recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 363738
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2024 kl. 07:46
 Det var lige før jeg fik morgenkaffen galt i halsen, kl. 7.20 ringede GLS manden på døren med min nye forstærker LOL





Den skal drive mine sides B&W fpm4 fra 80hz og op. Det er en lille forstærker på 2 x 100 watt i 8ohm og 2 x 50 watt i 4ohm. Den kan brokobles så udgangseffekten dobles op. 


Så er reolen nærmest fyldt til randen, men der var heldigvis plads...


Redigeret af Frank13 - 18-Juli-2024 kl. 07:20
Til top
Cool Blade Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cool Blade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2024 kl. 18:27
Beklager hvis det her indlæg er lidt "provokerende" efter alt det arbejde med at male dine subs, men burde de ikke være matte i stedet for blanke? Tænker på lys reflekser fra lærredet.
Ikke at jeg ikke synes de ser fantastiske ud men jeg har et setup som ligner lidt det som du har og jeg synes konstant at lys refleksioner er et issue. 
Som eksempel så droppede jeg min projektor og fik et meget stort tv - men nu kan jeg se refleksioner fra min belysning - så den skal nu laves helt om.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2024 kl. 18:46

Er det ikke altid den evige balance med æstetik, hygge over det funktionelle? 

Jeg endte med sort molton på mine vægge i biografen fordi det var SÅ vigtigt med kulsort rum når jeg så film, men min hustru hader det. Hendes ide om god film er at Interior også er flot og farverigt og bidrager til sanserne.

Tænker den her bio med blanke flader etc rammer et godt sted som “stue” biograf
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2024 kl. 21:35
Må sige at de nye subs synes mest når det er lyst, har faktisk ikke lagt mærke til om de skulle stå og lyse op når projektoren er tændt. Var fra start helt sikker på at de skulle males blanke, men spurgte lige konen hvad hun tænkte inden de skulle males...blanke sagde hun, ellers bliver det alt for mat, fronterne er matte, reolen er mat, det kommer til at være en matsort endevæg... Er også vældig glad for at de har fået det look de har, nyder at de bare står der og gør opmærksom på at de er der også når der ikke spilles musik/ses film 😁 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:22
 Der er et par sammenfald som fik mig til at undersøge hvor mange watt der hives ud af min stikkontakt når anlægget står i standby. Der er ikke nogen on/off knap på fronten af mine effektforstærkere, så de stod bare tændt!! Så spurgte @JohnConnor om hvor meget effekt mine nye subs mon kunne hive, min kone sagde at vi havde brugt mere strøm? Så jeg købte en måle dims. Resultatet er rimeligt skræmmende, så en strømsparreskinne er netop blevet tilsluttet 🙂


Den nye energi sparreskinne 👍



Standby forbrug før 😲



Standby nu 😁



Og det er forbruget når der spilles højere end hvad jeg egentligt bryder mig om.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:37
Så stand-by forbrug og “live” forbrug er ret ens?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:42
Hvis du kan få dem registreret som varmepumpe, de må jo afgive en masse varme. Så kan du få el-afgiften tilbage LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Så stand-by forbrug og “live” forbrug er ret ens?
Ja, det er ikke meget forbruget stiger. Skal lige indskyde at "maks" kun er målt i stereo. Mangler et stik til min ene forstærker, så skal lige se hvad der sker når der ses film. Men tror nu ikke det rykker det store...
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis du kan få dem registreret som varmepumpe, de må jo afgive en masse varme. Så kan du få el-afgiften tilbage LOL
🤣🤣🤣
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 20:46
Forstærker og fjernsyn er de største strømslugere i stuealteret. Knap så meget, hvis forstærkeren er digital. 
I mit tilfælde er jeg nødt til, at have flimmerkassen stående i standby fordi den kører skærmrens efter, at den er slukket.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 363738
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu