne ind til YouSee, og så står folk altså med en ubrugelig boks. Det kan godt være at i ikke glemmer i din butik men de gør det andre steder, og så er den ikke længere. Men hvad angår service der har TDC meget at lære i forhold til Expert, for TDC sælger gladeligt en vare men vil derefter ikke røre ved den det stinker..
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 08:56 |
klander skrev:
du skal altid huske på at man høre "kun de 50" der råber op, de andre 1100 der er tilfreds hører man ikke. |
Du skal også huske på, at en undersøgelse har vist, at der for hver kunde, som råber op, er 27 andre kunder, som også er utilfredse uden at råbe op. Så ud af de 1100, som ikke råber op, må der være 1350, som er utilfredse...
|
 |