|
Betalingsmedier |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er vel problemet - alle nu til dags får nyhederne med lynets hast ved at læse dem online så snart de er skrevet. Nordjyske Stiftidende indeholder eks. gårsdagens nyheder på papirform, hvilket er synd, men gør det også klart at det fysiske medie er truet - efter min mening har det levet på tom luft de sidste 5 år.
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis vi ser på foreningen Danske Medier, så er det JP/Politiken, Berlingske, Venstreaviserne + ugeblade og internetsites.
Det er den forening, som vil have stækket DRs nyheder på nettet. Hvis Danske Medier får held med det, så er der kun borgerlige nyheder tilbage. Dvs. næsten alle de trykte medier er borgerlige. De bør måske gå over til at blive sponseret af virksomheder og erhvervsfolk, som er enige med dem. Som det er nu får de statstilskud, og aviserne er fritaget for moms. Hvem er de så? Her er Danske Mediers bestyrelse: Foreningens bestyrelse er sammensat, så alle medietyper er repræsenteret. (Parantes angiver hvilken af de oprindelige medieorganisationer, der har udpeget vedkommende) Per Lyngby (formand), adm. direktør, ansvh. chefredaktør – Nordjyske Medier (DDF) Ole Dall, chefredaktør – Skive Folkeblad (DDF) Lisbeth Knudsen, ansvh. chefredaktør, koncernchef – Berlingske Media (DDF) Lars Henrik Munch (næstformand), adm. direktør – JP/Politikens Hus (DDF) Kristian Lund (næstformand), adm. direktør og ansvh. chefredaktør – Dagens Medicin (DS) Rasmus Nielsen, adm. direktør og chefredaktør – Altinget.dk (DS) Pål Thore Krosby, adm. direktør – Aller Media (DMU) Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør – Egmont Magasiner (DMU) Christian Peytz, adm. direktør; Peytz & Co. (FDIM) Peter Lundsgaard, direktør – Dagens Bedste (FDIM) Jan Halling, adm. direktør – Politikens Lokalaviser (Ugeaviserne) Thorkil Christensen, redaktør – Aars Avis (Ugeaviserne) Ole Søndergaard, direktør – Radio ABC-gruppen (Radioerne) |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja DR's "røde lejesvende" har altid stået for skud i den borgerlige lejr. Men for balancens skyld ville det være synd at stække DR Nyhederne.
|
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er netop det, der er Danske Mediers håb. Partiet Venstre har også sagt at hvis ikke DRs netnyheder bliver begrænset i efterårets medieforhandlinger, så sker det straks efter næste valg, hvor Venstre regner med at få magt til at gøre det. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 888 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er vel ikke meget anderledes end at vores nye erhvervsminister i bedste nordkoreanske stil har truet med at fjerne mediestøtten til borgelige medier. Han fik dog hurtigt kolde fødder og sagde det var en spøg. Suk! Alt er relativt men du må altså ikke kalde Politikken for borgerlig, det kan godt være at de tilhører samme selskab som JP, men borgerlig er den altså ikke.
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;"> |
||
.
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Information er et stykke ude til venstre, Politiken er radikal og resten er blå eller sorte.
|
||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er desværre en konsekvens af at have Liberal Alliance og Dansk Folkeparti - begge partier har siden deres fødsel ønsket at mindske DRs platform.
Ingen er vel interesseret i at få et ensrettet medie som i de gamle kommunistiske lande?
DR er ikke mere rød, end TV2 så er blå - men det hører igen steder hjemme i et moderne mediebilled at stille det så hårdt op. |
||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har så valgt at smide 44 kroner efter pol.dk hver måned, og det er egentligt fint nok... Men ind i mellem savner jeg nu adgangen til b.dk.
Men omvendt gider jeg ikke betale 2 steder. |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næsten alle papiraviser får statsstøtte gennem dagbladspuljen. Den var i 2012 på knap 350 millioner. Nu var Information lige oppe og vende før. De er den avis, som får andenmest og tidligere var deres hele en fjerdedel af deres omsætning statsstøtte. Kristeligt Dagblad får mest statsstøtte. De får knap 30 millioner årligt. Vel nok til at have en massiv journaliststab ansat på ineffektive markedsvilkår. Dagbladspuljen finansieres naturligvis på baggrund af danskernes skattebetalinger. Det er rigtigt, at DR modtager proportionelt langt mere, men dagbladene får altså masser af støtte. Det betaler vi alle sammen til. Vi skulle hellere tale om, hvorfor rene internetaviser, hvor annonceomsætningen per besøgende er langt mindre end i trykte aviser, ikke kan få del af den pulje. Det er en gammeldags funderet ordning, som stadig kun vil støtte aviser, der er trykt på fældede skove og som leverer gårsdagens gammelheder.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke med Information - jeg synes ikke den er venstreorienteret, men den kritiserer regeringen uanset farve. I år har avisen bl.a. været efter Nick Hækkerup, da han ikke ville give asyl til tolkene fra Afganistan. Det blev han også kritiseret for af Helge Adam Møller (k). Information har haft højreorienterede redaktører i perioder. Men også venstreorienterede. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nemlig. Det var en ting, der ikke blev ændret ret meget på ved sidste medieforlig. Internetmedier skal selvfølgelig også have del i støtten. Der er nogle der mener at støtten til internetmedier burde gives efter hvor mange journalister, der er ansat. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kan læse alle nyheder på Politiken, så er det billigt. Nu har jeg lige kigget efter, hvad jeg betaler for to papiraviser. Det er tæt på 7000 kr. om året, dvs. tæt på 600 kr. om måneden. Det er egentlig meget, men jeg er så gammel, at jeg altid har abonneret på mindst én avis, så de 300 kr. er jeg vant til at betale. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |