recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 32>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 17:32
De er da ikke helt originale?🤔
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

De er da ikke helt originale?🤔
Tror der findes to udgaver, den jeg har fundet er nok 1. udgave. De ligger i  Bower & Wilkins æsker...





Redigeret af Frank13 - 17-September-2022 kl. 09:09
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 19:45
Vil lige sige at det er noget nemmere at lægge højtalerne ned, end at rejse dem op igen når de vejer ca 80kg og man er alene med opgaven. Havde tænkt over hvordan jeg nu skulle få dem bakset på plads igen, når spikesne kom på. Gulvet vil jo lide noget hvis de skal gå gåsegang på plads. Så jeg fandt to stykker rest træ, som jeg kom filt under, så var det bare at rejse højtalerne op med træet placeret under og så stille og roligt, skubbe højtalerne på plads. Nu står de stabilt på deres pladser igen.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 10:12
Faldt over denne video lavet af Lyngdorf, hvor der bliver bliver forklaret hvor de mener at man skal placere sine subwoofere.

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Faldt over denne video lavet af Lyngdorf, hvor der bliver bliver forklaret hvor de mener at man skal placere sine subwoofere.


Super spændende og ikke første gang jeg hører det med at man får bedre lydbillede ved at kører subs til lokationen og ikke blot LFE. 

Har selv 4 subs herhjemme i hvert hjørne så kommer klar til at teste. 

Udfordringen kan altid en mindre jævn kurve på signalet under 100hz da man ikke får fordelen af flere subs 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Faldt over denne video lavet af Lyngdorf, hvor der bliver bliver forklaret hvor de mener at man skal placere sine subwoofere.


Super spændende og ikke første gang jeg hører det med at man får bedre lydbillede ved at kører subs til lokationen og ikke blot LFE. 

Har selv 4 subs herhjemme i hvert hjørne så kommer klar til at teste. 

Udfordringen kan altid en mindre jævn kurve på signalet under 100hz da man ikke får fordelen af flere subs 
En glat kurve med kun to subs under 100hz er ikke kommet i skabet her, lige nu er jeg nået her til...

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Faldt over denne video lavet af Lyngdorf, hvor der bliver bliver forklaret hvor de mener at man skal placere sine subwoofere.


Super spændende og ikke første gang jeg hører det med at man får bedre lydbillede ved at kører subs til lokationen og ikke blot LFE. 

Har selv 4 subs herhjemme i hvert hjørne så kommer klar til at teste. 

Udfordringen kan altid en mindre jævn kurve på signalet under 100hz da man ikke får fordelen af flere subs 
En glat kurve med kun to subs under 100hz er ikke kommet i skabet her, lige nu er jeg nået her til...


Du må lige få x og y akse med:)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Faldt over denne video lavet af Lyngdorf, hvor der bliver bliver forklaret hvor de mener at man skal placere sine subwoofere.


Super spændende og ikke første gang jeg hører det med at man får bedre lydbillede ved at kører subs til lokationen og ikke blot LFE. 

Har selv 4 subs herhjemme i hvert hjørne så kommer klar til at teste. 

Udfordringen kan altid en mindre jævn kurve på signalet under 100hz da man ikke får fordelen af flere subs 
En glat kurve med kun to subs under 100hz er ikke kommet i skabet her, lige nu er jeg nået her til...


Du må lige få x og y akse med:)
Tænker du sådan?

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 17:31

Jep.. ser super godt ud👍
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 17:33

Lavede selv lige lynhurtigt en opsætning til første tjek af alt med udmåling af afstand med laser måler som lyngdorf selv foreskriver.

Her er før og efter Left Channel i forhold til Room Perfect og LFE alene med. Behøver vel ikke sige at udmåling sker med måle mikrofon længere fremme i projektet


Redigeret af JohnConnor - 12-Oktober-2022 kl. 17:34
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Lavede selv lige lynhurtigt en opsætning til første tjek af alt med udmåling af afstand med laser måler som lyngdorf selv foreskriver.

Her er før og efter Left Channel i forhold til Room Perfect og LFE alene med. Behøver vel ikke sige at udmåling sker med måle mikrofon længere fremme i projektet
Målemikrofonen er et fantastisk stykke værktøj, tror der er mange som går glip af bedre lyd fra deres højttalere når de ikke får "set" hvad de hører...
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 21:34
Uanset budget på en hjemmebiograf burde en umik regnes med.
Det er helt vildt så meget der kan hentes!

Med det sagt så lyder anlægget helt og aldeles fremragende med de mållinger. Det der er forskellen er at ikke alt jeg spiller lyder perfekt. Men det meste er 👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2324252627 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu