|
Bliver forum.recordere.dk lukket? |
Besvar | Side <1234 9> |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er enig i begrædelsen af at forummet bliver udvandet. Også selv om jeg godt forstår baggrunden (som jeg imidlertid IKKE mener redaktionen har været tilstrækkeligt ærlige om igennem tiden). Men jeg bliver en lille smule forarget hver gang forskellige medlemmer af redaktionen skyder skylden på udvandingen på Facebook og lignende. Eller sågar taler nedladende om niveauet af debat på Facebook, som helt ærligt ikke er ret langt fra kommentar-sporet (og ja jeg har hjulpet til at hive niveauet ned, ved at omfavne kommentar-sporets muligheder på godt og ondt, hvor jeg bare burde have holdt mig væk og nøjes med at bruge forummet). Det er simpelthen for let købt at sige at det er Facebook der trækker detbatformen ned, når Recordere.dk selv var tidligt ude med at skabe dén debatform igennem kommentarsporet. Det er fair nok at det er et bevidst valg at prioritere kommentarsporet, det er din side, men det er noget fis at sige at der skal hentes brugere fra "Facebook og andre sociale medier". Man kan jo starte med at hente brugerne fra kommentarsporet. Jeg har før leveret hvad jeg synes er et konstruktivt forslag: Begræns antallet af anslag i kommentarsporet, så det netop er kommentarer og ikke A4-lange stile folk skriver dér, og henvis til forummet hvis man vil debattere seriøst. Forudsat at du altså ER interesseret i at trække brugere fra kommentarfeltet over til forummet, hvilket vel er spørgsmålet.
|
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og det er besvaret tidligere i dette emne /Lars
|
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jow jow, men... Du siger først nej, og så argumenterer du for ja... Jeg mener i hvert fald ikke det giver mening at forsøge at hive Facebook debatter over i forummet, de skal vel hives over i kommentarfeltet. Jeg kalder med andre ord dit svar for en reel udfasning af forummet. Måske ikke i en grad så det nogensinde lukkes helt, men jeg har svært ved at se at din holdning efterlader plads til at gøre noget for at trække nogen hérover. Hvilket som sagt er fint nok, det er jo desværre sådan det går, og jeg er enig i at det ikke kun er hér at debatten bliver forsimplet og fordummet. Det gør den i vores samfund som helhed. Og selvfølgelig skal du som forretningsdrivende (på hobbyniveau) følge med, hvis du fortsat skal udvikle din forretning. Jeg synes bare du forblænder folk ved at forsøge at argumentere for at du gerne vil have et levende forum. Du er i hvert fald åbenlyst ikke villig til at ofre noget for det, hvilket er det samme som at sige at forummet er prioriteret lavest.
|
||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg må desværre sige at svarene efterlader mig med nogenlunde samme opfattelse som Otto. Jeg forstår dog heller ikke at FB skal inddrages når spørgsmålet er (sat endnu mere på spidsen) Hvorfor vil i have debatten væk fra forum og over i kommentarsporet? Der er ikke nævnt FB eller andre portaler det er her på siden begge dele.
BS
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke om du også henviser til mig i ovenstående, for så vil jeg da gerne forklare. Nedladende eller ej. En dybere debat om emner der er tilegnet forumet recordere.dk, det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre på et medie som facebook, og heller ikke i kommentar systemet. Den del går jeg ud fra vi er rimelige enige i. Ud fra min opfattelse af dels konceptet i Facebook, og ikke mindst hvordan jeg ser det benyttet, så mener jeg slet ikke, at det kan bruges på nogen som helst konstruktiv måde af et firma/medie som recordere.dk, udover at præsentere sig selv ud af til, (præsentation ud af til, det er netop konceptet med facebook). Og så ellers lade brugerne kommenterer på det. Og så har man netop præcis der samme, som kommentar systemet her på recordere.dk At recordere.dk lade sig hive med på facebook, det handler jo også om at på een eller anden måde gøre sig synlig, der hvor potentielle brugere også er. Det er der ikke noget galt i, så længe fokuset ligger på recordere.dk. |
||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg opfatter ikke Lars´s svar som, at recordere.dk vil have debatten væk fra forumet og over i kommentar systemet (eller facebook, eller andre lign. medier). Jeg opfatter Lars forsøge at forklare, at det er disse andre medier, der i sig selv trækker nogle ting væk fra forumet. Og dermed ikke et valg fra recordere.dk, men en konsekvens. Heldigvis kan disse medier ikke trække den tunge og langt mere seriøse debat væk! For det egner de sig selv ikke til. Så derfor lever recordere.dk endnu, på det. |
||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Husk nu at FB ikke er med i ligningen (fra min side) det drejer sig om forumdelen i forhold til kommentardelen >her på recordere<
Så et svar der siger nej men en ageren der siger ja. Hvordan opfatter du det? Mvh BS |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kommentarer på forsiden - JA! Men med begrænset antal anslag!
Debatforum - JA TAK! M.v.h. |
||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg opfatter det som en meget svær situation, hvor man ikke kan tillade sig at se bort fra et medie (uanset om det er kommentar systemet her op recordere.dk eller facebook), fordi det er så massivt præsenteret. Jeg opfatter det ikke som, at man ligefrem tilstræber det, men at det er en konsekvens af den tid vi er i. At decideret linke fra forum til kommentar system/facebook, det betragter jeg som en desperat handling, der ganske rigtig peger i den forkerte retning. Men det kan være rigtigt at gøre noget forkert, som et forsøg på at trække i den rigtige retning, HVIS man tror/håber på det virker. Jeg tror personligt ikke på det! |
||
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er 100% enig med Bschmidt i hans betragtninger og gider slet ikke læse kommentarsporet længere.
|
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg læser kun kommentarsporet for at trolle MS og Apple-fanboys.
|
||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også meget nemmere, da det kan gøres med meget få ord
|
||
Besvar | Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |