recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bliver forum.recordere.dk lukket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bliver forum.recordere.dk lukket?

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bliver forum.recordere.dk lukket?
    Sendt: 03-September-2013 kl. 09:49
Hej

Jeg har hikket om det før men fandt ikke ligesindede. Så har jeg begrænset min deltagelse til "meget lidt" selvom jeg ønsker at hjælpe mere. Jeg har før brugt en del tid på forskellige forumdele da jeg virkeligt syntes godt om Recordere.dk forumdelen tilbage i 2009 da jeg oprettede en bruger herinde.

Jeg vil gerne give det et sidste forsøg inden jeg bare må leve med udviklingen. Jeg syntes dog det er vigtigt nok til at forsøge :-)

Jeg har dog med undren set til at der trækkes resourcer ud af forummet til fordel for kommentarsporet. 

Før blev der linket til en tråd i forummet under hver nyhed. Dette blev fjernet og sørme om der NU ikke bliver linket til kommentarsporet fra forumdelen!

Er jeg virkelig den eneste der er ked af denne udvikling? Ønsker i også et kommentar.recordere.dk istedet for vores gamle forum.recordere.dk?

For en god ordens skyld vil jeg da godt ridse op hvad jeg er ked af i kommentardelen. 

For det første er det muligt at kommentere helt anonymt og derfor er der frit valg på alle hylder MHT seriøsiteten og/eller sprogbrug hvilket ofte ses!

Der er ikke nogen historik eller søgefunktion hvilket nedbringer værdien af fremsatte oplysninger til lig nul da det alligevel er væk om lidt. 

Kommentarsporet stjæler trafik fra forumdelen og gør denne mindre og mindre brugt og, frygter jeg, til sidst kan udfases (derfor den lidt provokerende overskrift)

Den mindre trafik gør at KSB bliver mindre interessant.

Den mindre trafik gør at KSB bliver for dominerende i "seneste debat" oversigten.

Mvh BS

Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 10:38
Facebook har jo sat gang i kort info og chat.

De fleste har nok ikke brug for udvidet analyse og svar, så det måske en del af forklaringen?

Sprogbrug og takt & tone, er desværre noget, der har sat sig på den almindelige omgang på internettet.
- Det er jo trist, men det kan der nok ikke gøres noget ved ...

Men populariteten og overlevelsen af specialsider på internettet, afhænger jo også af dem som driver siderne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:02
Hej Tonice

Jeg kan se at enkelte af de gode debatter fortsætter her på forummet så nogle ønsker da et sted at debattere. Det der slog hovedet på sømmet for mig var at der blev linket FRA forummet TIL kommentarsporet og så døde tråden ud/blev udvandet om nyhedens størrelse. En aktiv handling fra administratoren på siden som KAN tolkes som ønske om debat i kommentarsporet frem for i forum !?!

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125654&PID=1271521&title=tror-mit-tv-er-hacket#1271521

Jeg er ligeglad med Facebook... Ja ikke ligeglad, men det kan HELLER ikke det som jeg savner fra forummet.

Spørgsmålet er som stillet: Er jeg den eneste der ikke ønsker et kommentarer.recordere.dk frem for forum.recordere.dk?

Og jeg tror og håber ikke at folk er ligeglade med den vidensdatabase et sådan forum er og hellere vil oprette >sit eget< spørgsmål på Facebook der er stillet 117 gange før. Eller?

Mvh BS

Redigeret af Bschmidt - 03-September-2013 kl. 12:03
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:21
Hej Alle

Det er en gammel debat der dukker op med mellemrum: Kan vi ikke bruge forummet til kommentarer istedet?

Men svaret er nej, af flere grunde Smile

Dels er kommentarer, bortset fra enkelte debatter, noget andet end et debat-forum. Det er nogle - ofte korte - indlæg relateret til den nyhed eller artikel hvortil de er postet.

Hvis de kommentarer kom ind i forummet, ville det - efter vores mening - ødelægge mere end det gavner. Det ville være dem der fyldte oversigterne over seneste emner, og dem der dukker op i søgninger, fremfor de egentlige debatter. Det ville spolere forummet, som den vidensbase det er.

En anden grund er at vi ikke kan få alle læsere til at blive medlemmer af debat-forummet, hvorfor kommentarene vil være begrænset til en (forholdsvis) mindre gruppe af personer. Henover et år der besøges recordere.dk af over 100 gange flere personer, end der er brugere i forummet.

Endelig er der det økonomiske aspekt. Brugerskabt indhold er svært at sælge reklamer til, dvs. at vi ville få svært ved at videreføre recordere.dk i sin nuværende form, uden den trafik som artiklerne - med kommentarer - skaber.

Alle disse grunde lagt sammen, gør at vi ikke kommer til at have kommentarer i forummet.

Det er rigtigt nok at brugen af debat forums er nedadgående, også her, og det skyldes først og fremmest de sociale medier. For år tilbage var debat fora et af de steder, hvor brugerne kunne være sociale på nettet, og i dag er der så mange andre tilbud med Facebook som den helt store.

/Lars

Redigeret af Lars - 03-September-2013 kl. 12:22
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:30
Skal jeg tolke dit svar som afvikling (lad det dø ud) frem for udvikling?

Mvh BS

Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:32
Så kan man begræde det udvikling i nedadgående seriøsitet som gammelkendte debatforums har, til den mere poppede stil, som Facebook medfører.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Alle disse grunde lagt sammen, gør at vi ikke kommer til at have kommentarer i forummet.

Det er rigtigt nok at brugen af debat forums er nedadgående, også her, og det skyldes først og fremmest de sociale medier. For år tilbage var debat fora et af de steder, hvor brugerne kunne være sociale på nettet, og i dag er der så mange andre tilbud med Facebook som den helt store.

/Lars

Jeg er helt enig i, at kommentar til nyheder/artikler/emner osv. på forsiden, i sin nuværende form ikke høre til i et forum.

Omvendt har jeg det også sådan, at nogle nyheder/artikler/emner på forsiden, oftest ville have godt af at blive flyttet til forumet, da det nogle gange netop udvikler sig langt mere omstændigt, end kommentar systemet netop har til formål.
Løsningen på dette kraver, at nogen opretter en tråd om emnet i forumet, og så fortsætter debatten. Men det er åbenbart en svær/besværlig ting at gøre, bla. fordi at nogle af de ting der er skrevet, ligger under kommentarene.

Facebook og andre medier, der kan jeg ikke rigtig tage det specielt seriøst. Jeg mener facebook primært er til så virksomheder olign. kan bruge en slags "bruger-relateret" medie i sit ansigt udaf til. På et forum/side som Recordere, der er det stort set kun til, for at reklamere for sig selv på et moderne medie. Facebook er noget bras til rigtig mange ting, og god til andet. Men et medie som Recordere og dets forum, der er det ubrugeligt. Synes jeg!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Skal jeg tolke dit svar som afvikling (lad det dø ud) frem for udvikling?

Det skal bare tolkes således at forummet ikke kan leve på kunstigt åndedræt. At det ville blive dets død, fremfor dets redning, at lægge kommentarene herind.

Men jeg ser ikke forummet som noget på vej ud. Vi har bare ikke fundet de vises sten endnu, til at hente brugerne tilbage fra Facebook og andre sociale medier. Men det er jo også en noget ulige kamp Smile

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Så kan man begræde det udvikling i nedadgående seriøsitet som gammelkendte debatforums har, til den mere poppede stil, som Facebook medfører.

Den såkaldt poppede stil, (som jeg forøvrigt er helt enig med dig i), funger ikke til medier som Recordere. Det vil rent praktisk udarte sig i totalt kaos, hvis man skulle forsøge debattere flere specifikke emner på facebook, på een gang.

Seriøsiteten her på forumet, eller nogle mener mangel på sammen, det mener jeg ikke er et problem. Tværtimod kan og vil Facebook sandsynligvis flytte en del af det useriøse dertil, fordi det useriøse netop også er det nemme.

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:49

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:12
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Hvordan kommer facebook ind i billedet her, det har jo intet med hinanden at gøre?
¨

Det er bare en af forklaringerne på, at debat fora på nettet har færre brugere i dag, end for eksempelvis 5 år siden.

Der er kommet flere tilbud, og den del der handler om at være sociale med andre (hænge ud), er for en dels vedkommende flyttet til sociale medier som Facebook.

Tilbage er de tekniske debatter og nødassistancen ved fejl o.lign. og den del ser jeg ikke at Facebook eller andre fora sådan lige kan erstatte. Det er jo en guldgrube af viden, og folk der er villige til at hjælpe Smile

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 13:31
Så må vi jo tilbage til at have fysiske hygge-klubber og flere relaterede produkt-aftener i butikkerne 😃

Så kan "Facebook" generationen jo så bruge deres tid som de nu lyster.
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu