recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billede brændt ind i LCD skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillede brændt ind i LCD skærm

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

"Aarestrup efterlyser nogle triks så man kan få skyggerne væk igen, men er der nogle?"

Jeg har bestilt et LG 42PM1MA hvor der i manualen står beskrevet et par interessante muligheder.

White wash: Skulle kunne fjerne indbrændinger helt eller delvist.

Orbiter: Skulle kunne forebygge indbrændinger.

Det står beskrevet på side 20 i den danske manual.

Jeg aner ikke om det virker, men det kunne være interessant om der her var nogle LG plasma brugere der har prøvet funktionerne af.

Mvh. Ole

Nu er jeg ikke LG bruger, men til gengæld ejer af et Sony plasma som også har de nævnte White Wash og Orbiter funktioner. Jeg har haft min Plasma i 16 måneder og har haft Orbiter slået til hele tiden. Det er ikke noget generer eller "slider" på panelet.

Jeg kan af og til godt finde på at se TV i 6+ timer på samme kanal og jeg har endnu ikke oplevet nogen indbrænding overhovedet.

Jeg vil formode, at White Wash godt kan "slide" lidt på panelet, men jeg har ikke prøvet den funktion endnu, simpelthen fordi behovet ikke har været der.

Så mit korte råd er: brug Orbiter funktionen.

/Nils

           
Til top
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Odsherred
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 18:14
Jeg har et LG 42PM3MVA og bruger orbiter der rykker skærmen en smule rundt med jævne mellemrum. Har ikke haft noget problemer med fastbrænding og det eneste jeg generelt undgår er at have menu'en fra min HTPC stående i flere timer af gangen.

Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2006 kl. 08:33

Tak for tips'ene alle sammen!

Godt der endelige kom lidt bud på løsninger i spil på denne tråd.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu