recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka´s returregler er ikke rimelige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka´s returregler er ikke rimelige

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det skulle vel ikke være den tablet du lige har købt, som jo var et fejlkøb da dit netflex kørte ustabilt.


Og det kom der så ikke svar på
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:


Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Kender ikke til Bilka, men hos fx 4sound (og formentlig også andre tilsvarende butikker) har de 14 dages returret, også selvom produktet har været taget i brug. 

Synes det er en rigtig god service, at man har mulighed for at teste produktet i op til 14 dage, og derefter have mulighed for at levere det tilbage hvis det ikke lige var det rigtige. 

4sound laver stadig penge på det, så kan ikke se nogen problematik så længe produktet ikke har lidt unødig overlast (den med dej i vaffeljernet vil jeg mene ryger i den kategori).


Dvs at hvis jeg feks købte en vare i 4sound og tog den med hjem for at prøve den, leverede den tilbage efter feks 12 dage så ville du godt give nypris for varen selvom den jo er brugt ?

jeg vil ihvertfald ikke


Nej, det er ikke det der er tale om!!

M.v.h.
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Weiglin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 13:29
Elgiganten er sgu optur når det gælder retur/rma. For et kort stykke tid siden købte jeg en 55" fladskærm som jeg fik pakket ud og hængt op i stuen. Havde den over weekenden og fandt en en lille bitte fejl på skærmen.
De tog den retur og jeg fik en ny med hjem samme dag. De åbnede bare lige kassen på lageret og så om alting var der.
Det var sgu klasse.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Kender ikke til Bilka, men hos fx 4sound (og formentlig også andre tilsvarende butikker) har de 14 dages returret, også selvom produktet har været taget i brug. 

Synes det er en rigtig god service, at man har mulighed for at teste produktet i op til 14 dage, og derefter have mulighed for at levere det tilbage hvis det ikke lige var det rigtige. 

4sound laver stadig penge på det, så kan ikke se nogen problematik så længe produktet ikke har lidt unødig overlast (den med dej i vaffeljernet vil jeg mene ryger i den kategori).


Dvs at hvis jeg feks købte en vare i 4sound og tog den med hjem for at prøve den, leverede den tilbage efter feks 12 dage så ville du godt give nypris for varen selvom den jo er brugt ?

jeg vil ihvertfald ikke

Jeg kender ikke til hvordan de håndterer det i butikken, men så længe at varen ikke har tydelige brugstegn, og der er fuld garanti, kan jeg ikke se problemet. Jeg ved at de desuden sælger demo-modeller til en lavere pris, og så længe prisforkellen er mindre end avancen er det formentlig ikke noget problem. 

I mange tilfælde ender der jo også med at kunden vælger at beholde produktet, og det er jo en god forretning Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 14:32
I tidernes morgen handlede jeg alt mit AV i en butik der hed SK-sound. Her var alt udstillet og man kunne pille ved det. Hvis du havde lyst, kunne du låne med hjem. Og hvis du købte, var der ingen emballage. Så du kunne ikke vide om det du købte, havde været med hjemme hos en anden.

Der var tilbud på demovarer, så jeg vælger at tro det var iorden og ikke brugt, det jeg købte. Men tror også tiden var en anden, hvor forholdet mellem butikken og kunden var bygget på tillid.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 15:21
det er reglerne der er noget galt med synes jeg.

Som én anden også tidligere har beskrevet, så er man jo som forbruger langt bedre stillet hvis man bestiller via nettet.

Eks. har flere forhandlere jo både en fysisk butik og indkøb via nettet.
I disse tilfælde har man hvis man bestiller via nettet og afhenter i butikken 14 dages returret med den mulighed at åbne og vurdere produktet og så inden for de 14 dage levere det tilbage med fuld returret.
Hvis man derimod bare går ind i butikken og køber produktet så må man slet ikke åbne æsken til produktet.. Nu skal æsken forblive forseglet hvis man vil benytte returretten. 

Det giver slet ingen mening.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

det er reglerne der er noget galt med synes jeg.

Som én anden også tidligere har beskrevet, så er man jo som forbruger langt bedre stillet hvis man bestiller via nettet.

Eks. har flere forhandlere jo både en fysisk butik og indkøb via nettet.
I disse tilfælde har man hvis man bestiller via nettet og afhenter i butikken 14 dages returret med den mulighed at åbne og vurdere produktet og så inden for de 14 dage levere det tilbage med fuld returret.
Hvis man derimod bare går ind i butikken og køber produktet så må man slet ikke åbne æsken til produktet.. Nu skal æsken forblive forseglet hvis man vil benytte returretten. 

Det giver slet ingen mening.


Nu ikke for at tæske langhalm i noget, men jeg syndes du skal læse de nye EU retur regler der trådte i kraft for ikke så længe siden, de giver jo sælger lov til at vuderer om den varer du retunerer (inden for de 14 dage) kan sælges uden tab i forhold til nypris, hvis sælges mener at det kan den ikke har sælger lov/ret til at fratrække det beløb sælger mener varen er blevet forringet med fra det der skal tilbage betales

Med de nye EU retur regler er vi danskere blevet noget ringerer stillet end vi var før mht køb på nettet
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 18:40
Jamen sådan har det da været i lang tid, hvis ikke altid. Når folk køber et produkt og prøver det af, levere det tilbage, så ryger det da tilbage i butikken som ny vare. HVIS, der ikke er synlig skade el. mangler ved produktet, så er jeg ret sikkert på varen skal tilbage som ny. Det ved jeg elgiganten gjorde i gamle dage, og sikkert stadig gøre i dag. Jeg har nemlig engang mærket en blender der var brugt, leveret tilbage til elgiganten. Dagen efter stod den på hylden som ny. Skal sige, at man heller ikke kunne se den var brugt, og at emballagen var 100% i orden.

Et eller andet sted syntes jeg også det er ok, hvis varen er behandlet i top klasse. Men det er jo elgiganten's service medarbejdere som afgøre i hvilken stand varen er, om den kan sælges som ny igen. Og det er muligvis ikke altid lige godt med bedømmelserne, alt efter hvilken medarbejder der checker produktet, hvor perfekt det skal være.

Man hvis vi selv ønsker super gode retur regler, pengene tilbage osv., så syntes jeg også butikkerne må ha' lov til at sælge en brugt vare som ny igen. Hele problemet ligger i hvor butikkerne skær i ny vs. brugt problematikken. Hvis emballagen tydeligt kan ses brudt og måske ødelagt lidt, så ville jeg måske heller ikke selv være interesseret i at købe. Nogen gange er yder emballagen ødelagt en del, hvor så indmaden er 100% intakt som nyt. Så det kan være lidt svært med at finde ud af om varen er brugt, medmindre indmaden ikke er intakt som ny.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det skulle vel ikke være den tablet du lige har købt, som jo var et fejlkøb da dit netflex kørte ustabilt.


Og det kom der så ikke svar på
Tja, hvorfor mon ? ? ?
 
Syn's det er okay at komme med reel kritik af butikker. Men sgutte i orden, hvis man bruger usande oplysninger for at tilsløre sit eget fejlkøb !! 


Redigeret af Roland - 12-August-2014 kl. 06:07
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2014 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jamen sådan har det da været i lang tid, hvis ikke altid. Når folk køber et produkt og prøver det af, levere det tilbage, så ryger det da tilbage i butikken som ny vare. HVIS, der ikke er synlig skade el. mangler ved produktet, så er jeg ret sikkert på varen skal tilbage som ny. Det ved jeg elgiganten gjorde i gamle dage, og sikkert stadig gøre i dag. Jeg har nemlig engang mærket en blender der var brugt, leveret tilbage til elgiganten. Dagen efter stod den på hylden som ny. Skal sige, at man heller ikke kunne se den var brugt, og at emballagen var 100% i orden.

Et eller andet sted syntes jeg også det er ok, hvis varen er behandlet i top klasse. Men det er jo elgiganten's service medarbejdere som afgøre i hvilken stand varen er, om den kan sælges som ny igen. Og det er muligvis ikke altid lige godt med bedømmelserne, alt efter hvilken medarbejder der checker produktet, hvor perfekt det skal være.

Man hvis vi selv ønsker super gode retur regler, pengene tilbage osv., så syntes jeg også butikkerne må ha' lov til at sælge en brugt vare som ny igen. Hele problemet ligger i hvor butikkerne skær i ny vs. brugt problematikken. Hvis emballagen tydeligt kan ses brudt og måske ødelagt lidt, så ville jeg måske heller ikke selv være interesseret i at købe. Nogen gange er yder emballagen ødelagt en del, hvor så indmaden er 100% intakt som nyt. Så det kan være lidt svært med at finde ud af om varen er brugt, medmindre indmaden ikke er intakt som ny.


Nej Moef - det kan jeg så garantere dig for at ting ikke gør. - I samme øjeblik en indpakning er brudt kan en vare generelt ikke længere sælges som ny. Der er jo ingen garantier for at varen ikke har været pillet ud og at der er fjernet et eller andet. Derfor vil man som køber heller ikke finde sig i at modtage en vare der har været pakket op, når den skulle være købt som ny.
Den bedste er selvfølgelig når man så sender en rigtig flot pakke tilbage - dog lige klistret til med brun tape for at "forsegle" pakken. - hvad der før kunne være aftalt som en "næsten ny" pakke bliver så lige pludselig klassificeret som fuldt brugt når den modtages retur.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2014 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jamen sådan har det da været i lang tid, hvis ikke altid. Når folk køber et produkt og prøver det af, levere det tilbage, så ryger det da tilbage i butikken som ny vare. HVIS, der ikke er synlig skade el. mangler ved produktet, så er jeg ret sikkert på varen skal tilbage som ny. Det ved jeg elgiganten gjorde i gamle dage, og sikkert stadig gøre i dag. Jeg har nemlig engang mærket en blender der var brugt, leveret tilbage til elgiganten. Dagen efter stod den på hylden som ny. Skal sige, at man heller ikke kunne se den var brugt, og at emballagen var 100% i orden.

Et eller andet sted syntes jeg også det er ok, hvis varen er behandlet i top klasse. Men det er jo elgiganten's service medarbejdere som afgøre i hvilken stand varen er, om den kan sælges som ny igen. Og det er muligvis ikke altid lige godt med bedømmelserne, alt efter hvilken medarbejder der checker produktet, hvor perfekt det skal være.

Man hvis vi selv ønsker super gode retur regler, pengene tilbage osv., så syntes jeg også butikkerne må ha' lov til at sælge en brugt vare som ny igen. Hele problemet ligger i hvor butikkerne skær i ny vs. brugt problematikken. Hvis emballagen tydeligt kan ses brudt og måske ødelagt lidt, så ville jeg måske heller ikke selv være interesseret i at købe. Nogen gange er yder emballagen ødelagt en del, hvor så indmaden er 100% intakt som nyt. Så det kan være lidt svært med at finde ud af om varen er brugt, medmindre indmaden ikke er intakt som ny.


Nej Moef - det kan jeg så garantere dig for at ting ikke gør. - I samme øjeblik en indpakning er brudt kan en vare generelt ikke længere sælges som ny. Der er jo ingen garantier for at varen ikke har været pillet ud og at der er fjernet et eller andet. Derfor vil man som køber heller ikke finde sig i at modtage en vare der har været pakket op, når den skulle være købt som ny.
Den bedste er selvfølgelig når man så sender en rigtig flot pakke tilbage - dog lige klistret til med brun tape for at "forsegle" pakken. - hvad der før kunne være aftalt som en "næsten ny" pakke bliver så lige pludselig klassificeret som fuldt brugt når den modtages retur.


Er godt med på, at varen ikke er "ny" mere, når den har været pakket op og måske taget i brug. Og måske Bilka heller ikke sælger en returvare som ny igen. Men jeg kan skrive under på, at Elgiganten har gjort det, og muligvis stadig gør det. Bare tjek Kontant for år tilbage, hvor de tjekkede bl.a. Elgiganten for netop det problem, at brugte vare nogen gange sælge som nye igen. Og selv har jeg lavet en test med en blender, som elgiganten solgte som ny igen dagen efter den var kommet tilbage til butikken.

Men måske situationen er blevet bedre end den har været. I hvert fald købte jeg for 1 måneds tiden siden en telefon, der skulle bruges som gave til mine forældre. Da jeg købte den hos Elgiganten blev varen plomberet, og der stod den ikke kunne byttes. Men fik alligevel pengene tilbage, eftersom mine forældre ikke kunne bruge den. Jeg kunne forstå, hvis jeg ikke kunne få pengene tilbage, men bytte varen til noget andet i butikken. Men jeg fik alle pengene tilbage.

Et eller andet sted har det det ok med, at få en vare som har været pakket op, måske solgt før. Men det kommer an på hvad det er jeg skal købe :) Butikken mister kroner på, at tage varen tilbage og sælge den til en brugtpris. På den anden side set er jeg heller ikke interesseret i, at købe et dyrt kamera som tidligere er blevet solgt. Så det må være helt op til butikkerne, at stramme op hvis de mener de mister for meget på brugt vare. Forbrugeren er for det meste stillet ret godt hos Bilka og Elgiganten.


Redigeret af Moef - 14-August-2014 kl. 20:36
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2014 kl. 21:55
Elgiganten sælger stadig varer i deres webshop, der har været pakket ud, uden at gøre opmærksom på det og uden at give rabat. For et par måneder siden modtog jeg en DECT telefon der helt tydeligt havde pakket op og pakket lidt interimistisk sammen igen. Den fejlede ikke noget, men jeg synes egentlig at man som kunde har krav på at få en detaljeret beskrivelse af hvad man køber. IMO inkluderer det også om varen er en returvare fra en anden kunde.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu