recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Betalingsmedier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Betalingsmedier

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Bare rolig, det er ændret igen inden jul.

Hvad mener du er ændret inden jul?
Betalingsmuren eller metoden med at omgå den.

Jeg gætter på det første.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:04
Betalingsmuren, giver mere konkrete overvejelser.
- Det rette valg?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:44
San Francisco Chronicle opgav betalingsmuren efter 5 måneder.

Good news: All San Francisco Chronicle content will once again be available for free on @SFGate. You can finally read my stuff.

— Aidin Vaziri (@MusicSF) August 13, 2013

Venlig hilsen
KB
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 888
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:58
Der er ikke noget der er gratis i denne verden, men det er selvfølgelig svært at omvende 'gratister' til at de pludselig skal betale for noget, som de er vant til at få gratis. Samme udfordring har bankerne i dag som i lang tid har foræret netbank, apps og andre services væk men i takt med at deres traditionelle indtægtskilder (fx rentemarginalen) er under pres, så må udgifterne dækkes på anden vis (gebyrer og abonnementer).  Derfor tror jeg, at en betalingsmur i en eller anden form er en nødvendighed, hvis medierne skal overleve på sigt. Omkostningerne skal jo inddækkes på en eller anden måde og da annonce- /reklamemarkedet er for volatilt til, at man kan bygge en langsigtet forretning på det (det er min påstand), så skal der en betalingsmur/abonnement til som løsning.

Problemet for medierne er dog, at der pt. ikke er lige konkurrence på markedet. Alle er tvunget til at betale til DR som dermed 'gratis' kan formidle nyheder, mens alle betalingsmure/abonnementer vil opfattes som en ekstra udgift for læseren. Derudover er der fortsat (for) mange gratis alternativer (især udenlandske medier) til at det kan give en fornuftig og stabil indtægt. Spørgsmålet er bare hvor længe de gratis alternativer (ud over de licensfinansierede) fortsat kan leve af reklamer, der er jo ikke mange nyhedshuse som genererer store overskud....

Jeg ser i øvrigt paralleller mellem avisbranchen og musikbranchen. Man kan sidestille en avis med et musikalbum og nogle køber hele albummet (avisen) mens andre nøjes med at lytte til enkeltnumre (artikler). Så måske er den fremtidige løsning noget i stil med Spotify/TDC Play blot for nyheder?
.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 15:35
@Sylvest:
Det er svært at vide hvad aviserne skal gøre for at overleve. Det er ikke bare abonnement, der går ned. Annonceindtægterne går også ned, da de flytter til andre medier. Og en større og større del helt ud af landet til fx Google.

Jeg tror ikke det hjælper aviserne at få DRs nyheder amputeret.

Selv abonnerer jeg på to papiraviser - Sjællandske og Information - så jeg kommer ikke til at savne gratis onlinenyheder. Men avisabonnenter er en uddøende race. Så hvis aviserne vil overleve, må de finde på noget nyt. Især noget nyt, der giver indtægter.

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 16:29
En samlet nyhedstjeneste, som Sportify/TDC Play, kan have relevans for dem, som måske ikke vil have et fast tilhørsforhold til en avis.

Det kan hurtigt blive dyrt med alle de underholdnings- og nyhedstjenester vi har i dag ...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Sylvest:
Det er svært at vide hvad aviserne skal gøre for at overleve. Det er ikke bare abonnement, der går ned. Annonceindtægterne går også ned, da de flytter til andre medier. Og en større og større del helt ud af landet til fx Google.

Jeg tror ikke det hjælper aviserne at få DRs nyheder amputeret.

Selv abonnerer jeg på to papiraviser - Sjællandske og Information - så jeg kommer ikke til at savne gratis onlinenyheder. Men avisabonnenter er en uddøende race. Så hvis aviserne vil overleve, må de finde på noget nyt. Især noget nyt, der giver indtægter.

Der er ingen tvivl, at reklamerne ikke kan bære det, som de har gjort. - Se bare på TV2-koncernen.

Men der skal også noget til, for at holde gang i indenlandske nyheder i et lille land som Danmark. - Se bare på TV2 News.

Jeg køber vel en eller to aviser på en måned - resten af mit nyhedsforbrug henter jeg via tv, en smule radio og internettet. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 16:38
Det er lidt underligt at en avisudgave koster omkr 15 kr, mens du kan læse næsten det samme på nettet gratis.

Papir gratisaviserne har snart knækket nakken. Jeg tror det samme sker for netaviserne. Ingen kan overleve uden indtægter.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er lidt underligt at en avisudgave koster omkr 15 kr, mens du kan læse næsten det samme på nettet gratis.

Papir gratisaviserne har snart knækket nakken. Jeg tror det samme sker for netaviserne. Ingen kan overleve uden indtægter.

Jeg har før abonneret på Sjællandskes netavis (e-paper), men nu er prisen på e-paper alene ca. 400 kr. MERE om året end på papiravis + e-paper. Sikkert fordi der ikke er moms på papiravisen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

En samlet nyhedstjeneste, som Sportify/TDC Play, kan have relevans for dem, som måske ikke vil have et fast tilhørsforhold til en avis.

Det kan hurtigt blive dyrt med alle de underholdnings- og nyhedstjenester vi har i dag ...

Aviserne skal vel have 200 kr. ind pr. måned for at de kan løbe rundt. Dvs. hvis der bliver lavet noget lignende Spotify med nyheder fra alle aviser skulle det koste 200 + moms for hver husstand. Det tror jeg ikke de får ret mange til at betale. Og mon ikke de fleste vil kræve det reklamefrit til den pris.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:31
Iøvrigt betaler vi til aviserne over skatten.

I 2013 er der på finansloven afsat 347.100.000 kr. til Dagbladspuljen, fordelt med 330.992.252 kr. til hovedordningen og 16.107.748 kr. til supplementsordningen. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:40
Ja det må være pga tilskudet at papiraviserne stadig lever, for der er vist ikke mange der holder avis mere
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu