recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig projektor til garage??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig projektor til garage??

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 15:14
Så har jeg fundet en projektor tror jeg, men har lige et sp.mål, man kan da vel godt sende en projektor med post Danmark, ikke sandt, optikken tager vel ikke skade af det?? Iøvrigt er alt jo transporteret med fragt firma eller post på et eller andet tidspkt....
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 15:24
Hvis du køber den brugt og det er en maskine med Lens Shift, så skal den pakkes ordenligt hvor linsen er "låst fast" ellers kan den ødelægges.

Men ellers har du ret, alt er jo på et eller andet tidspunkt blevet sendt.

Hvilken projektor har du fundet/valgt ?
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 16:35
Ok takker for Info, jeg vil så bede ham om at pakke den godt ind.
Der er ikke lens shift på den, men den skal vel stadig pakkes forsvarligt ind....?
Det er en Optoma HD200X projektor, en middelmådig projektor, men sikkert go nok til det jeg skal bruge den til....eller hva mener du om det?
Jan
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 17:10
Jeg kender ikke lige den model du har fundet, men jeg har selv haft en Optoma og den lavede nogle fine billeder.

Desværre for mig er jeg ramt at DLP og regnbue effekten + jeg syntes at den larmede ( blæserstøj ) for meget.

Men hvis du har købt til en fornuftig pris er det en god "starter"projektor.

NB: hvad gør du med lærred ? har du tænkt på at du evt. kan male et lærred på væggen for at holde prisen nede
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Så har jeg fundet en projektor tror jeg, men har lige et sp.mål, man kan da vel godt sende en projektor med post Danmark, ikke sandt, optikken tager vel ikke skade af det?? Iøvrigt er alt jo transporteret med fragt firma eller post på et eller andet tidspkt....
Har du set PostDK's pakkesorteringsanlæg? Hvis ikke, vil jeg på det kraftigste fraråde alm pakkepost forsendelse. Der kan sendes som "Forsigtig Pakke", men her modtog jeg en papkasse med runde hjørnerAngry Så vælg GLS som fragtfører, de spiller ikke bold med pakkerneWink

Redigeret af Kampus - 06-Juli-2012 kl. 17:17
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 17:23
Er ikke kommet frem til noget lærred endnu, har ikke rigtig kigget efter et endnu, men skal da ha fundet et, evt fra UK, så et link et eller andet sted til en dealer, på eBay tror jeg..... Eller måske vente på et brugt lærred dukker op....
Det lyder spændende med maling af "lærred" på væg, men der hvor jeg vil ha den til at projicere, er der ikke mulighed for at male..... Har forresten et ældre lysbillede lærred, mon ikke det kunne bruges :-D - nej spøg, det er en tand for lille...
Har godt læst om regnbue effekten, men det tar vi med, det er jo som sagt til de unge, til lidt film og spil, jeg har jo min EGEN bio herinde i stuen, og der ikke gået på kompromis, i min verden ihvertfald:-))
Mvh
Jan
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så vælg GLS som fragtfører, de spiller ikke bold med pakkerneWink

Kan man da ikke kategorisk sige, jeg har mere end en gang modtaget hærgede pakker fra GLS. Synes absolut ikke, at de er bedre end post danmark på det punkt. Men generelt kommer man jo langt ved at pakke tingene ordentligt ind.
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 19:25
Kampus og kasper, I har vel sådan set lidt ret begge to, men ikke desto mindre, så må jeg nok hellere bede om at få den sendt som forsigtig pakke, og vigtigst, bede sælger om at pakke den godt og sikkert ind, det må da kunne lade sig gøre :-)
Mvh
Jan
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 14:39
Hej igen, nu har jeg modtaget min brugte optoma hd200x projektor med 300timer på pæren.
Jeg skal så have købt mig et lærred også, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, skal det være gain 1.0 eller højere eller lavere, taget lysforholdene i garagen i betragtning??
Jeg har fulgt en anden tråd her på siden ang køb af lærred, og har været på ebayeren's side og fundet forskellige, de er forholdsvis billige... Jeg regner med en størrelse på ca 120", tror 150" bliver FOR stort, hva mener I?- garagen er ca 4.2 m bred indvendig.... Og har tænkt mig at låse hoved døren når der ses film, og kan så bruge en af de andre døre istedet ...

Garage
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 16:16
Før vi begynder at snakke gain mm.

1. Det billede du linker til, er det på den væg du vil montere lærred ?

2. Når du siger låse hoveddøren, er det så den store dobbeltdør ?

3. Skal glasdøren stadig kunne bruges til at komme ud og ind ad, når lærred er nede ?

4. Hvad er der på den anden væg, modsat ?

NB. by the way, fed garage

Redigeret af Pony65 - 19-Juli-2012 kl. 16:18
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 16:48
Hej pony65:), godt at høre fra dig!
Jamen jeg skal prøve
1: jeg regner med at hænge lærredet på muren lige over garageporten/under de trekantede vinduer.
2:"hoveddøren" er den dør i samme væg som garageporten, vi kan så bruge dobbeltdøren eller en tredje dør i værkstedet som ligger i et rum bagved hvorfra billedet er taget.
3: Nej det skal den ikke, vi må bruge en af de andre( du kan godt høre at jeg synger for et stort lærred)
4: den væg bagved hvor billedet er taget fra er brugt, der er en skydedør, en trappe, en fadølshane radio mm
Tror du jeg skal gå efter et 120" eller et 150"? - er der noget der imellem??
Tusind tak for din hjælp so far
Mvh
Jan
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 17:11
Det her er ca. størrelses forhold med et 16:9 120" lærred ( 260 x 146 cm billede )

Er det ca. størrelsen du havde tænkt på ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu