|
Bilka´s returregler er ikke rimelige |
Besvar | Side <12345 13> |
Forfatter | ||||||
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2040 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
angiveligt har været plomberet? ja det er så det jeg ikke har været klar over.. "plomberingen" har ikke været svarende til de rigtige plombering jeg tidligere har set. som man kender det fra cdér etc.. Og som skrevet har jeg aldrig tidligere været ude for dette.. Har før fået byttet ting købt i Bilka. Men det er selvfølgelig taget ad notam og jeg kommer da kun til at handle elektronik over nettet fremover.
|
||||||
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Der står INTET om ubrudt emballage.
|
||||||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Så helt grundlæggende diskuteres "ubrudt" kontra "intakt"?
|
||||||
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Problemet med sådan noget er jo at det kan blive en krig på ord i stedet for reelt at se hvad fanden det her handler om når en kunde kommer ind..
det er et produkt jeg køber i orginal emballage og ikke en tynd plastfilm der udgør produktets værdi.. |
||||||
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Lad os lige få styr på ordet intakt, det virker ikke til at trådstarter har dette: (fra sproget.dk)
|
||||||
Clemen
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Og jo plastikfilmen udgør jo netop den værdi at jeg som kunde VED at varen er uberørt, intakt og ikke har været i brug
|
||||||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Der er et notat fra Forbrugerombudsmanden om værdiforringelse:
Selv om notatet handler om internetsalg, har Bilka måske ændret deres regler for returnering samtidig. bla.a dette punkt :"Hvis varens emballage har betydning ved gensalg af varen, hvilket fx kan være tilfældet ved salg af elektronik, mens det næppe har betydning ved salg af tøj, hvis der alene er tale om fjernelse af en almindelig plastikpose, kan det medføre en værdiforringelse af varen, hvis emballagen er smidt væk, eller den er blevet beskadiget efter leveringen. "
|
||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
lad mig lige vende den lidt om..
er det virkelig sådan at hvis I køber noget i Bilka som ikke har folie omkring så gider I ikke købe det?
|
||||||
Clemen
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
mbm1 - Ja hvis varen står på hylden uden folie og det er elektronik og der også på samme hylde står med folie, så ville jeg ALDRIG tage den uden.
|
||||||
Clemen
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Men igen det kommer også an på varens art. Var det et HDMI kabel fx. så ville jeg være ligeglad. Men en pc eller tablet så ville jeg ikke tage den.
|
||||||
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
det er ikke en vare der står fremme.. det var en vare jeg skulle hente i en vareudlevering.. Så kunden ved intet om folie.
|
||||||
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Som sagt står der masser af produkter i butikken af meget højere værdi. eks. TV som ikke har film omkring.. I princippet Jeg ville kunne købe et sådan TV til 25.000kr gå hjem og pakke det ud og nyde det i 29 dage. derefter returnere det til butikken.
|
||||||
Besvar | Side <12345 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |