recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

Besvar Besvar Side  <1 34567 30>
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Så du påstår, at tordenfluer ikke kan komme ind i TV hvis du har rengøringsvanvid ? 
Det er dog den dummeste påstand endnu
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer
og som i visse tilfælde kan generer formålet med produktet. 

Om det er generende eller ej syntes jeg faktisk ikke er et relevant spørgsmål.

Det er det argumentationsmæssigt. Det er betydeligt nemmere at argumentere for og opnå forståelse for noget der direkte generer formålet, fremfor noget der ikke gør.

Lad os forestille os at en autolakerer valgte at spare på hæderen med det resultat at lakken begynder at boble under den danske sommersol. Det er på ingen måde generende for køreoplevelsen, men ville han mon slippe af sted med det. Ville BMW eller Skoda på nogen måde forsøge at slippe uden om den fadæse.

En boblende lakering vil have betydning for levetiden (rust) på produktet, hvilket er en væsentlig del af formålet.

Forskellige steder udtrykker andre at man kan jo ikke se det, hvis man ikke kigger efter ... Så hvorfor så megen brok. Man tror næsten at Samsung har overbevist forbrugerne om at det er altså hvad der kan ske, og det var jo også hvad jeg fik at vide.

Samsung er klar til at overbevise om hvad som helst, som kan forklare deres produkter fejler. Men uanset hvad de siger, så forklare det måske, men det løser ikke. Der er en væsentlig forskel.
Hvis de mener, at man må forvente sådanne ting, så bør det skrives. Men lur mig om man kan få sådan noget på skrift. For de er jo heller ikke dummere end at de ved, at hvis de skriver det, så er der mange kunder som vil droppe produktet, inden Wink

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:26
Rettesnor til andre købere: Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.

Ps Det kunne være interessant at få oplyst, hvem selve panelfabrikanten er på dit skaderamte tv. Spørg om det. Det vides ud fra fabrikationsnummer.

Iøvrigt. Ved køb af Samsung tv efter dato for offentliggørelsen af manglen, skal sælger efterfølgende oplyse om tordenflueproblemet ellers kan købeloven anfægtes blot på dette punkt, idet problemet må betragtes som et som hele branchen bør og må vide.

76.3
Sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller burde kende,

Redigeret af bentpetersson - 07-August-2015 kl. 10:35
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Så du påstår, at tordenfluer ikke kan komme ind i TV hvis du har rengøringsvanvid ? 
Det er dog den dummeste påstand endnu

min kone har rengøringsvanvid, og det hele står skarpt, vi havde EN aften hvor vinduet var åbnet, efter den aften så havde min kontor F6500 3 tordenfluer i panelet, og min stue D5xxx havde 2 ...

det var fordi stuen var mørk og tv´erne det eneste der kørte...

Samsung som også tidligere nævnt gjorde intet da tv´et ikke var "nyt" nyere og gad det ikke sidste år, for begge tv var meget billige, og ældre..

jeg fik så løst problemet i stue tv´et med en lampe, og så et slukket tv om natten, kontor tv´et var dog lidt mere besværlig.. fik de 2 af dem ud, det gjorde jeg ved en sugekop fra et Iphone repair kit, og så tappe let på tv´et når jeg trak lidt i frontglasset (degraderede ikke billedet)..

den sidste må jeg leve med, og jeg ligger ikke mærke til det...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Rettesnor til andre købere: Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.

Den udtalelse kan du vist godt rette, til kun at omfatte Samsung skærme!
Jeg ved godt at det nager dig, at Samsungs TV har/får dette problem, og at Samsung er så amatøragtige/ligeglade, med at løse det, men at begynde at drage Panasonic ind i det, fordi de måske på et tidspunkt - i udlandet - har haft nogle utætte paneler, har ikke noget med Danmark at gøre!

Så kan du ikke lige dokumentere, at Panasonic - I DANMARK - har et problem med tordenfluer? Og ydermere, at de forsøger at frasige sig ansvaret for tordenfluer i panelerne, på samme måde, som Samsung gør?

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg ved godt at det nager dig, at Samsungs TV har/får dette problem, og at Samsung er så amatøragtige/ligeglade, med at løse det, men at begynde at drage Panasonic ind i det, fordi de måske på et tidspunkt - i udlandet - har haft nogle utætte paneler, har ikke noget med Danmark at gøre!

Så kan du ikke lige dokumentere, at Panasonic - I DANMARK - har et problem med tordenfluer? Og ydermere, at de forsøger at frasige sig ansvaret for tordenfluer i panelerne, på samme måde, som Samsung gør?

M.v.h.

Interessant. Mener du så, at Panasonic laver specielle TVs til Danmark uden nævnte forseglingsfejl?

Ps. Når du nu igen kommer i din aggressive personligt angribende stil, så vil det klæde dig ikke at forblive anonym.

Hvilket firma var du tidligere ansat i? Vi må høre lidt om din baggrund, så vi ved, om du er troværdig.

Redigeret af bentpetersson - 07-August-2015 kl. 13:08
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 13:09

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Interessant. Mener du så, at Panasonic laver specielle TVs til Danmark uden nævnte forseglingsfejl?

Ps. Når du nu igen kommer i din aggressive personligt angribende stil, så vil det klæde dig ikke at forblive anonym.

Hvilket firma var du at tidligere var ansat? Vi må høre lidt om din baggrund, så vi ved, om du er troværdig.

Det er vist ikke et spørgsmål om hvorvidt de har problemet eller ej, snarere om de vedkender sig problemet uden at trække forbrugeren i gennem den helt store trædemølle!

Redigeret af janLp - 07-August-2015 kl. 13:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 13:15
Enig Jan. Det er næppe muligt at købe et fejlfrit tv. Vi er afhængige som forbrugere af sælgers og fabrikantens ansvar overfor fejl.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 13:17

Enig Jan. Det er næppe muligt at købe et fejlfrit tv. Vi er afhængige som forbrugere af sælgers og fabrikantens ansvar overfor fejl.

Hvis du er enig, så forstår jeg ikke hvor du er så harsk i din tone vedr Henriks indlæg?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 13:18

Hvilket firma var du tidligere ansat i? Vi må høre lidt om din baggrund, så vi ved, om du er troværdig.

Der er intet personangreb i, at jeg beder dig dokumentere dine påstande!
Ligeledes er det ikke min troværdighed der er på tale hér - men din(e påstande)!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 13:33
Ikke kun Samsung og Panasonic har tilsvarende problemer. Kig selv på nettet.
At Panasonic ikke omtales i Danmark skyldes næppe, at det danske marked er så stort, at der produceres specielle paneler hertil, men snarere at Panasonics forretningspolitik er bedre end Samsungs.

Men om problemet er mindre. Jo, antalsmæssigt på grund af Panasonics mindre markedsandel.

Redigeret af bentpetersson - 07-August-2015 kl. 13:34
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 13:40
Igen Bent - Dokumentér venligst, at der er sager med tordenfluer i Panasonic fladskærme i DK!
Uanset hvordan Panasonic håndterer det servicemæssigt, så må du jo kunne fremvise fore-indlæg m.v., hvor folk med Panasonic-tv, skriver at "nu har jeg fået tordenfluer i mit tv, hvad skal jeg gøre", o.s.v.?

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 34567 30>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu