|
Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen) |
Besvar | Side <12345 30> |
Forfatter | ||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har sikkert ret. Reaktionen overfor dig kendes også i andre brancher. Oftest er det dog medierne som de mest nervøse for.
Iøvrigt kender jeg også supportere der straks foregår fabriksindstilling, men der findes også dygtigere supportere, der kan klare problemer, men naturligvis ikke dit. Mht til valg af fabrikat kom jeg ind på flere internetsider,der fortalte om at tvfabrikanter også køber skærme hos andre. Hvis det er rigtigt er det mere end svært at vælge nyt tv. Redigeret af bentpetersson - 05-August-2015 kl. 22:25 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Oil2bias
Bruger Oprettet: 09-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej JanLp: Det er altså lidt skræmmende. Havde nøjagtig samme oplevelse med Samsung Prestige support. Havde et Samsung PS64F8505 TV, som, når der blev tændt for det, bare klikkede og derefter stod med sort skærm. Med andre ord, TV'et kunne slet ikke starte op. Efter at supporteren 2x havde bedt mig nulstille TV'et, og jeg bare skulle gå ind i menuen for at gøre det, spurgte jeg om han tog gas på mig. Det gjorde han desværre ikke. Han havde overhovedet ikke hørt på hvad jeg havde forklaret ham. Fik godt nok bange anelser, for mit fremtidige forløb med dem. Men det gik fint efterfølgende, da jeg fik snakket med den rigtige teknikker hos Service Broker, der gemmer sig inde bagved "telefonsvareren" hos Samsung Prestige support. Vh OP Redigeret af Oil2bias - 05-August-2015 kl. 23:43 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
LOL...... Klaus |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er vel 10 fabrikanter af paneler til tv i verden (plus minus et par stykker). Så det er da klart at med de mange, mange tv mærker der findes, kommer panelerne fra de samme fabrikanter. Hvordan de enkelte tv fabrikanter så vælger at pakke panelerne ind og ikke mindst, hvor god en elektronik de vælger at gemme bag panelerne er der den store forskel ligger. Nå ja og så lige om man vælger at købe paneler med højeste grade, eller man kan leve med "småfejl" (typisk tv i konsummermarkedet - altså billige tv under 25-30.000). B&O er et godt eksempel på, hvad man kan få ud af paneler fra forskellige fabrikanter, når man køber paneler i den lidt højere prisklasse. Klaus |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hertil kommer - som Klaus nævner - at panelet kun er ca. 50% af billedkvaliteten. De andre 50% er en kombination af hardware og software (billedstyringssoftware). Og der er jo, som bekendt, nogle som er ringere til at programmere software, end andre... M.v.h.
|
||
Bruger udmeldt 37
-- Oprettet: 08-Juli-2013 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder bekendt.
Jeg kørte og vandt min sag mod ElGiganten/Samsung igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen imens der faldt en afgørelse omkring tordenfluer i skærmen. Trods Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen allerede havde afgjort en sag der gik imod forhandleren/Samsung, ville ElGiganten/Samsung ikke godkende afgørelsen og jeg måtte køre sagen i over 7 måneder, skærmen måtte til undersøgelse hos sagkyndig, som bla. konkluderede, at forseglingen var defekt og derfor kunne disse tordenfluer komme ind i skærmen, og det var usikkert og de var kommet ind under produktionen eller under brug. Og i samme forbindelse gjorde Samsung det klart, at de ville tage det op sag for sag, så det vil sige at samtlige kunder der ønsker at klage, højst sandsynlig skal igennem en klagesag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, tror mere at Samsung håber at der er personer som dropper sagen pga. de som reelt kan tage op mod 1 år at få afgjort sin sag igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Jeg kan personligt kun opforde forbrugere til at tænke sig godt om når de køber elektroniske produkter, især af mærket Samsung med deres kundebehandling, især deres totale afvisning af at der overhovedet forfindes et problem. Jeg står og skal købe nyt tv, ny mobil og ny tablet, og INGEN af disse ting bliver af mærket Samsung, jeg køber ingen elektronik lavet af Samsung resten af mit liv. Redigeret af Jan2013 - 06-August-2015 kl. 10:34 |
||
Bruger udmeldt 37
Funktioner
Tak(0)
|
|
Problemet er også Samsung, de vil jo ikke erkende dette som en fejl, de skulle lave en aftale med forhandlerne, at når sådan et problem som dette opstår, skal Samsung fremsende et nyt tv til forhandleren som så kan sende det videre til kunden, uden beregning for forhandler/kunde. Men Samsung vil ikke give denne garanti/service fordi de selv ved hvor omfattende kravene vil blive fra forbrugerne over hele verden fordi de laver produkter af tvivlsom karakter, og er Samsung heldig, at disse tordenfluer først viser sig efter garantien/reklamationen er udløbet er Samsungs problem jo løst. |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder som sagen med dårlige kondensatorer, i Samsung TV! Man sætter kondensatorer i strømforsyningen, som kun holder reklamationsperioden + en slat. M.v.h. |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg håber denne tråd får alt den opmærksomhed den overhovedet kan tåle ... Om Bilkamedarbejderen talte sandt med påstanden om at de havde flere sager som alle var afvist af Samsung, ved jeg ikke. Men er det tilfældet, så håber jeg der er flere som ser denne sag og tænker det er værd at kæmpe i mod deres påstande.
Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?
|
||
Bruger udmeldt 37
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du opretter en sag igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, kan du fremsætte dit krav, at du vil have dine penge tilbage, og så bliver sagen kørt på det, og så er det bare at læne sig tilbage og vente på en afgørelse, men vær tålmodig, det kan tage lang til. Du kan ikke bruge Bilkas medarbejder udtagelse til noget, andet end Samsung afviser automatiks alle krav vedrørende dette emne. Mit råd til dig, er at klage til Bilka over dette, vil de ikke behandle klagen, kontakt straks Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og opret en sag, og lad den køre til en afgørelse, Bilka får også besked om at der er oprette en sag og hvorledes de forholder sig til klagen, måske er du heldig at Bilka allerede der opgiver kampen og refundere beløbet til dig. Brug ikke mere tid på at snakke frem og tilbage, hvor fohandler/Samsung nægter at forholde sig til problemet, vi er allerede nogle der har kørt sager og som har vundet disse sager, så du vil under alle omstændigheder stå godt i en sag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelse. I dag skal man som forbruger kæmpe for sin ret, når producenter laver nogle tvivlsomme produkter, og her er Samsung i den grad værd at fremhæve, forbrugeren har desværre ikke opdaget det endnu, eller de finder sig bare i det. Samsung |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Begge dele rækker som en skrædder i helvede. Hvis fjernsynet ikke er forseglet, så kan de skifte, hvad det vil, det hindrer ikke fluerne i at komme ind igen. Klaus |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er simpelthen ubegribeligt, at de forhandlere bliver VED med at bryde lovgivningen, og tror de kan slippe afsted med det. Allerede din første reaktion fra forhandlere burde resultere i en offentliggørelse af vedkommende. Det er simpelthen for galt, at en forhandler tilsyneladende kun har forstand på at lange vare over desken. Lige så snart der opstår problemer, så ved de pludselig ikke hvad der er rigtigt og forkert. Det svar du har fået herover, det burde være standard svar som det aller aller første. Og det burde ske i en venlig og modtagelig tone. Hvor svært kan det dog være. Og hans udtalelse omkring vundne sager i forbrugerstyrelsen ang. tordenfluer.. Gider du lige bede ham dokumentere det? I værste fald er han fuld af løgn, hvilket sig selv er nok til at hænge ham ud. I bedste fald ligger han inde med noget info, som jeg ikke umiddelbart kan finde. Svar på dit spørgsmål: ALTID forhandleren. Det er forhandleren du har indgået en handel med, ikke producenten. |
||
Besvar | Side <12345 30> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |