recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Besvar Besvar Side  <1234 30>
Forfatter
Besked
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 15:48
Det stiller forhandleren meget dårligt at han afviser en reklamation på forhånd. Det taler klart til din fordel.
Det må en forhandler nemlig ikke. Som forbruger har du krav på at din reklamation realitetsbehandles, dvs tages ind og vurderes.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 16:00
Det mente jeg også. Efterfølgende modtog jeg denne skrivelse:

Vedr. reklamation omkring tordenfluer i TV

Hej

Vi vil naturligvis gerne tage imod din reklamation, og sende dit TV til et autoriseret værksted.
Såfremt at din reklamation er berettiget, og der er tale om en mangel eller fejl, vil dit TV blive
lavet og sendt retur uden beregning.
Såfremt din reklamation ikke er omfattet af reklamationsretten, vil dit produkt blive afvist som en reklamation.

Vi tager ikke på forhånd stilling til om dit TV kan have en produktionsfejl der er omfattet af reklamationsretten, og derfor
vil vi også meget gerne sende dit produkt ind til reparation.

Hvis værkstedet kommer med en afgørelse, du som forbruger ikke er enig i, er du velkommen til efterfølgende at kontakte
Forbrugerstyrelsen og oprette en sag på baggrund af dette.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

De kunne også fortælle at et ikke nytter noget at klage, da forhandler har fået medhold i flere sager om tordenfluer. Han kendte godt til sagen jeg linker til og sagde at hvis det var den model, ville de se på sagen. LOL

EDIT: Har også snakket med Forbrugerklagenævnets hotline, som afgjort syntes jeg skulle klage.

 
Det passer naturligvis ikke at den linkede afgørelse kun gælder for netop den model som der var tale om i dén sag. Afgørelsen er formuleret sådan, at der ikke er tvivl om at den gælder for alle TV uanset model eller mærke.
 
Det passer naturligvis heller ikke at forhandleren har fået medhold i andre sager.
 
Din forhandler må formodels at være en løgnagtig plattenslager, hvis tingene forholder sig som du har beskrevet dem i denne tråd og der er ingen grund til at tilbageholde navnet på forhandleren.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Update:

Samsung er gået med til at sende en tekniker ud til mig. Han påpegede dog at anså teknikeren ikke det som en fejl på produktet, ville jeg komme til at betale for besøget. Det kan jeg så ikke se jeg på noget tidspunkt kommer til:

”Nævnet har vurderet, at tv’et er mangelfuldt (købelovens § 76, stk. 1, nr. 4).

Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på, at fejlen, som første gang er konstateret mindre end seks måneder efter leveringen, ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er lavet korrekt.

Så er der oprettet en sag hos Servicebroker.dk som skal have tv'et ind på deres værksted.

I mellemtiden har forhandleren fået kolde fødder og vil gerne kigge på mit tv, men understreger at det er op til værkstedet at vurdere om der er tale om en fejl. Fair nok. Burde jeg gå gennem forhandleren, eller er det ok at ta den direkte med samsung?

 
Det er altid forhandlerens ansvar at tage sige af reklamationer. Selvom Samsung alligevel ikke mener at der er en fejl på apparatet friholder det ikke forhandleren for ansvar overfor dig som kunde. Altså: Der er faldet en afgørelse der tydeligt siger at det er en mangel på apparatet hvis der kan trænge fluer ind i det. Den afgørelse bliver ikke ophævet af at Samsung ikke er enig og forhandleren må selv finde ud af med Samsung om hvem der skal tage regning.
 
Der er intet nyt i det og forhandlerne ved udmærket hvordan reglerne er, men de forsøger hver gang at trække kunderne rundt ved næsen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Der er intet nyt i det og forhandlerne ved udmærket hvordan reglerne er, men de forsøger hver gang at trække kunderne rundt ved næsen.


De forsøger med djævelens vold og magt at undgå de reklamationer de ikke kan sende videre, da de belaster deres budget voldsomt, i forhold til den indtjening de har på salg af et tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 18:21
Jeg er enig i alt hvad i skriver :) Jeg kan næsten regne ud jeg har gjort den pågældende forhandler en tjeneste ved at ta direkte kontakt til Samsung? Omvendt tror jeg, jeg vinder lidt tid på en rep? Tv'et er købt i Bilka Vejle, medarbejderen jeg er blevet rådgivet af, har jeg næsten helt ondt af. Omvendt håber jeg Dansk Supermarked får så mange klager (udgifter) over Samsung, så de beslutter sig for at fjerne Samsungs tv fra deres hylder, men det kommer næppe til at ske.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Det mente jeg også. Efterfølgende modtog jeg denne skrivelse:

Vedr. reklamation omkring tordenfluer i TV

Hej

Vi vil naturligvis gerne tage imod din reklamation, og sende dit TV til et autoriseret værksted.
Såfremt at din reklamation er berettiget, og der er tale om en mangel eller fejl, vil dit TV blive
lavet og sendt retur uden beregning.
Såfremt din reklamation ikke er omfattet af reklamationsretten, vil dit produkt blive afvist som en reklamation.

Vi tager ikke på forhånd stilling til om dit TV kan have en produktionsfejl der er omfattet af reklamationsretten, og derfor
vil vi også meget gerne sende dit produkt ind til reparation.

Hvis værkstedet kommer med en afgørelse, du som forbruger ikke er enig i, er du velkommen til efterfølgende at kontakte
Forbrugerstyrelsen og oprette en sag på baggrund af dette.

Den pludselige kovending af forhandleren - og Samsung - lugter langt væk af, at én af dem læser med hér...

Uanset, så er du nu kommet et skridt videre.
Da Samsung tabte den tidligere sag, i Forbrugerstyrelsen, kom en højere Samsung-medarbejder med en udtalelse (tror det var til Jyllands Posten), hvor han sagde, at Samsung ville tage disse tordenflue-reklamationer, fra sag til sag. Altså at man som kunde hver gang skal igennem en kamp med Samsung, for at få løst tordenflue-problematikken.

Bilka plejer normalt at have en god reklamations- og garanti behandling. Men måske de er ved at indse, at det kommer til at koste dem penge, hvis Samsungs skærme generelt er dårligt tætnet?

M.v.h.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Den pludselige kovending af forhandleren - og Samsung - lugter langt væk af, at én af dem læser med hér...

Altså at man som kunde hver gang skal igennem en kamp med Samsung, for at få løst tordenflue-problematikken.

M.v.h.

Det er også min opfattelse.

Jeg er HELT sikker på at det er med fuldt overlæg at gøre det så svært og bøvlet for ejere af et Samsung tv. Jeg er også sikker på at jeg ikke var kommet længere hvis jeg ikke havde henvist til afgørelsen.

Jeg nævner gerne Bilka i Vejle, da jeg er ret sikker på de kommer med løgnagtige oplysninger om hvor vidt jeg har en chance for at få udbederet "fejlen". Jeg gør det også fordi den første medarbejdere kunne fortælle at de har flere skærme inde med samme problem, som alle er afvist af Samsung og min sag derfor ville ende på samme måde. Hun kunne godt se det var en "øv" sag for mig ... ja tak :) 

Jeg håber i øvrigt at Dansk Supermarked læser med, og sender en god flaske rødvin som tak for at de slap for en evt. regning.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 19:23
Det var ikke Samsung der tabte den pågældende sag. Det var forhandleren. Kunden kan slet ikke føre en sag mod Samsung, med mindre kunden har handlet direkte med Samsung.
Kunden skal heller ikke igennem en kamp med Samsung. Kunden skal i gennem en kamp med forhandleren da det er dennes ansvar, men som vanligt er problemet at forhandlerne ikke gider passe deres arbejde og sender kunden videre til importøren. Problemet er moa. forhandlerne, ikke Samsung, selvom de heller ikke bidrager med noget positivt.


Redigeret af Trumle - 05-August-2015 kl. 19:25
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 21:39
Mit i alt det alvorlige kommer her en sjov en. Første kontakt til Samsung support:

Medarbejderen: Hvad kan jeg hjælpe med?
Mig: Jeg har spottet tordenfluer bag frontglasset på mit tv, hvordan skal jeg forholde mig til det?
Medarbejderen: Et øjeblik ... Må jeg bede om dit navn og tlf. nummer?
Mig: bla bla
Medarbejderen: Et øjeblik ... Jeg vil gerne ha dig til at gå ind i menuen og nulstille til fabriksindstillinger.
Mig: FUCK tænker jeg et øjebliks panik ... Så går min kalibrerings indstillinger jo tabt, dem jeg har brugt mega længe på at få på plads med min X-rite. Efter få sekunder med sved på panden, kommer jeg til fornuft og spørger hvorfor jeg skal gøre det?
Medarbejderen: Jeg oplever tit at det løser dit problem.
Mig: Ja okay, tror du den bliver bange for det og vælger at ta flugten?
Medarbejderen: Undskyld, hvad var det problemet var?
Mig: Ja undskyld mig, men hvad troede du problemet var?
Medarbejderen: Det ved jeg ikke.

:) :)

Kunne man få opfattelse af han er så indøvet at han bare fyre den samme smøre af hver gang en forbruger ringer ind og helt glemmer at lytte :)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 22:07
Fin beskrivelse af oplevelsen. Tak
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 22:13
Selv tak :) Som med Bilkamedarbejderen gør det mig ikke så meget at supporteren ikke helt har styr på sagerne, i hvert fald ikke i første omgang. Problematikken er for mig når det bliver tydligt at de har fået en snorlige streg at følge, og katagorisk afviser problemet. Velvidende at der faktisk foreligger en afgørelse som går til forbrugernes fordel.

EDIT: Men nu vil jeg gi dem en chance, og se om de betragter det som en fejl i produktionen.


Redigeret af janLp - 05-August-2015 kl. 22:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu