JesperLund skrev:
Ja, diskussionen bliver hurtigt lidt abstrakt... Vi mangler vel et arrangement, hvor man kan se et TV før og efter en ISF kalibrering. Gerne på Vesterbrogade... |
Jeg er IKKE ude på at diskutere ISF kalibrering i denne tråd, jeg vil faktisk helst holde dét udenfor, fordi det resulterer i en masse forudindtagede holdninger. Dét jeg gerne vil frem til er at gøre folk bedre i stand til at foretage en seriøs vurdering af hvilket tv der har det bedste billede. Men for at gøre dét, er jeg nødt til at skabe en vis enighed om hvad det er vi går efter, for jeg er IKKE enig i at vores mål er forskelligt - vi _formulerer_ bare vores mål voldsomt forskelligt, og vi har voldsomt forskellige idéer om hvordan vores mål opfyldes.
Hvis dét ender med en konklusion om at en skærm skal ISF-kalibreres for at vi kommer nærmere vores allesammens mål, så vil det bevise relevansen af ISF-kalibreringen. Jeg holder bare på at der er to overordnede årsager til at folk har så meget imod ISF-kalibrering: Halvdelen forstår ikke konceptet, og den anden halvdel har en grundlæggende aversion imod at andre skal komme og fortælle én hvad der er godt og skidt. Nogenlunde som at fortælle Ronaldinho at man altså skal sparke med indersiden, ikke ydersiden, for når man selv sparker med ydersiden, så ryger bolden ad h... til!
Igen: Mit mål er ikke kalibrering. Mit mål er det bedst mulige billede, og dét får man ikke uden kalibrering.