recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bliver forum.recordere.dk lukket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bliver forum.recordere.dk lukket?

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Er 100% enig med Bschmidt i hans betragtninger og gider slet ikke læse kommentarsporet længere.
+1.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg læser kun kommentarsporet for at trolle MS og Apple-fanboys.
Det er da ikke kun, i kommentarsporet du gør det.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 

Jeg ved ikke om du også henviser til mig i ovenstående, for så vil jeg da gerne forklare.
Nedladende eller ej. En dybere debat om emner der er tilegnet forumet recordere.dk, det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre på et medie som facebook, og heller ikke i kommentar systemet.
Den del går jeg ud fra vi er rimelige enige i.

Det gjorde jeg ikke, det var delvist ud i plænum men egentlig meningen at Lars og Jens godt måtte føle sig truffet Wink Derudover havde jeg nu ikke nogen bestemt i tankerne. Men mens vi er helt enige mht. at Facebook er uegnet til seriøs debat, så er min pointe at jeg ikke mener kommentarfeltet er bedre. Derfor synes jeg det er arrogant, hvadenten det er redaktionen eller brugere som dig, f.eks. at sige at folk der ikke kan debattere ordentligt bare kan hoppe over på Facebook, Nationen eller lignende, når formen som kommentarfeltet har (herunder anonymiteten) netop tilskynder det samme debatniveau. Det er jo dérfor de useriøse debattører ER der. Du kan ikke både lave et system der er fuldstændigt åbent og let tilgængeligt for alle, og så regne med at "Nationen" brugerne bliver væk. Derfor synes jeg bare det er mere ærligt (også overfor sig selv) at sige: Vi ønsker ikke at være et elitært forum, vi vil hellere være McDonalds for AV og gadget folket, end at opstille en falsk forventning om at man kan være begge dele.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 17:37
Aggressiviteten fra hovedsiden, er måske den, der smitter af på visse brugeres opførsel.
Takt & tone og respekt, brugerne imellem, er et alt for lidt benyttet element herinde.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 17:48
@Tonice: Når du skriver hovedsiden, mener du så nyheds/kommentar delen? Sjovt nok har min opfattelse af forumdelen på Recordere.dk at være rimeligt balanceret MHT sprogbrug hvilket man ikke kan sige om nyheds/kommentardelen. Jeg har altid "befundet" mig godt herinde og der har altid været hjælpsomme brugere. Derfor har jeg også ønsket om at få klare linier MHT fremtiden for forummet.
 
Mvh BS
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 18:15
Hej Alle

Der er vist nogle misforståelser om Facebook her Smile

Det jeg mener er at Facebook m.fl. har afløst det at "hænge ud" i et forum (være social) for flere.

Dvs. de bruger mindre tid på recordere.dk forum og mere tid inde på eksempelvis Facebook.

Det betyder ikke at Facebook m.fl. har erstattet debatten, eller kan gøre det, blot at tidsforbruget er flyttet til andre ting.

Det er et almindeligt skifte af fokus, på hvad computeren bruges til, som har ramt netforbruget bredt i alle mulige "brancher".

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Der er vist nogle misforståelser om Facebook her Smile

Det jeg mener er at Facebook m.fl. har afløst det at "hænge ud" i et forum (være social) for flere.

Dvs. de bruger mindre tid på recordere.dk forum og mere tid inde på eksempelvis Facebook.

Det betyder ikke at Facebook m.fl. har erstattet debatten, eller kan gøre det, blot at tidsforbruget er flyttet til andre ting.

Det er et almindeligt skifte af fokus, på hvad computeren bruges til, som har ramt netforbruget bredt i alle mulige "brancher".

  /Lars





Jeg er af og til på andre nicheorienteret netsider - og det er påfaldende, at der i gennemsnit KUN er 5 til 10 brugere.

Det kan næppe være fordi, at folk ikke interesserer sig for specielle ting mere og derfor søger svar.

- Derfor må Facebook være en del af svaret - Facebook er som et Bilka center - der er lidt af det hele.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 18:45
@Tonice: der er væsentligt flere brugere online her på recordere men i dag (min vurdering)kun halvdelen af 2009-2010 niveau.
 
@Lars: Alle kan ligge sig ned og blive kørt over, dem der har noget at komme med GØR det bare ikke! Bliver forum.recordere.dk lagt ned? Jeg er ked af hvis ja da jeg mener det har noget at "komme med"!
 
Mvh BS
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 18:46
Facebook er langt fra svaret for alle! Jeg benytter kun Facebook i det omfang jeg er nødt til det. Og jeg går bevidst udenom firmaer som konsekvent - eller i stor udstrækning - vælger at Facebook er deres primære kontaktform. Ligesom jeg ALDRIG deltager i konkurrencer/kontakter m.v., som kræver at man logger på via sit Facebook-login. Oftest medfører det nemlig lige at firmaer også får adgang til mine oplysninger, venneliste m.v.

Så nej, Facebook er ikke for alle. Og sjovt nok så falder antallet af FB-brugere på verdensplan....

M.v.h.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 18:50
@henrik: du er ikke alene :-) det lyder ret meget som mit forbrug.
 
BS
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:01
Et forum som det her har reelt kun et eneste aktiv, nemlig kvaliteten af det der bliver postet. Det skal være til, at finde nogle brugbare svar, at kunne få brugbare svar på spørgsmål og så skal der være noget selvjustits ang. tonen så her er rart at være. 

Temmeligt simpelt i teorien, men noget af en kunst at få til at virke i praksis. 

Heldigvis har forummet her allerede de elementer, der er ramt en eller anden balance der ser ud til at virke. Der findes masser af halv- og heldøde forums derude, forums hvor der bliver kastet mudder, andre forums hvor en lille håndfuld brugere sidder og roser hinandens fortræffeligheder i fælles ensomhed. Forummet her har vist sig at være sundt og levedygtigt, der er et pænt flow, en solid informationsmængde og temmeligt mange brugere der gider deltage, det er super!

Det kan så godt tænkes, at den almindelige "hr og fru facebook-dansker" helst vil have hurtige konklussioner i ekstrablads stil, ikke så megen udenomssnak, bare ultrakorte beskrivelser og en boks der viser at Samsung ditten er testvinder med 2 point mere end Panasonic datten - det må de jo om.

Jeg er ikke bange for forummets helbred. Det lever en paralleltilværelse ved siden af alle de letkøbte kommentar-løsninger, eller hvad man nu skal sige. Så længe vi brugere fortsætter som vi hele tiden har gjort ser jeg ingen grund til at forummet her skulle vende bugen i vejret - det skulle da lige være hvis Lars gør en aktiv indsats for at få det kvalt, fx. ved aktivt at begrænse skriveadgang i forummet og tvinge indlæggene over i kommentarfelterne eller tilsvarende. 

Som jeg læser Lars' indspark i tråden her ser jeg ikke forummet som truet. At forummet lever lidt i skyggesiden af hovedsiden med kommentarfelter, langt flere brugere og bedre reklamemuligheder kan jeg ikke se det farlige i - det har forummet gjort i årevis.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:10
Men skreddet sker jo netop nu strand. Eller har været i gang og kulminerer nu med links til McDonalds for AV delen for at bruge Ottos udtryk. Derfor mit stop-råb. Det ønsker JEG ikke.
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu