|
Bilka´s returregler er ikke rimelige |
Besvar ![]() |
Side <1 56789 13> |
Forfatter | ||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg føler ikke jeg er blevet informeret omkring det nej. |
||
![]() |
||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
|
Nu må I altså holde op... jeg bliver helt vanvittig af det her :) forstår slet ikke jeres holding. spørgsmål: For du tilsendt et produkt der ikke er plastfilm omkring selve yderemballagen/kassen betragter du så den vare for en brugt vare/demovare ?? I så fald har jeg satme købt mange demovarer til fuld pris.. Ringer du så til forhandleren og siger du vil have nedslag i prisen fordi der ikke var plastfolie omkring?
Redigeret af mbm1 - 07-August-2014 kl. 15:00 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Nu er det ikke alle varer der er indpakket i plastfolie, men så har varen typisk en anden form for forsegling. Det er typisk et klistermærke, der ved åbning af kassen helt tydeligt viser, at forseglingen/klistermærke er brudt op. Det kan også være tape der lukker kassen, og igen, vil det være helt tydeligt hvis denne er brudt op.
Redigeret af JeTex - 07-August-2014 kl. 15:09 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
|
@noxity Hvem siger, at jeg er i tvivl? Som jeg skriver i mit indlæg, så tror jeg netop på, at Bilka har fat i den lange ende. Sagen er imidlertid den, at det ikke er mig, der definerer ordenes betydning, og næppe heller dig. Vi bruger dem bare i overensstemmelse med den betydning, vi tror, de har. Jeg tror på, at trådstarteren taler sandt, når han siger, at han havde en anden opfattelse af ordenes betydning. Og så må man jo finde ud af, hvem der har ret - Bilka eller trådstarteren - og det gør man metodisk ved at undersøge, hvad indholdet af ordene sædvanligvis er (fx ved at inddrage særlige sagkyndige personer, der har mandat til at udtale sig om den slags ting. Jeg ved godt, at det næppe bliver aktuelt, men i princippet er det måden, man finder løsningen på. Så kan brugerne på recordere.dk skrive side op og side ned om, at "man jo kan sige sig selv, hvad der er rigtigt og forkert, og at det giver sig selv, at Bilka ikke vil tage produktet retur", men det er reelt indholdsløs argumentation). Så for lige at understrege; jeg tror ikke, at Bilka har gjort noget forkert, men hvis jeg var trådstarteren, så ville jeg naturligvis prøve at argumentere for den opfattelse, jeg har af virkeligheden. |
||
![]() |
||
|
Jeg ved ikke hvor du handler men tilsyneladende ikke de samme steder som mig.
Redigeret af mbm1 - 07-August-2014 kl. 15:11 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
|
Hvilke produkter er ikke forseglet på den ene eller anden måde?
Produkter i papæsker har som regel enten folie omkring eller klistermærke/tape. Andre produkter er i plastæske, som er svejset. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Selve forholdet at det ER sådan er, hvis ikke dårlig så i hvert fald dårligere service end hvis kunden havde handlet i Bilka's webshop. Dårlig service forsvinder ikke fordi du informerer om at du yder dårlig service.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4950 |
|
Hvad er problemet? Der sidder et klistermærke på plastfolien som beskriver at den skal være intakt. Hvis trådstarter havde pakket det hele ind i ny plastfolie og påsat samme klistermærke, så havde han sikkert fået pengene retur for varen. Man kan vælge at følge de fastsatte spilleregler eller forsøge at ændre reglerne. Men man kommer ikke omkring reglerne ved at bryde dem. Havde sønnen været med i butikken, så havde han kunne se at det ikke var den model han ønskede. Havde han undladt at pakke varen ud, så havde der jo hellere ikke været noget problem. Så det eneste spørgsmål der er tilbage er om man kunne se hvilken vare der var tale om inden der blev pakket op? Det kunne være en pæn hvid æske uden modelnummer? ![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Jeg ser to andre muligheder, vi køber ikke de samme ting, eller du køber brugte varer ![]() Hvis vi lige ser bort fra den forseglede tablet købt i Bilka, for den har tilsyneladende været indpakket, så et brud på forseglingen kunne ses. Redigeret af JeTex - 07-August-2014 kl. 16:24 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|
Jeg vil give OP ret i at det måske ikke er den bedste service af bilka, men nu ved jeg af erfaring at rigtig mange tidligere har købt produkter i bilka, brugt dem i 29 dage og afleveret dem tilbage med et krav om at få det fulde beløb tilbage. Dette er jo selvfølgelig ikke holdbart for en butik at drive en forretning på den måde. Derfor går det så også ud over kunder der i god tro er kommet til at åbne en æske men ellers aflevere en ellers ubrugt vare tilbage.
Så kan man snakke om dårlig service så meget man vil, men man kan altså ikke drive en virksomhed på den måde når alle kunder kun går efter den laveste pris. Hvad skal så finansiere det tab der vil være på alle disse brugte vare. Hvem herinde har ikke også været inde i en butik for at kigge på en vare for efterfølgende at købe den billigere et andet sted. Det underbygger jo bare hvor pressede butikkerne er i dag og at de jo er nødsaget til at have retningslinjer som disse. Nogle mennesker har glemt at butikkerne skal tjene penge, ellers lukker de som det er set mange gange, og man kan altså ikke tjene penge hvis man både har en retur politik uden begrænsninger samtidig med at skulle konkurrere på prisen ! |
||
![]() |
||
|
Jeg synes det er et problem både for forbrugere og forhandlere hvordan dette med bytte og returret skal håndteres.
Var nu nede i Føtex og kig så over i deres teknik afdeling og spurgte til nogle hovedtelefoner hvor æsken var mere eller mindre smadret. Spurgte om jeg kunne købe den billigere pga den havde været åbnet er derfor var at betragte som en brugt vare. Nej det kunne jeg ikke sagde ekspedienten. Spurgte så om de havde returret på produktet, Ja hvis man ikke åbnede varen sagde han så. I det han sagde det kunne han jo godt høre det her ikke helt hang sammen. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4950 |
|
Da jeg gik på Tek2 skole for mange år siden, var der to projekt-uger, uden undervisning.
Eleverne skulle arbejde med egne ting i klasselokalet. En af de voksne elever valgte at tage i Føtex for at købe et stereoanlæg. Da han mente vi ikke kunne arbejde uden musik. Efter projekt-ugen gik han ned i Føtex og returnerede anlægget med påskud om at det spillede dårligt. Den er den slags som ødelægger det for alle andre
![]() Redigeret af Cyberguyen - 07-August-2014 kl. 18:58 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 56789 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |