recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Besvar Besvar Side  <12345 30>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 22:22
Du har sikkert ret. Reaktionen overfor dig kendes også i andre brancher. Oftest er det dog medierne som de mest nervøse for.
Iøvrigt kender jeg også supportere der straks foregår fabriksindstilling, men der findes også dygtigere supportere, der kan klare problemer, men naturligvis ikke dit.
Mht til valg af fabrikat kom jeg ind på flere internetsider,der fortalte om at tvfabrikanter også køber skærme hos andre. Hvis det er rigtigt er det mere end svært at vælge nyt tv.

Redigeret af bentpetersson - 05-August-2015 kl. 22:25
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oil2bias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 23:41
Hej

JanLp: Det er altså lidt skræmmende. Havde nøjagtig samme oplevelse med Samsung Prestige support. Havde et Samsung PS64F8505 TV, som, når der blev tændt for det, bare klikkede og derefter stod med sort skærm. Med andre ord, TV'et kunne slet ikke starte op.

Efter at supporteren 2x havde bedt mig nulstille TV'et, og jeg bare skulle gå ind i menuen for at gøre det, spurgte jeg om han tog gas på mig. Det gjorde han desværre ikke. Han havde overhovedet ikke hørt på hvad jeg havde forklaret ham. Fik godt nok bange anelser, for mit fremtidige forløb med dem. Men det gik fint efterfølgende, da jeg fik snakket med den rigtige teknikker hos Service Broker, der gemmer sig inde bagved "telefonsvareren" hos Samsung Prestige support.

Vh OP




Redigeret af Oil2bias - 05-August-2015 kl. 23:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Mig: Ja okay, tror du den bliver bange for det og vælger at ta flugten?


LOL......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Mht til valg af fabrikat kom jeg ind på flere internetsider,der fortalte om at tvfabrikanter også køber skærme hos andre. Hvis det er rigtigt er det mere end svært at vælge nyt tv.


Der er vel 10 fabrikanter af paneler til tv i verden (plus minus et par stykker). Så det er da klart at med de mange, mange tv mærker der findes, kommer panelerne fra de samme fabrikanter.
Hvordan de enkelte tv fabrikanter så vælger at pakke panelerne ind og ikke mindst, hvor god en elektronik de vælger at gemme bag panelerne er der den store forskel ligger. Nå ja og så lige om man vælger at købe paneler med højeste grade, eller man kan leve med "småfejl" (typisk tv i konsummermarkedet - altså billige tv under 25-30.000).

B&O er et godt eksempel på, hvad man kan få ud af paneler fra forskellige fabrikanter, når man køber paneler i den lidt højere prisklasse.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 01:10
Hertil kommer - som Klaus nævner - at panelet kun er ca. 50% af billedkvaliteten. De andre 50% er en kombination af hardware og software (billedstyringssoftware). Og der er jo, som bekendt, nogle som er ringere til at programmere software, end andre...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 10:32
Det lyder bekendt. Dead

Jeg kørte og vandt min sag mod ElGiganten/Samsung igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen imens der faldt en afgørelse omkring tordenfluer i skærmen. SmileTongueClap

Trods Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen allerede havde afgjort en sag der gik imod forhandleren/Samsung, ville ElGiganten/Samsung ikke godkende afgørelsen og jeg måtte køre sagen i over 7 måneder, skærmen måtte til undersøgelse hos sagkyndig, som bla. konkluderede, at forseglingen var defekt og derfor kunne disse tordenfluer komme ind i skærmen, og det var usikkert og de var kommet ind under produktionen eller under brug.

Og i samme forbindelse gjorde Samsung det klart, at de ville tage det op sag for sag, så det vil sige at samtlige kunder der ønsker at klage, højst sandsynlig skal igennem en klagesag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, tror mere at Samsung håber at der er personer som dropper sagen pga. de som reelt kan tage op mod 1 år at få afgjort sin sag igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Jeg kan personligt kun opforde forbrugere til at tænke sig godt om når de køber elektroniske produkter, især af mærket Samsung med deres kundebehandling, især deres totale afvisning af at der overhovedet forfindes et problem. Dead

Jeg står og skal købe nyt tv, ny mobil og ny tablet, og INGEN af disse ting bliver af mærket Samsung, jeg køber ingen elektronik lavet af Samsung resten af mit liv. Cool


Redigeret af Jan2013 - 06-August-2015 kl. 10:34
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Der er intet nyt i det og forhandlerne ved udmærket hvordan reglerne er, men de forsøger hver gang at trække kunderne rundt ved næsen.


De forsøger med djævelens vold og magt at undgå de reklamationer de ikke kan sende videre, da de belaster deres budget voldsomt, i forhold til den indtjening de har på salg af et tv.

Klaus


Problemet er også Samsung, de vil jo ikke erkende dette som en fejl, de skulle lave en aftale med forhandlerne, at når sådan et problem som dette opstår, skal Samsung fremsende et nyt tv til forhandleren som så kan sende det videre til kunden, uden beregning for forhandler/kunde.

Men Samsung vil ikke give denne garanti/service fordi de selv ved hvor omfattende kravene vil blive fra forbrugerne over hele verden fordi de laver produkter af tvivlsom karakter, og er Samsung heldig, at disse tordenfluer først viser sig efter garantien/reklamationen er udløbet er Samsungs problem jo løst.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Men Samsung vil ikke give denne garanti/service fordi de selv ved hvor omfattende kravene vil blive fra forbrugerne over hele verden fordi de laver produkter af tvivlsom karakter, og er Samsung heldig, at disse tordenfluer først viser sig efter garantien/reklamationen er udløbet er Samsungs problem jo løst.


Det lyder som sagen med dårlige kondensatorer, i Samsung TV! Man sætter kondensatorer i strømforsyningen, som kun holder reklamationsperioden + en slat.

M.v.h.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 11:30
Jeg håber denne tråd får alt den opmærksomhed den overhovedet kan tåle ... Om Bilkamedarbejderen talte sandt med påstanden om at de havde flere sager som alle var afvist af Samsung, ved jeg ikke. Men er det tilfældet, så håber jeg der er flere som ser denne sag og tænker det er værd at kæmpe i mod deres påstande.

Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?


Hvis du opretter en sag igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, kan du fremsætte dit krav, at du vil have dine penge tilbage, og så bliver sagen kørt på det, og så er det bare at læne sig tilbage og vente på en afgørelse, men vær tålmodig, det kan tage lang til.Wink

Du kan ikke bruge Bilkas medarbejder udtagelse til noget, andet end Samsung afviser automatiks alle krav vedrørende dette emne.Dead

Mit råd til dig, er at klage til Bilka over dette, vil de ikke behandle klagen, kontakt straks Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og opret en sag, og lad den køre til en afgørelse, Bilka får også besked om at der er oprette en sag og hvorledes de forholder sig til klagen, måske er du heldig at Bilka allerede der opgiver kampen og refundere beløbet til dig.

Brug ikke mere tid på at snakke frem og tilbage, hvor fohandler/Samsung nægter at forholde sig til problemet, vi er allerede nogle der har kørt sager og som har vundet disse sager, så du vil under alle omstændigheder stå godt i en sag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelse.

I dag skal man som forbruger kæmpe for sin ret, når producenter laver nogle tvivlsomme produkter, og her er Samsung i den grad værd at fremhæve, forbrugeren har desværre ikke opdaget det endnu, eller de finder sig bare i det.

SamsungDeadCensoredPigAngryOuchThumbs DownSickNuke

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?


Begge dele rækker som en skrædder i helvede. Hvis fjernsynet ikke er forseglet, så kan de skifte, hvad det vil, det hindrer ikke fluerne i at komme ind igen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Update:

I mellemtiden har forhandleren fået kolde fødder og vil gerne kigge på mit tv, men understreger at det er op til værkstedet at vurdere om der er tale om en fejl. Fair nok. Burde jeg gå gennem forhandleren, eller er det ok at ta den direkte med samsung?

Det er simpelthen ubegribeligt, at de forhandlere bliver VED med at bryde lovgivningen, og tror de kan slippe afsted med det. Allerede din første reaktion fra forhandlere burde resultere i en offentliggørelse af vedkommende. 
Det er simpelthen for galt, at en forhandler tilsyneladende kun har forstand på at lange vare over desken. Lige så snart der opstår problemer, så ved de pludselig ikke hvad der er rigtigt og forkert.

Det svar du har fået herover, det burde være standard svar som det aller aller første. Og det burde ske i en venlig og modtagelig tone. Hvor svært kan det dog være.

Og hans udtalelse omkring vundne sager i forbrugerstyrelsen ang. tordenfluer.. Gider du lige bede ham dokumentere det? I værste fald er han fuld af løgn, hvilket sig selv er nok til at hænge ham ud. I bedste fald ligger han inde med noget info, som jeg ikke umiddelbart kan finde.

Svar på dit spørgsmål:
ALTID forhandleren. Det er forhandleren du har indgået en handel med, ikke producenten. 



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu