recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka´s returregler er ikke rimelige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka´s returregler er ikke rimelige

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nå ok, det er en tablet, som angiveligt har været plomberet. Hvad er forskellen?

angiveligt har været plomberet?

ja det er så det jeg ikke har været klar over.. "plomberingen" har ikke været svarende til de rigtige plombering jeg tidligere har set. som man kender det fra cdér etc..

Og som skrevet har jeg aldrig tidligere været ude for dette.. Har før fået byttet ting købt i Bilka.

Men det er selvfølgelig taget ad notam og jeg kommer da kun til at handle elektronik over nettet fremover.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

ok jeg kan forstå det kun er mig der opfatter denne sag som urimelig..

Jeg synes der er en klar forskel på "orginal og intakt emballage" og så en tydelig markering af ved brudt plombering frafalder returetten"

Jeg er som kunde ikke klar over at der er plastfilm omkring visse produkter, så havde jeg købt denne tablet uden film omkring havde jeg da ikke hævet et øjenbryn.

Hvordan skal man så forholde sig med de øvrige vare som ikke har denne film omkring.. Er dette brugte/demo-vare?

Jeg var slet ikke i tvivl om plomberingsreglen da jeg købte min Macbook Pro i Bilka for 14 dg siden. Og hjemme, da jeg åbner papkassen og ser en hvid "kuffert" med folie om, er det tydeligt at her er "point of no return". Bryder jeg folien, er varen taget i brug. Og så er Macbook'en yderligere pakket i folie.

Det er den oplevelse at udpakke et Apple produkt, som gør det lækkert. Og det kan jeg godt forstå butikken forsvarer.


Nej hallo stop nu lige..
Her er jeg helt enig med dig-- intet at være i tvivl om der for forbrugeren. en klar markering af en plombering.
Men dette var ikke sådan i mit tilfælde. 
Du nævner dog du kommer hjem åbner kassen... Det var jo det jeg også gjorde og derfor kunne jeg ikke returner produktet..


Se egen forklaring i første indlæg.
Du bryder en plastfilm, med en påsat label og advarsel. Hvis kassen ikke er forseglet/tapet til, vil plastfilmen udgøre denne forsegling. Og når denne fjernes, er det ikke længere en ubrudt emballage, og du har dermed givet afkald på returret.


Du digter..
Det du nævner er ikke sådan det forholder sig.

Jeg digter? Nu er det jo ikke mig der har skrevet dit første indlæg. Hvis du benægter dit eget første indlæg, så må det være dig der digter. At du roder rundt i plomberinger, ubrudt emballage, misforståelser og hvad ved jeg, gør ikke mig til digter.
Når et label anfører, at returret bortfalder ved brudt emballge, og du selv skriver, at sønnen fjernede plastfilmen og åbnede kassen, undskyld mit franske hvornår fanden tror du så en emballage er ubrudt.

Der står INTET om ubrudt emballage.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:20
Så helt grundlæggende diskuteres "ubrudt" kontra "intakt"?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:23
Problemet med sådan noget er jo at det kan blive en krig på ord i stedet for reelt at se hvad fanden det her handler om når en kunde kommer ind..

det er et produkt jeg køber i orginal emballage og ikke en tynd plastfilm der udgør produktets værdi..

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:23
Lad os lige få styr på ordet intakt, det virker ikke til at trådstarter har dette: (fra sproget.dk)

  1. bevaret i sin oprindelige form, uden at være formindsket, skadet el. spoleret; synonym hel, uberørt
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:24
Og jo plastikfilmen udgør jo netop den værdi at jeg som kunde VED at varen er uberørt, intakt og ikke har været i brug
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:26
Der er et notat fra Forbrugerombudsmanden om værdiforringelse:

Selv om notatet handler om internetsalg, har Bilka måske ændret deres regler for returnering samtidig. 

bla.a dette punkt :"Hvis varens emballage har betydning ved gensalg af varen, hvilket fx kan være tilfældet ved salg af elektronik, mens det næppe har betydning ved salg af tøj, hvis der alene er tale om fjernelse af en almindelig plastikpose, kan det medføre en værdiforringelse af varen, hvis emballagen er smidt væk, eller den er blevet beskadiget efter leveringen. "
Venlig hilsen
KB
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:28
lad mig lige vende den lidt om.. 
er det virkelig sådan at hvis I køber noget i Bilka som ikke har folie omkring så gider I ikke købe det?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:32
mbm1 - Ja hvis varen står på hylden uden folie og det er elektronik og der også på samme hylde står med folie, så ville jeg ALDRIG tage den uden.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:33
Men igen det kommer også an på varens art. Var det et HDMI kabel fx. så ville jeg være ligeglad. Men en pc eller tablet så ville jeg ikke tage den.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

mbm1 - Ja hvis varen står på hylden uden folie og det er elektronik og der også på samme hylde står med folie, så ville jeg ALDRIG tage den uden.

det er ikke en vare der står fremme..
det var en vare jeg skulle hente i en vareudlevering.. Så kunden ved intet om folie.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Men igen det kommer også an på varens art. Var det et HDMI kabel fx. så ville jeg være ligeglad. Men en pc eller tablet så ville jeg ikke tage den.

Som sagt står der masser af produkter i butikken af meget højere værdi. eks. TV som ikke har film omkring.. 
I princippet Jeg ville kunne købe et sådan TV til 25.000kr gå hjem og pakke det ud og nyde det i 29 dage. derefter returnere det til butikken.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu