recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 32>
Forfatter
Besked
Ultimathor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimathor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2023 kl. 21:37
Hej Frank,

Yes, det er altid kompromisser :-). Det ser godt ud. Jeg kører madVR via en HTPC, der har en feature, der gør, at man kan flytte billedet ned i bunden af skærmen, hvis der er sorte bjælker. Det gør ingen forskel i 16:9, for der fylder billedet hele lærredet, men for 2,35:1 og andre brede formater er det super fedt. 

Jeg kan varmt anbefale MP-40'eren. Jeg havde før en god NAD med Dirac, som gjorde en udmærket job mht. rumkorrektion, men Lyngdorfs RoomPerfect er ganske enkelt i en helt anden liga. Man får så også lov at betale for det... 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2023 kl. 21:17
Lidt til smilebåndet, knægten har lavet et sæt højttalere til hans Lego by 😉

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2023 kl. 23:33
Han skal nok blive til noget stort din knægt Clap
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 05:33
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Han skal nok blive til noget stort din knægt Clap
Tak Munch, ja han er en utrolig kreativ rod. Der bliver bygget en del med Lego her i hjemmet og nogle gange sidder jeg med en idé og så laver han det på en væsentlig mere simpel måde en jeg var i gang med 🙂
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Han skal nok blive til noget stort din knægt Clap
Tak Munch, ja han er en utrolig kreativ rod. Der bliver bygget en del med Lego her i hjemmet og nogle gange sidder jeg med en idé og så laver han det på en væsentlig mere simpel måde en jeg var i gang med 🙂
Kender godt til Lego og har en kasse til når børnebørnene kommer. Men de der højttalere kan jeg ikke rigtig se kan bygges, hvor får man “enhederne” fra?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Han skal nok blive til noget stort din knægt Clap
Tak Munch, ja han er en utrolig kreativ rod. Der bliver bygget en del med Lego her i hjemmet og nogle gange sidder jeg med en idé og så laver han det på en væsentlig mere simpel måde en jeg var i gang med 🙂
Kender godt til Lego og har en kasse til når børnebørnene kommer. Men de der højttalere kan jeg ikke rigtig se kan bygges, hvor får man “enhederne” fra?
Det er vist en klods som kaldes parabol som bruges som enheden...

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 19:10
Tak for billederne Frank, dem må jeg lige se om de kan bestilles fra Lego. Jeg synes da det er fedt at man kan bygge en så vellignende højttaler, og så er der også bygget en fin lille pladespiller til Thumbs Up
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2023 kl. 10:38
 Sikke et hyr, bare fordi at internet dimsen skal ud af skabet og placeres mere centralt i boligen 😳


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2023 kl. 11:11
Det er vist det, man kalder "kabelsuppe"! Ju-huuu... Endnu mere "juhuuu", når det hele skal mokkes på plads igen! Apparater kan være nok så flotte, men der er jo lige en bagside. Der er også mange kabler gemt bag mit musikanlæg... LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2023 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det er vist det, man kalder "kabelsuppe"! Ju-huuu... Endnu mere "juhuuu", når det hele skal mokkes på plads igen! Apparater kan være nok så flotte, men der er jo lige en bagside. Der er også mange kabler gemt bag mit musikanlæg... LOL
Måtte også holde alle vinduer lukket af frygt for at der kom en fugl og lagde sine æg der 🤣
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2023 kl. 16:54
Så flyttede der en ny beboer ind i stuen. Der er efterhånden trængt i den lille reol, men det går. Det er en lille SoundImpress HY252-2CH effektforstærker på henholdsvis 2x250 watt i 4ohm og 2x150 i 8ohm. Tanken er at den skal drive mellemtone/diskant og Lyngdorf'en skal tage sig af bassen. Har kun lige prøvet at tilslutte og lade den lille ny drive hele dynen og lyttet for at se om der kom hul igennem. I morgen skal der lyttes, er spændt på hvordan sådan en lille kasse lyder.


Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2023 kl. 15:58
Er yderst tilfreds med den lille nye effektforstærker, der er umiddelbart ikke noget jeg kan sige negativt om den. Hvor min Lyngdorf godt kunne blive lidt spids på indspilninger hvor s lyde er godt tilstede, er der nærmest stille nu. Er noget overrasket over at der kan være så meget vellyd i sådan en lille kasse. Bortset fra det, så var det noget af en opgave at få tilsluttet mine højtalerkabler, havde lavet kablerne klar med bananstik, men havde købt alt for billigt 😖 Så der måtte klippes stik af igen og nye er nu bestilt. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu