|
Bleeding ES8005 ! :( |
Besvar | Side <1 5678> |
Forfatter | ||||
lbm_
Bruger Oprettet: 19-April-2011 Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Har ingen 3D film ellers ville jeg gerne hjælpe dig..
Men det skal sku da testes inden returreten udløber. |
||||
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
har siddet og kikke med på www.avforums.com i et stykke tid nu, hvor de arbejder meget med forskellige settings osv..
jeg har prøvet denne opsætning og det har virkelig givet liiige det ekstra på billedet synes jeg..
|
||||
Peter.ld
Bruger Oprettet: 16-Oktober-2012 Status: Offline Point: 61 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er i den grad tåbeligt. I har råd til at købe et relativ dyrt TV og synker så så dybt som til at bruge andres settings. Det er helt i skoven, under juletræet kunne der ligge en X-Rite EODIS3. R-Offset - 8 or 12 LOL
|
||||
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
du er sgu da en humør bombe... prøv og hop ind på siden og læs lidt hvis du kan finde ud af det så kan du måske lære lidt..
|
||||
Peter.ld
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad er det jeg skal lære... At Det ikke er enter eller når du kalibrere gråskala??? Og mit humør er skam ganske fint, også selvom vi nærmere og julen. Mange af jeres problemer forsvinder når i finder ud af hvor lavt Backlight skal stå.... Meeeen øhm, det finder du jo kun ud af ved at stole på andres udsagn. Jeg så en test af den gamle 8005 på flatpanels.dk hvor de skriver Backlight: 12 tror jeg. På min skal den stå på 3, 6 eller +12 (Mørk rum, hyggelys eller dagslys) Derfor Brightness 61 or 53 Offset - 8 or 12 |
||||
Peter.ld
Funktioner
Tak(0)
|
|||
For slet ikke at tale om justering af tint på en skærm som denne :-) Men hva, han ved vel hvad han gør.
|
||||
iceman24
Funktioner
Tak(0)
|
|||
du har misset lidt pointen i hvorfor de justere brightness og Offset på den måde...
I standard Profil er Local dimming aktiv, men der er også en anden dimming funktion, mener den heder CES eller lign. den justere hele billedet mørkere og betyder man mister mange detaljer i mørke scener.. de har så fundet frem til på AVforums.com nogle brugere med calibrerings udstyr at hvis du justere brightness og offset på den måde fjerner man CES dimming og beholder Local dimming. backlight justere jeg nu også selv afhængig af hvad jeg ser og hvordan omgivelserne i rummet er når jeg ser det... kan ikke se hvad der er galt i at prøve nogel andres indstillinger og så se med sine egne øjne hvordan det ser ud og f.eks. bruge de forskellige test disk til at se hvordan det passer sammen..
|
||||
Peter.ld
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Bare du er tilfreds. Men jeg ville med så fint et TV nu nok drikke en øl mindre, ta et par timer ekstra på job (så er der ved at være kontanter til en X-Rite), slukke for TVet (nu det alligevel er indstillet forkert ) og læse lidt om HCFR og nogle af alle de glimrende guider som findes omkring kalibrering mens jeg venter på posten skulle komme med en X-Rite EODIS3
Redigeret af Peter.ld - 11-December-2012 kl. 21:10 |
||||
lbm_
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det en sku fedt med HD kanaler og film.. Men hvorfor hede hule... H... Passer lyd og billede ikke sammen. Det er totalt ude af sync. (TV3+, yousee)..
Redigeret af lbm_ - 12-December-2012 kl. 09:50 |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Samsung tv...... har du koblet det til et eksternt lydanlæg?
Klaus |
||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Havde samme problem med 3+ ved yousee på Sony tv uden ekstern lyd slået til. Synes jævnligt det er et problem med de to kanaler |
||||
lbm_
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nixen.. Internt lyd..
|
||||
Besvar | Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |