recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bliver forum.recordere.dk lukket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bliver forum.recordere.dk lukket?

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 00:31
Allerførst vil jeg lige rose folkene bag recordere.dk for deres frivillige og store arbejde med recordere.dk. Stor respekt her fra.

Med det sagt, så er jeg stort set meget på linie med det, som trådstarter og Kandersen har postet af bekymringer og meninger ift. kommentarer/debatterne på forsiden !

Jeg synes, det nærmest er en skændsel for en ellers så god portal, som recordere.dk er, at debatten/kommentarerne under nyhederne - efterhånden holder et så overvejende lavt, usagligt og plat niveau.
Den form for Nationen-, facebook-agtige ævl og kævl - hører "sgutte" hjemme på en portal som denne !
Og det er mig helt uforståeligt, at der, som nævnt, henvises i forum til kommentar-delen på forsiden. Shocked

Ved godt, at siden ikke kan køre rundt uden klik osv. Men der burde i det mindste gøres noget ved sagligheden på forsiden. (Kort sagt - der luges ud i de perfide input !)

Desuden så burde der imo også være en mere konsekvent linie i forumdelen ! Bl.a. vedr. sprog og tone, og især når tråde kører over i OT.
Og her er det ikke kun admins og mods, men lige så meget os brugere, der bør bidrage med en opstramning.

Og sluttelig, så ja - jorden drejer. Men at stiltiende sidde og lade facebook og lign. steder styre hvordan den drejer - er sgutte den rigtige vej. Thumbs Down

Redigeret af Roland - 23-September-2013 kl. 00:34
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg må indrømme at linien fra admin herinde nedsætter MIN lyst til at klikke løs betragteligt :-(

Mvh BS

Jeg ved ikke om admins skal have skylden for det. Skylden/årsagen mener jeg ligger flere steder. Spørgsmålet er, om man kan/vil tage kampen op imod det, eller man vil lade stå til.

Een ting er sikkert. Flyttes debatter fra forum til kommentarspor eller facebook lign. medier, så er det slut, ganske simpelt af den årsag, at disse medier ikke er egnet til debat.
Om det så vil ske, fordi brugerne helst ønsker "ikke-egnede" medier, eller fordi der ikke er nogen eller noget der hiver det den anden vej, det er svært at sige.

Lige præcis mht facebook, (som jeg efterhånden er blevet meget stor modstander af), så mener jeg godt man som firma eller som Recordere kan have en facebook side, og bruge den som en slags promovering. Men debatmæssigt, der mener jeg man saver den gren over, hvis man begiver sig ud i sådan noget. Istedet bør man henvise til eksempelvis forum, hvis brugerne på forum har behov for debat.

Men et af de helt store problemer med sociale medier som facebook, det er at de efterhånden optager ufattelig meget tid, (for de mennesker som bruger det). Jeg kender indtil flere mennesker, som nærmest lever på facebook hver evig eneste dag. Og den tid der bruges, betyder mindre tid andre steder, eksempelvis på et forum som dette. 
Sådan en udvikling er ekstrem svær at gøre noget ved, for folk er jo ikke på facebook udelukkende for at læse på recordere´s facebook side. 

Det samme gør sig lidt gældende på kommentarsporet. Jeg tror simpelthen folk løber død i det eller render tør for tid, når de først har begivet sig i værk med at kommentere på kommentarsporet. Jeg er nogen gange selv af den opfattelse.

Jeg tror den bedste løsning ville være, at admins her på recordere holder fokus på forumet og siden, og forsøger at gøre det så attraktivt som muligt, hele tiden. Jo mere noget andet trækker, desto mere attraktiv skal "modtrykket" være. Jeg tror, at det er det Jens mener med, at det forsøger de også. Tal og fakta mæssigt tror jeg bare, at det går den forkerte vej alligevel Wink
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 15:03
Jeg gentager gerne den væsentligste del af MIN kritik: Ikke at der sker en udvikling og at Recordere.dk følger dén udvikling, men at man ret ofte siger én ting og gør noget andet. Hummelmose har flere gange i tråden her anført at Recordere.dk ikke trækker diskussioner fra forummet over i kommentarsporet. Men det er jo lige præcist dét der er sket, og som fik trådstarter til at starte tråden: Når der laves en nyhed ud fra en forum-debat, og der så linkes til nyheden i forummet, så begynder folk at debattere i kommentarsporet i stedet for i forummet. Hvis man havde haft fokus på ikke at trække brugere ud af forummet, så havde man ladet nyheden henvise til forummet hvor den kom fra, så debatten kunne fortsætte dér. Hvadenten det bliver gjort bevidst eller ej, så er det den slags træk der flytter folk over i kommentarsporene. Og jeg har indtryk af at det var dét trådstarter gerne ville have frem i lyset.

Jeg synes også at du, Hummelmose, i din afvisning af at der er planer om at lukke forummet, svarer på kritikkens bogstav men ikke dens ånd. Jeg tror trådstarter (sådan har jeg det i hvert fald) er ligeglad med om forummet er lukket eller livløst. Resultatet er det samme. Du kan godt love at holde forummet åbent så længe der sidder et par brugere og diskuterer, men du kan ikke love at forummet ikke bliver livløst, fordi al debatten er flyttet til kommentarsporet. Du argumenterer så for at det er en naturlig udvikling som I bare følger, men den køber jeg ikke. I tager nogle valg som tilskynder dén udvikling, igen - hvadenten det er tilstræbt eller ej. Det ville klæde jer at stå ved det, i stedet for bare at sige at I følger med flokken.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 17:13
Jeg er super glad for forum , læser selvfølgelig nyhederne på forsiden , men kommenterer dem ikke.
Hvad med at der under hver nyhed , er et link til netop dette emne i forum. Altså at nyheden " står alene " og man ikke kan kommentere på forsiden?
Så bliver alt debat og kommentarer rykket ind i debat forum , det synes jeg er en god ide
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 18:22
Attituden er væsentlig for et forum af enhver art.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af hop. greve hop. greve skrev:

Jeg er super glad for forum , læser selvfølgelig nyhederne på forsiden , men kommenterer dem ikke.
Hvad med at der ved hver nyhed , er et link til netop dette emne i forum. Altså at nyheden " står alene " og man ikke kan kommentere på forsiden?
Så bliver alt debat og kommentarer rykket ind i debat forum , det synes jeg er en god ide
MVH

Så slipper vi også for mange af de anonyme udefrakommende platte kommentarer.
Fra folk, der synes det er helt iorden, at trolle rundt og trække debatten på forsiden, ned på et meget lavt niveau.
Og uden det får nogen konskvenser, da der er frit slag i bolledejen. Hvor vi i forumdelen melder os til og accepterer regelsættet for at deltage !

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 20:01
Suk - selvom det er en lang tråd så, så bør man altså læse mere end bare det første indlæg. Havde man ulejliget sig med at læse bare til 4. indlæg havde man set dette:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Det er en gammel debat der dukker op med mellemrum: Kan vi ikke bruge forummet til kommentarer istedet?

Men svaret er nej, af flere grunde Smile

Dels er kommentarer, bortset fra enkelte debatter, noget andet end et debat-forum. Det er nogle - ofte korte - indlæg relateret til den nyhed eller artikel hvortil de er postet.

Hvis de kommentarer kom ind i forummet, ville det - efter vores mening - ødelægge mere end det gavner. Det ville være dem der fyldte oversigterne over seneste emner, og dem der dukker op i søgninger, fremfor de egentlige debatter. Det ville spolere forummet, som den vidensbase det er.

En anden grund er at vi ikke kan få alle læsere til at blive medlemmer af debat-forummet, hvorfor kommentarene vil være begrænset til en (forholdsvis) mindre gruppe af personer. Henover et år der besøges recordere.dk af over 100 gange flere personer, end der er brugere i forummet.

Endelig er der det økonomiske aspekt. Brugerskabt indhold er svært at sælge reklamer til, dvs. at vi ville få svært ved at videreføre recordere.dk i sin nuværende form, uden den trafik som artiklerne - med kommentarer - skaber.

Alle disse grunde lagt sammen, gør at vi ikke kommer til at have kommentarer i forummet.

Det er rigtigt nok at brugen af debat forums er nedadgående, også her, og det skyldes først og fremmest de sociale medier. For år tilbage var debat fora et af de steder, hvor brugerne kunne være sociale på nettet, og i dag er der så mange andre tilbud med Facebook som den helt store.

/Lars

Redigeret af Stampe - 23-September-2013 kl. 20:02
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 20:09
Ja ja , har da læst hele tråden løbende , men havde åbenbart "glemt" lars´s indlæg.Så ingen grund til suk....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 20:39
Hvis jeg skal være helt ærlig så har jeg fået 100% svar på mit spørgsmål. 

Det var ikke det svar jeg håbede men da det er sidens administratorer der har svaret klart og tydeligt må jeg tage det til efterretning og agere herefter.

Mvh og tak for svar. BS
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 21:07
Flot attitude fra stampe....... Not !  
Hvad skal den slags nedladende bemærkninger til for ? Vi skal forhåbentlig ikke ned på niveau med det, der foregår i kommentarerne på nyhederne !

Har også læst tråden, men er et ganske alm. menneske, som ikke altid lige husker, hvad der blev skrevet midt inde i en lang debat.
Nå - derfor forstår jeg alligevel ikke, at der gås på kompromis - mellem ubrugelige Nationen-debatter og signal værdien i at holde recordere.dk på et ordentligt niveau. 
Synes det er ærgeligt - for en ellers rigtig god portal - at der prioriteres på denne måde.
Men så'n er der jo så meget - livets pølse er speget.

Redigeret af Roland - 23-September-2013 kl. 21:09
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 23:01
Handler det ikke bare om noget så simpelt som reklameindtægter?

Kommentarsporet ligger på forsiden, som har en masse reklamer, mens der ikke er nogen reklamer i forum (ikke på min ipad i hvertfald). Det vil sige at en debat, der udspiller sig i forum ikke genererer så mange annoncevisninger, som hvis den udspiller sig i kommentarsporet. Altså gælder det om at flytte debatten derover hvor den kan give nogle flere penge.

Det lidt ligesom artikler eller nyheder, der skamklippes, så der skal hentes en masse enkeltsider sammen med en masse "dejlige" reklamer.

Der skal jo penge i kassen, kunsten er ikke at overdrive det, for så bliver brugerne bare trætte af det og søger andre steder hen.

Beklager hvis synspunktet har været fremført tidligere i tråden, jeg har ikke nærlæst alle indlæg, men dog mere end bare det første ;-)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 14:08
Jeg har nærmest droppet brugen af kommentarsporet i forbindelse med nyhederne - det er bøvlet at logge ind flere steder, ofte fejler det eller vil slet ikke loade kommentarerne til at starte med og niveauet er ikke befordrende for at give sit besyv med.

Debatforummet er derimod en kilde til stor viden - der er mange interessante emner og diskussioner - men oversigten, søgesystemet og platformsunderstøttelse halter lidt bagud.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu