recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigere PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligere PS3

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Hvis man kan klare sig med den nye model er det da en billige måde at få en Blu Ray afspiller på.

Jeg er selv ligeglad med kortlæser og ps2 spil. Så tror godt det kunne ske at boxen bliver skiftet ud. Det der med 40 GB HDD, det er os fint nok. Det er stadig mere plads end jeg har. R:FOM er heller ikke lige min stil, så det vil bare blive solgt.

Så er det sparet 800 ca. så begynder det jo næsten at ligne noget. 

Hvis man kun er interesseret i blu-ray delen, ja så kan man selvfølgelig spare lidt. Men hvor mange er det når du ser på the big picture?

Man skal vist ikke være noget matematisk geni, for at regne ud at det reklame stunt Sony kører pt. ikke helt holder?

Sænk den "nye" PS3 til 2200,- som i USA, så kan vi begynde at snakke om en besparelse som faktisk ville være værd at råbe op om

 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:40

Hvordan er det lige du sparer 800,- ?

Du udskyder blot den omkostning ved at vente med at købe spil og controller til du engang skal bruge det. Men på et eller andet tidspunkt skal du vel have 2 ps3 spil og måske en controller til din PS3, så har du ikke længere sparet noget - medmindre du udelukkende vil købe den som BluRay afspiller og aldrig købe spil og ekstra kontroller ?

Du sparer jo netop ikke noget overhovedet som regnestykket er stillet op i sammenligningen.

Vi kan blive enige om at du får mulighed for at vælge nogle andre spil end de 2 der er med i tilbuddet ved at købe det som enkeltdele - men den samlede pris for 1 stk. ps3, 2 spil og 1 ekstra controller bliver den samme uanset om du vælger tilbuddet eller om du køber det over flere omgange - den eneste forskel er at du får en dårligere PS3 for de samme penge. Faktisk vil den dårligere 40gb ps3 version koste dig et par hundrede mere hvis du køber den og efterfølgende køber 2 spil og 1 kontroller.

Det svarer til at købe noget på afbetaling hos leasy og så tro man får det billigere fordi man kun betaler 600,- om måneden i 6mdr. istedetfor at betale 3299,- på en gang.

Forestil dig evt. du køber 60gb bundle versionen til 4.299,- incl. controller og 2 spil. Er du så ikke interesseret i spillene og den ekstra controller og sælger disse for 1000,- samlet - så har du kun betalt 3.299,- for 60gb versionen. Det er samme pris som 40gb versionen koster.

Men ja - hvis du KUN vil have boksen som BluRay afspiller og aldrig køber spil eller ekstra kontroller - så er det billigere end at købe at købe en bundle, forudsat du ikke istedet sælger ekstraudstyret.

Og ja - hvis du absolut ikke vil have de spil der følger med tilbuddet, kan du for nogenlunde samme pris få en dårligere PS3 med nogle andre spil efter eget valg.

Men det er altså at stikke blår i øjnene på forbrugerne at påstå de får en billigere PS3 spilkonsol. Det er en reklamestunt der skal dække over at man får et dårligere produkt på et tidspunkt hvor prisen på konsollen i forvejen skulle sættes ned. Pointen for Sony er at de færre produktionsomkostninger ved 40gb modellen kommer til at dække den prisnedsættelse der skulle komme, så dækningsbidraget for Sony er detsamme og forbrugeren reelt ikke får nogen prisnedsættelse. 



Redigeret af spawn - 08-Oktober-2007 kl. 22:44
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Hvis man kigger på f.eks. Merlins hjemmeside, så sælger
de pt. følgende:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-

Den gamle PS3 bundle til 4.299,-

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM
(plus
mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Det kan vist på INGEN måde betale sig at købe den nye...


Med mindre man ikke gider de nævnte spil og ikke ønsker ekstra
controllere før rumble kommer til foråret..

Ohh well.Jeg gav over 7k for min på releasedagen med resistance,
motorstorm, ekstra controller og en remote.. Men det var fandme også en
fed oplevelse ;)
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:58

hehe. Det er nok rigtig.

Hvor har du fået prisen til 4299 fra ?? Den eneste pris jeg har set er ca. 4800 fra coolshop.dk

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 23:01
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 23:08

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:



Ohh well.Jeg gav over 7k for min på releasedagen med resistance,
motorstorm, ekstra controller og en remote.. Men det var fandme også en
fed oplevelse ;)

hehe - ja - early adopters må altid betale kassen, men det giver også noget ekstra tilfredsstillelse.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JBay Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 23:19

Må jeg smide et lidt andet spørgsmål ind?

har de opgraderet noget indvendigt på 40gb'en?

Har læst lidt rundt omkring om et lidt anderledes design/mindre kabinet?

bruger den mindre strøm? (mere lydløs)

Kan ikke rigtigt finde det nogen steder... måske netop af den grund ingen ved det ;)

Edit: Nogen snakker også om 65nm cpu'er i dem? istedet for de originale 90nm



Redigeret af JBay - 08-Oktober-2007 kl. 23:21
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 23:51
Tror du tænker på Xbox 360
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 08:59
Måske der er nogen PS3 kyndige der kan hjælpe mig.

Angående den ny model vs den gamle.
Hvad betyder det at der "kun" er 2 usb?
Kan man så "kun" sætte 2 controllere til, hvor der før kunne sættes 4 til?

Manglende kortlæser, så man ikke længere kan sætte SD kort i for at vise/kopiere billeder fra digi cam. Eller bruges den til andet?

Mindre harddisk, men hvad betyder det når man alligevel kan sætte en større i selv?

Ingen PS2 kombabilitet. Nu har jeg ingen spil til ps2, og har ikke i sinde at bruge den til andet end Blu-Ray afspiller og lidt ps3 spil, så har det vel ingen betydning for mig?

Med disse ændringer, og måske andre ændringer som vi ikke ved, så har det vel ingen betydning for mig når jeg som sagt primært skal bruge den til Blu-Ray.
Måske de har fixet problemet med blæseren som der har været meget snak om. Det er jo en ny maskine, så måske de har fixet nogle af de "skønhedsfejl" de har haft med 60GB versionen.

Der er dog ingen tvivl om at jeg skal have en PS3, ved bare ikke hvilken model.


Redigeret af sslarsen - 09-Oktober-2007 kl. 09:01
Søren
Til top
izebreaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:25

Mht 2 Usb porte har det ingen betydning for antallet af controllere der bruges da de jo er trådløse. Det har betydning for opladning af disse hvilket betyder du kun kan oplade 2 af gangen.

Skal du have tilsluttet keyboard, mus m.m (og oplade flere end 2 contorllere) kan det jo simpelt afhjælpes med en usb hub.

Men ellers kan man bare vælge bluetooth tilbehør som jo ikke kræver usb porte

Til top
izebreaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:33

Til diskussionen om hvorvidt det er et godt køb med den nye 40gb version vil jeg sige at nok får man med den nuværende startpakke en masse for pengene, men man giver meget mere for spil som jeg personligt ikke gider røre, så i den sidste ende er det for dyrt. (på nær den ekstra controller)

Derfor foretrækker jeg at købe den nye 40 gb version og så selv vælge et par spil og købe ekstra kontroller.

Iøvrigt går der rygter om at Sony udsender et bundle med PES8 hvilket lige er min boldgade så håber at den snart kommer og at prisen er rigtig.

 

 

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2005
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:44

Når tiden kommer, hvor PS3 bundles med Gran Turismo 5 og Grand Theft Auto 4, så bliver det pludselig interessant.

Jeg har hele tiden været parat til at købe PlayStation 3, den dag GT5 lanceres. Nu kommer informationen om GT5 Prologue og denne nye billigere udgave frem, og jeg må nok erkende, at det kribler i fingrene mere end det hidtil har gjort.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu