|
Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen) |
Besvar | Side <1 27282930> |
Forfatter | ||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jans sag, der ikke blev afgjort, kan ikke danne præcedens. Læs mine sidste rettelser Kim.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
cccd
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det var han nok ikke ! Men hvis han have orket at køre sagen og vundet den, vil den jo have dannet præcedens Derfor syntes jeg bilka slap billigt |
||
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay, så er vi enige
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogen der har et reelt bud på sandsynligheden for at få medhold i anke er på? Ved det vil være individuelt selvfølgelig.
Jeg har idag oprettet en sag mod cinematisk netop med tordenfluer. Skærmen har været hos servicebroker som afviser fejl eller mangler på skærmen, hvilket jeg stadig ikke er tilfreds med og derfor har oprettet sag. |
||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ud fra en teoretisk vurdering - Stor sandsynlighed.
Principielt kan forbrugerklagenævnet jo ikke acceptere fluer eller andet i skærme, som ganske enkelt ikke høre til der. Jeg tror det er sådan meget kort fortalt, det som de oftest ender ud med at konkludere. |
||
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror, at folk, der ikke selv har prøvet det, nok undervurderer lidt, hvor belastende det egentlig er, at skulle have en sag kørende - uanset hvilken slags sag, der er tale om.
Man skal passe på sig selv helbredsmæssigt. Prisen for (måske) at få ret i sidste ende, kan godt gå hen og blive høj. Derfor forstår jeg trådstarter 100%. |
||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også ekstremt belastende, desværre. Og oftest er der en enorm lang behandlings tid, hvilket gør det hele endnu værre for forbrugerne, da vi oftest skal undvære produktet i mellemtiden. Det er skidt det er sådan, for det er desværre ikke til forbrugernes fordel.
En sag som fluer i en skærm, den burde nærmest være afgjort i løbet af ganske få timer. Men sådan er det desværre ikke. Enhver sag behandles individuelt og i rækkefølge. Jeg er helt enig i, at man skal passe på sit helbred. Intet produkt er mere værd end et menneskeliv. Men desværre er der producenter og forhandlere som lever højt på dette, og netop på at forbrugerne ikke orker alt det ballade, og bare affinder sig med situation. Det er rigtig skidt for alle, for det afføder desværre bare en massiv bølge af elendige produkter, som så igen gør det hele meget værre. Jeg har forståelse for dem der ikke orker det. Jeg har selv prøvet. Den sidste gang var et defekt bundkort, som forhandlere mente jeg havde ødelagt. På årsdagen for sagen, der gav forhandleren sig, fordi forbrugerklagenævnet rykkede i sagen, og ville have bundkortet vurderet. Jeg fik pengene retur.. Så lang tid for et skide bundkort til 1200,- der bar tydelige spor af at være blevet behandlet forkert fra producentens side. Det er grotesk det skal tage så lang tid. Men det løser sig næppe før forbrugerklagenævnet får væsentlige flere ressourcer. Og så måske en decideret myndighed der kan pålægge producenter/forhandlere hårde straffe med det samme, hvis de bevidst udnytter det. |
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det forhandler eller producent der står med problemet hvis man får medhold?
Peter fra cinemagic sagde i ret klare vendinger "jeg skal ihvertfald ikke betale for at du får et nyt panel i". "Vend du bare med Forbrugerrådet hvad der skal ske med din skærm, så mailer du tilbage". Jeg mener, går det egentlig uden om cinemagic? Trods de er forhandlere afviser de alt og siger gentagende gange at det er et anliggende imellem Panasonic og mig. Forbrugerklagenævnet har sagt det tager maks 90 dage. |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er 500% et mellemværende mellem dig og forhandleren!
M.v.h. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Bromberg5 (her du et rigtigt navn?)
Du har købt en vare hos en forhandler, alt hvad der hedder reklamationsret (inklusive tordenfluer) er et anliggende mellem dig og forhandler. Hvad aftale forhandleren har med leverandøren er dig uvedkommende! Klaus |
||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar. Jamen det er også således jeg har henholdt dem min anke, at de er forhandlere og modtagere af mine penge, hvorfor jeg henvender mig hos dem.
Uanset sagde de hos Forbrugerklagenævnet også at jeg skulle ikke argumentere så meget i virkeligheden, jeg kunne jo spørge til er løsningsforslag og ville de ikke det så "acceptere" det - for nu. Jeg spørger også mest fordi jeg sgu er blevet ramt lidt på stoltheden eller hvad man vil kalde det. Jeg syntes fandme ham Peter var en arrogant skid og håbede at det er dem der blir gjort opmærksom på en sag er sat igang og at jeg faktisk får medhold. Jeg kan ikke have at han så arrogant (som sælger), blot sætter sig tilbage med et argument der går på at HAN ihvertfald ikke skal betale for et nyt panel og jeg jo bare kan betale de 1600kr og få mit tv tilbage. Simpelthen fordi han mener det er Panasonic der skal håndtere den hvis det skal gøres og det nægter Panasonic også. Redigeret af Bromberg5 - 18-Februar-2017 kl. 10:14 |
||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for info. Så er der endnu et sted man ikke skal handle....
|
||
Besvar | Side <1 27282930> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |