recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigere PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligere PS3

Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 13:11
Hmm.. det er nogenlunde samme pris som jeg gav for min 60gb, hvis man
trækker det fra som var med i bundle-udgaven (3 spil og en ekstra
controller), der lå til ca. 4.700,-
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 13:32
jeg skal have den nye..er ligeglad med PS2 komp. og harddisken kan skiftes, så her er ingen ulemper for mig.
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Hmm.. det er nogenlunde samme pris som jeg gav for min 60gb, hvis man
trækker det fra som var med i bundle-udgaven (3 spil og en ekstra
controller), der lå til ca. 4.700,-

Ja, jeg kan heller ikke se den helt store fidus med den nye 40GB PS3 til 3200,-. Det skulle da lige være det psykologiske der ligger i, at man ikke skal betale 4500,- men nu "kun" 3200,-.

Men man får altså 20GB mindre, man kan ikke spille PS2 spil, der medfølger ingen ekstra controller og ingen spil med.

De skulle i stedet for have sat den "gamle" PS3 spillepakke ned og gjort de medfølgende spil valfrie. Eller solgt den "nye" PS3 til ca. 2200,- som den koster i USA. Hvorfor den lige skal være 1000,- dyrere her forstår jeg ikke helt.

Ohh well, der er sikkert mange der hopper på salgstricket og køber 40GB versionen

Det skal dog lige siges, at jeg synes at det er billigt nok med en PS3 til 3200,'. Især når man tænker på at en XBOX Elite koster det samme minus HD DVD.

Men min pointe er, at startpakken til ca. 4500,' inklusiv ekstra controller og spil altså OGSÅ er billigt når man tænker på hva' man faktisk får.

Redigeret af Stuffedfrog - 08-Oktober-2007 kl. 13:41
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 16:53

Startpakken koster 4793 kr

Hvis vi så ligger det sammen PS3 40 GB 3199 + Controller 399 + Motorstorm 349 + Resistance 365 = 4316 kr

Så er der alligevel sparet 476 kr

Kilde coolshop.dk

Redigeret af tupac85 - 08-Oktober-2007 kl. 16:54
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 17:50

der er sparet 476,- kr

- og for den besparelse mister man så 20gb harddiskplads, 2 usb indgange, memorykort indgangen samt ps2 kompatibiliteten (hvor dårlig den end måtte være).

Det lyder ikke som et rigtigt slagtilbud i mine ører

Men det er nu ikke det værste - det værste er Merlins latterlige udtalelser om at boksen grundet denne "besparelse" lige pludselig skulle begynde at sælge 5-6 gange bedre end konkurrenterne, konkurrenter som Wii og X360 der idag sælger langt større antal end PS3

dvs. at denne "besparelse" med et slag pludselig skulle øge omsætningen af solgte PS3 konsoller med mellem 600 og 1000% ??

Det er jo latterligt.

Folk er da heller ikke dummere end at de godt kan regne ud hvad det koster når de skal købe de ekstra nødvendige ting ved siden af i forhold til startpakken. Man skal jo nødvendigvis stadig købe nogle spil, hvis man vil bruge den som spilkonsol, og en ekstra kontroller hvis man vil spille mere end en ad gangen.

Der er jo mange grunde til at PS3 ikke sælger i det omfang man har forventet - hovedårsagen er jo at flertallet af det normale spillekonsol publikum ikke køber den for BluRay drevets skyld (det er kun os A/V nørder der syntes at dette gør den interessant) - hovedpublikummet køber spillekonsol for at ungerne kan spille spil. De interesserer sig ikke for teknikken men for hvor mange spil man kan få, hvilke spil man kan få, hvad spillene koster, om den stadig kan spille alle de ps2 spil man har fra tidligere osv. osv. Det vil de stadig gøre og der vil derfor stadig være samme konkurrence fra de andre spillekonsoller.

For de af os der hovedsagligt kunne finde på at købe en PS3 for BluRay afspillerens skyld er det fint nok - men vi er altså et kæmpe mindretal blandt det marked som spilkonsollerne operer i - så jeg kan ikke se at dette tiltag skulle flytte ret mange markedsandele.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 17:58
Nogen som har overvejet den måske larmer mindre eller bruger mindre strøm den nye udgave evt?? kunne være intressant at vide..
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 18:05

Ja det var også en tanke jeg fik - men der er umiddelbart ingen meldinger om noget sådant såvidt jeg kan finde.

Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 18:24
Hvis man kigger på f.eks. Merlins hjemmeside, så sælger de pt. følgende:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-

Den gamle PS3 bundle til 4.299,-

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM (plus
mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Det kan vist på INGEN måde betale sig at købe den nye...
Til top
Fabrin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Hvis man kigger på f.eks. Merlins hjemmeside, så sælger de pt. følgende:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-

Den gamle PS3 bundle til 4.299,-

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM (plus
mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Det kan vist på INGEN måde betale sig at købe den nye...

Ja men den udfases jo og jeg har ikke råd til en PS3 lige nu... Så det bliver vel den billige model jeg bliver nødt til at vælge, når jeg en dag for råd... Håber også den kommer i et bundle!
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 20:44
når 60 gb versionen med startpakken udgår skulle der gerne være en god chance for at der kommer en ny "startpakke". Da 40 GB versionen i sig selv er 1000 kr billgere end en alm 60 gb ps3, bliver den nye startpakke jo også billigere, også bliver det sjovt
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 21:01

jamen micker altså - læs nu hvad der står - 40gb versionen er jo ikke 1000,- billigere end en alm. 60gb. Den er 1000,- billigere end startpakken der indeholder både en PS3 samt 2 spil og 1 kontroller.  

Som skrevet ovenfor er prisen hos Merlin:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-  (uden udstyr)

Den gamle PS3 bundle til 4.299,- (med ekstra udstyr)

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM (plus mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Skal man sammenligne disse 2 og fratrækker merværdien fra PS3 bundlens 2 spil og 1 kontroller - så udgør merværdien mindst 1000,- så reelt betaler du her mere for 40gb versionen !!!

Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:11

Hvis man kan klare sig med den nye model er det da en billige måde at få en Blu Ray afspiller på.

Jeg er selv ligeglad med kortlæser og ps2 spil. Så tror godt det kunne ske at boxen bliver skiftet ud. Det der med 40 GB HDD, det er os fint nok. Det er stadig mere plads end jeg har. R:FOM er heller ikke lige min stil, så det vil bare blive solgt.

Så er det sparet 800 ca. så begynder det jo næsten at ligne noget. 

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu