recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig projektor til garage??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig projektor til garage??

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 17:25
NB. måske er størreles forholdet lidt forkert på det billede jeg uploaded før.

Skærmen svarer nok mere til en 130" ( 280cm x 157cm )
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 17:47
Jepper, sgu fedt at du tar dig tid til at redigere mit billede:)
Jeg har haft projektoren til at projicere på væggen, og tror at det passer meget godt, jeg målte en bredde på ca 270cm..... Men kunne jo godt gå op til et 130" hvis det findes, men det må jeg se på når jeg ser priserne på lærredet....
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 18:14
Der er et 120" tabtension med motor til salg her:

Er det noget kan du da prøve at handle med ham ?

Ved ikke om det er dit prisleje og han bor på sjælland

Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 23:26
Tak for link, har været inde og kigge, men synes umiddelbart det er lige i overkanten af hvad jeg vil bruge.... Tror jeg går efter et hivilux manuelt lærred som kan fåes til ca2000,- for et 120" inkl fragt, eller et "noname" fra ebayer platinum147, elektrisk lærred til ca samme pris i 120"...
Men hvilken gain skal jeg vælge? Er det alt afgørende om jeg vælger et 0,8 eller et 1,2??
Mvh
Jan
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Men hvilken gain skal jeg vælge? Er det alt afgørende om jeg vælger et 0,8 eller et 1,2??
Mvh
Jan

Gain er en indikator for hvor meget lys lærredet kaster tilbage, ved en gain på 1.0 bliver der kastet lige så meget lys tilbage som bliver tilført.

I det prisleje som du ønsker at bruge skal du vælge et hvidt lærred med en gain på 1.0

Det var i "gamle dage" hvor en projektor var lyssvag og med lav kontrast at man brugte højere gain.
For høj gain kan også medvirke til det man kalder "stjernestøv" eller hotspot effekten.

Har man meget lyse rum ( Helt hvide ) kan der nogen gange være en fordel at bruge grå lærred og/eller lavere gain, men din projektor er ikke i en klasse der kan udnytte det, sorry. 
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 14:53
Ok, mange tak for Info, så ved jeg hvad jeg skal forsøge at holde mig til, omend jeg tror de lærreder jeg har i kikkerten er gain 1.2..... Stjernestøv og hotspot, hmm, men som du indikererer, så er mit garage setup jo ikke i verdensklasse, så langt fra endda.... Mon de unge eller jeg selv bemærker støvet eller den mindre betragtningsvinkel...... Ikke at forstå jeg ikke ville gå efter det bedste, men der må være en grænse, i garagen i det mindste :-D
Det eneste jeg så lige er lidt i tvivl om, er om hvorvidt et IKKE tab tension lærred duer på længere sigt.....
Jeg vender tilbage når jeg har bestemt mig/købt
Endnu engang, mange tak for hjælpen, fedest at få råd fra eksperter!
Mvh
Jan :-)
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 12:24
Hvordan hænger du enligt projektor op når du har loft til kip ?

Som jeg kan se det på projectorcentral.com skal den hænge ca. 20 - 25 cm over billede.

Du kan selv regne på afstande her:

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 12:31
Eller dette billede fra manuel

Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 19:31
Hej hej, Jeg laver en "skyde-stang" med beslag der passer til projektoren og skruer stangen fast i remmen i kip.
Jeg har prøvet at projicere op på porten/væggen når jeg står der hvor billedet er taget, og på den afstand passer det sådan set perfekt med et 120-135" lærred, og som manualen skriver, så kan jeg jo også zoome lidt ud/ind.
Mvh
Jan
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 09:47
Hej Jan

Nu er du jo kommet så langt at det hele snart skal samles, har du tid og lyst laver du så ikke en "Garage bio" tråd under Min hjemmebiograf med billeder etc.

Selvom du ikke bruger flere millioner, syntes jeg det er lidt spændende med de forskellige byggeprojekter i opbygningsfasen. Og jeg tror da også at der er er andre som kunne tænke sig at se et garage-multirum.

Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 17:32
jo, det lyder da som en go idé, skal nok tage nogle billeder når jeg begynder at montere, udelukkende  for at andre evt kan drage nytte af mit projekt, godt hjulpet på vej af dig og andre;-)
Clap 
Mvh
Jan
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 21:31
Hej, nu er tiden vist ved at være inde til køb af det lærred, har haft en del at se til, så defor først nu.
Kender i det her lærred, er det ikke ok til brug i garagen?
Lærred elektrisk

Lærred manuelt
Mvh
Jan
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu