Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
culrich
Bruger
Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 11:05 |
Ja det er meget skuffende :-(
DR har en kontakt formular på:
Så hvis vi ligger lidt pres på den med en kritisk undren sker der nok noget.
Ellers kan man også indgive en klage, for umiddelbart syntes jeg ikke vi har fået meget for de 80 milioner der blev afsat til formålet
/Christian
|
|
keldp
Guld medlem
Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 13:17 |
Jeg har skevet til dem og spurt om det er noget der bliver bedre ?
jeg håber der er mange der vil skrive til dem måske det hjælper.
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 13:28 |
Jeg har også lige skrevet til dem.
|
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 16:59 |
I bund og grund ved jeg ikke hvornår DR taler sandt. Derfor går jeg ud fra at DR lyver, medmindre jeg både fra egen eller andres side med bestemthed ved at det DR siger er rigtigt. DR vil vel altid fastholde man både kan sende HD signal plus et par andre SD kanaler igennem een MUX, og nu nægter jeg tro herpå. Og hvis denne min formodning har blot et gran af mulighed, da burde Fiber forbindelser få mulighed for sende HD med en bitrate ikke under 25 Megabit for alene til eet HD Program.
Altså at Fibrene skal have deres egen HD forbindelse til Udbyderne, som altså skal være væsentligt bedre end hvad DR HD vil tilbyde. Fibrene, Satellit, Kabler og Master for faldende HD kvalitet!
Redigeret af moho - 09-November-2009 kl. 17:05
|
|
evilguy
Super bruger
Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 17:28 |
moho skrev:
Altså at Fibrene skal have deres egen HD forbindelse til Udbyderne, som altså skal være væsentligt bedre end hvad DR HD vil tilbyde. Fibrene, Satellit, Kabler og Master for faldende HD kvalitet! |
Den mulighed har fiberselskaberne allerede - hos DR i hvertfald. Det kræver bare at de ringer til DR og beder om det (læs: betaler for det). YouSee modtager f.eks. et direkte SDI signal fra DR og så encoder YouSee selv DRs kanaler.
Mht. de andre HD kanaler, så bliver disse kanaler ofte udsendt fra f.eks. England pga. andre regler for reklamer. Disse kanaler bliver sendt fra England via satellit, og de kan ikke umiddelbart lave samme trick som DR, da man så (måske) overtræder reklamereglerne.
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 18:06 |
evilguy skrev:
YouSee modtager f.eks. et direkte SDI signal fra DR og så encoder YouSee selv DRs kanaler. |
Gælder det alle DR kanaler? DR1, DR2, DR HD, DR K, DR Ramasjang og DR Update?
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
evilguy
Super bruger
Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 19:05 |
JesperLund skrev:
evilguy skrev:
YouSee modtager f.eks. et direkte SDI signal fra DR og så encoder YouSee selv DRs kanaler. |
Gælder det alle DR kanaler? DR1, DR2, DR HD, DR K, DR Ramasjang og DR Update?
|
Pas. DR1 og DR2 går i hvertfald direkte til YouSee, men om de nye kanaler også gør det... Det ved jeg simpelthen ikke, men det vil da være underligt hvis de ikke gjorde det.
|
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 19:21 |
Jeg mener både YouSee og Stofa får alle DRs kanaler og hvis også TV2 kanaler direkte fra dem ;)
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
|