recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bleeding ES8005 ! :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bleeding ES8005 ! :(

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 21:04
Har ingen 3D film ellers ville jeg gerne hjælpe dig..
Men det skal sku da testes inden returreten udløber.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 00:41
har siddet og kikke med på www.avforums.com i et stykke tid nu, hvor de arbejder meget med forskellige settings osv..

jeg har prøvet denne opsætning og det har virkelig givet liiige det ekstra på billedet synes jeg..

Picture Mode Standard
Backlight 12
Contrast 85
Brightness 61 or 53
Sharpness 25
Color 50
Tint G47/R53

Screen Adjustment:
Picture Size: Screen Fit

Advanced Settings:
Dynamic contrast Low
Black Tone Dark
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Native
White Balance:
R-Offset - 8 or 12
G-Offset - 8 or 12
B-Offset - 8 or 12

R-Gain - 25 (default)
G-Gain - 25 (default)
B-Gain - 25 (default)

10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
Color tone: Standard
Digital Noise Filter : Off
MPEG Noise Filter : Off
HDMI Black Level Normal
Film mode Auto1
Auto Motion Plus Off
LED motion plus On
System/ECO Solution
All OFF

de bruger meget standard mode da Local dimming virker der. for at undgå at CES dimming som skruer kraftig op og ned for lys osv ved mørke scener så har de justeret LYS op og for det ikke er for LYST justere de white balance ned tilsvarende.. 

det har virkelig givet pote på min skærm indtil videre. har f.eks. prøvet med Dark Knight Rising og den ser sgu godt ud og flot mørk uden at miste detaljer 
Til top
Peter.ld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2012
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

har siddet og kikke med på www.avforums.com i et stykke tid nu, hvor de arbejder meget med forskellige settings osv..

jeg har prøvet denne opsætning og det har virkelig givet liiige det ekstra på billedet synes jeg..

Picture Mode Standard
Backlight 12
Contrast 85
Brightness 61 or 53
Sharpness 25
Color 50
Tint G47/R53

Screen Adjustment:

Advanced Settings:
Dynamic contrast Low
Black Tone Dark
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Native
White Balance:
R-Offset - 8 or 12
G-Offset - 8 or 12
B-Offset - 8 or 12

R-Gain - 25 (default)
G-Gain - 25 (default)
B-Gain - 25 (default)

10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
HDMI Black Level Normal
Film mode Auto1
Auto Motion Plus Off
LED motion plus On
System/ECO Solution
All OFF

de bruger meget standard mode da Local dimming virker der. for at undgå at CES dimming som skruer kraftig op og ned for lys osv ved mørke scener så har de justeret LYS op og for det ikke er for LYST justere de white balance ned tilsvarende.. 

det har virkelig givet pote på min skærm indtil videre. har f.eks. prøvet med Dark Knight Rising og den ser sgu godt ud og flot mørk uden at miste detaljer 

Det er i den grad tåbeligt. I har råd til at købe et relativ dyrt TV og synker så så dybt som til at bruge andres settings. Det er helt i skoven, under juletræet kunne der ligge en X-Rite EODIS3. R-Offset - 8 or 12 LOL DeadDeadDead
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Peter.ld Peter.ld skrev:

Picture Mode Standard
Backlight 12
Contrast 85
Brightness 61 or 53
Sharpness 25
Color 50
Tint G47/R53

Screen Adjustment:

Advanced Settings:
Dynamic contrast Low
Black Tone Dark
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Native
White Balance:
R-Offset - 8 or 12
G-Offset - 8 or 12
B-Offset - 8 or 12

R-Gain - 25 (default)
G-Gain - 25 (default)
B-Gain - 25 (default)

10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
HDMI Black Level Normal
Film mode Auto1
Auto Motion Plus Off
LED motion plus On
System/ECO Solution
All OFF

Det er i den grad tåbeligt. I har råd til at købe et relativ dyrt TV og synker så så dybt som til at bruge andres settings. Det er helt i skoven, under juletræet kunne der ligge en X-Rite EODIS3. R-Offset - 8 or 12 LOL DeadDeadDead

du er sgu da en humør bombe...

prøv og hop ind på siden og læs lidt hvis du kan finde ud af det så kan du måske lære lidt..
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 11:56

du er sgu da en humør bombe...

prøv og hop ind på siden og læs lidt hvis du kan finde ud af det så kan du måske lære lidt..

Hvad er det jeg skal lære... At Det ikke er enter eller når du kalibrere gråskala??? Og mit humør er skam ganske fint, også selvom vi nærmere og julen. Mange af jeres problemer forsvinder når i finder ud af hvor lavt Backlight skal stå.... Meeeen øhm, det finder du jo kun ud af ved at stole på andres udsagn. Jeg så en test af den gamle 8005 på flatpanels.dk hvor de skriver Backlight: 12 tror jeg. På min skal den stå på 3, 6 eller +12 (Mørk rum, hyggelys eller dagslys)

Derfor 

Brightness 61 or 53
Offset - 8 or 12

DeadDeadDead 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 11:59
For slet ikke at tale om justering af tint på en skærm som denne :-) Men hva, han ved vel hvad han gør.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 17:40
du har misset lidt pointen i hvorfor de justere brightness og Offset på den måde...

I standard Profil er Local dimming aktiv, men der er også en anden dimming funktion, mener den heder CES eller lign. den justere hele billedet mørkere og betyder man mister mange detaljer i mørke scener..

de har så fundet frem til på AVforums.com nogle brugere med calibrerings udstyr at hvis du justere brightness og offset på den måde fjerner man CES dimming og beholder Local dimming.

backlight justere jeg nu også selv afhængig af hvad jeg ser og hvordan omgivelserne i rummet er når jeg ser det... 

kan ikke se hvad der er galt i at prøve nogel andres indstillinger og så se med sine egne øjne hvordan det ser ud og f.eks. bruge de forskellige test disk til at se hvordan det passer sammen..
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:06

Kan ikke se hvad der er galt i at prøve nogel andres indstillinger

Bare du er tilfreds. Men jeg ville med så fint et TV nu nok drikke en øl mindre, ta et par timer ekstra på job (så er der ved at være kontanter til en X-Rite), slukke for TVet (nu det alligevel er indstillet forkert Wink) og læse lidt om HCFR og nogle af alle de glimrende guider som findes omkring kalibrering mens jeg venter på posten skulle komme med en X-Rite EODIS3 Tongue

Redigeret af Peter.ld - 11-December-2012 kl. 21:10
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 22:02
Det en sku fedt med HD kanaler og film.. Men hvorfor hede hule... H... Passer lyd og billede ikke sammen. Det er totalt ude af sync. (TV3+, yousee)..

Redigeret af lbm_ - 12-December-2012 kl. 09:50
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 22:11
Samsung tv...... har du koblet det til et eksternt lydanlæg?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af lbm_ lbm_ skrev:

Det en sku fedt med HD kanaler og film.. Men hvorfor hede hule... H... Passer lyd og billede ikke sammen. Det er totalt ude af sync. (TV3, yousee)..

Havde samme problem med 3+ ved yousee på Sony tv uden ekstern lyd slået til.
Synes jævnligt det er et problem med de to kanaler
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Samsung tv...... har du koblet det til et eksternt lydanlæg?
Klaus

Nixen.. Internt lyd..
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu