recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste HD/DVD afspillere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligste HD/DVD afspillere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigste HD/DVD afspillere?
    Sendt: 22-August-2007 kl. 22:14
Hej. Jeg er ikke så meget inde i Bluray og HD DVD afspillerne på markedet, men efter jeg har fået en plasma skærm og har set lige 1080P video fra computeren har jeg så småt fået blod på tanden.

Problemet er bare at afspillerne er så fandens dyre. Men jeg ville høre om der var nogen der kunne anbefale nogle billige afspillere? Selv ved jeg ikke hvad for et format jeg vil gå efter så det bliver nok den billigste afspiller der afhænger af.

Selv har jeg søgt lidt og set at man kan få en
Toshiba HD-E1 - HD DVD til 3.000 kr.
Toshiba HD-XE1 - HD DVD til 5.700 kr
Panasonic DMP-BD10AEGK - Bluray til 7.000 kr

De sidste syntes jeg stadig er lidt dyre men er de overhovedet noget ved, og er der andet der bedre kan betale sig??

Mvh Micker
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 22:20
Du kunne overveje en Playstation 3. Jeg tror der er tråde nok der beskriver dens egenskaber som blu-ray afspiller. Og mon ikke TC fortsat har billige Samsung bdp 1000 (har tidligere set den til omkr. 4.000). Jeg ved ikke hvad den kan findes til i udlandet.  Toshiba har også en ep-10 model som tilbyder 1080p output.

Redigeret af mhelt - 22-August-2007 kl. 22:22
Pio 5090H

Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone

Panasonic DMR-EX87

Sony PS3

Pioneer DVR 540HX-N

Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 22:58
En HD-E1 er mere end nok til hvis man bare vil se hvad HD kan. Den mangler ikke noget i forhold til XE1 sammen med et Panasonic plasma TV; det kan sagtens finde ud af at de-interlace 1080i ordentligt.
Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 23:02

Hvad med blæserstøj? Har læst at det kan være et problem med PS3, men hvad de andre nævnte?

Jan

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 09:17

Hej videoguy - jamen jeg er den lykkelige ejer af såvel HDE1 og Pana BD10A. Anlæggene står i et rack, ca. 2.4 m fra hvor jeg sidder, og jeg opfatter ingen generende blæserstøj.

Og jo min hørelse fejler intet

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 09:34
Nu siger du, at du har set noget hi-def fra computeren, så måske du skulle overveje en HD-DVD løsning til dit mediecenter (hvis du har et sådant). HD-DVD drevet koser ca. 1150, dertil kommer evt. kraftigere grafikkort og software.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 11:47
Ja mortenkn, det har jeg også overvejet, jeg har set de 1080P trailere microsoft har liggende og det kører computeren ganske ok. Men så har jeg set nogle musikvideoer i 1080P som ikke kører ret godt, om det er filerne eller computeren det er galt med ved jeg ikke. Men hvis jeg skal opgradere computeren bliver det hurtigt 5.000, også kan man vel ligeså godt vælge en afspiller i stedet for.

Desuden har jeg en ide med at lyd og billede fra computeren ikke bliver helt så godt som en seperat HD DVD/BR/ DVD afspiller, det kan være det bare er mig der er lidt små tosset.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 12:20
Næh, det er nu ikke så ringe tænkt. Det er helt klart at foretrække at vælge stabiliteten ved en seperat afspiller end at skulle begynde og rode med et HTPC. En HD-E1 kan med garanti køre alle HD DVD-film du smider efter den.

Redigeret af Naiera - 23-August-2007 kl. 12:31
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 12:46

Købte min XE1 i Tyskland; de viste priser er de Tyske; kan ændre sig hvis de kræver dansk moms

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/553407_- hd-xe1-toshiba.html

Men ellers er der nye afspillere på vej fra Toshiba, Onkyo og Denon; mener at Toshiba's priser priser er lavere end introductions priserne på de nuværende modeller

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu