recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blækpatroner til Canon IP4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlækpatroner til Canon IP4000

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
bbbkn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2005 kl. 18:44
Har købt kopi blækpatroner i bilka, til min 865. Dette resulterede i forkerte farver ved udskrivning af billeder. De blev lidt grønlige i farven. Så nu holder jeg mig til original blækpatroner.  
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2005 kl. 18:59

Hmm

Bliver lidt betænkelig ved at købe dem fra PrintMore nu eller andre kopipatroner... Vil jo ikke ødelægge min printer med dårlig blæk...

/Mads

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2005 kl. 19:59

Jeg synes der lyder til at være meget hysteri om den sag. Efter min mening er inkjet teknologien alligevel så dårlig at printerne ikke holder i mere end 5 år. Min første laserprinter (godt nok kun sort/hvid) holder stadig efter 10. år, hvor min tidligere Lexmark inkjet printer kun holdt 3 (brugte altid originale patroner til den).

For mig at se er der 2 års garanti/reklamations-ret som man kan benytte sig af uanset om der er brugt uoriginalt blæk eller ej (hvilket iøvrigt ikke dækker 'slid-dele') - og når man har inkjet må man alligevel budgettere med at levetiden er ca. 3 år.

Jeg ville da være blevet forbavset hvis ham Canon konsulenten havde anbefalet kopi-blæk

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2005 kl. 21:29

Jeg kan kun give Lars ret.

Min Canon LBP4 (S/H laser) er netop sendt på pension - en havde rundet de 10 år - og med hensyn til inkjej så har jeg haft en stribe Lexmark 2050, Z51, Z52, Z53. Ofte var det billigere at købe en ny printer end at skifte farvepatronerne.
Og min Canon i865 forventer jeg udskiftet med en IP4000 inden den bliver et år, da IP'en er så meget smartere (den skriver ikke pænere).

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2005 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Til Brian:

Hvorfor er det nødvendigt at kassere hele printeren, p.g.a. et ødelagt printerhoved? Kan det ikke betale sig at udskifte printerhovedet, eller er det lige så dyrt som at købe en ny printer?

I min IP5000 skulle jeg selv montere printerhovedet, så det må være en løsdel, der kan udskiftes.

Kan godt forstå dit spørgsmål, men prisen på et nyt printhoved er ca. kr. 510 + fragt - og jeg har hentet min nye Pixma4000 i Tysklna dog givet kr. 936,- for den inkl. et sæt nye org. patroner.

Mvh,
Brian R.

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 00:01

Hej MichaelS.

Hvad så med at købe min IP5000, og Canon Lide 35 scanner. De er kun 20 dage gammele. IP5000 skriver flot, med 1 pl pr. dråbe, i stedet for de 2 pl på IP4000. En anden forskel på de to maskiner er, i h.t. din anmeldelse, at 4000 ikke kan have A4 ark i underskuffen. Det kan 5000.

Jeg har været vant til en multimaskine, og synes, det er en sen omgang at tage en kopi med scanner.

Keld

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 00:21

Hej Keld

Tak for tilbudet, men nej tak.

IP4000 Kan godt have A4 papir i underskuffen, hvis den er trukket ud. Det er også hvad jeg skriver i anmeldelsen "Den er ikke stor nok til A4 papir, men den kan så trækkes ud og der følger sågar et låg med der gør at A4 papir kan ligge i printeren uden at blive støvet. Genialt! "

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Hej Keld

Tak for tilbudet, men nej tak.

IP4000 Kan godt have A4 papir i underskuffen, hvis den er trukket ud. Det er også hvad jeg skriver i anmeldelsen "Den er ikke stor nok til A4 papir, men den kan så trækkes ud og der følger sågar et låg med der gør at A4 papir kan ligge i printeren uden at blive støvet. Genialt! "

/MichaelS

Michael er 4000 og 5000 ikke helt ens bortset fra dråbestørrelsen - sådan mener jeg da at have læst det i en udenlandsk test. I 5000 skal der vel også trækkes skuffe ud?

mvh

Henrik
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 01:38

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Wecare købte jeg sammen med printeren hos Kamerahuset. Det er ikke fordi jeg vil anbefale dem - de koster mellem 70 og 80 kr stykket.

Jeg kiggede også på Wecare patroner, men synes de er ret dyre. Sælgeren i en kamerabiks på Købmagergade sagde at besparelsen kom ved at de har 16ml blæk pr. patron, mens Canons originale patroner kun har 8ml. Men på Canons pakker står der nu 13ml, så jeg er lidt i tvivl.

Så jeg har taget chancen med inkrite. Canons gule patron ser helt gul ud, mens inkrites nærmest har et orange/rødligt skær. Men jeg printede en test med grund farverne og det kommer flot ud som det skal. Så indtil videre ser det lovende ud. Men jeg har da overvejet om jeg skal skifte tilbage til Canons patroner, specielt da jeg gerne vil have at mine fotos bliver gode.

Er der forøvrigt nogen der ved hvad forskellen er på de almindelige Canon patroner og så foto udgaven? Man kan ikke få noget fornuftigt ud af diverse ekspedienter

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Oktober-2003
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 02:12

Jeg har købt en stak til min ved: http://www.refillexperten.dk/shop/ .

De er af mærket Print-rite, og i mine øjne gør de et godt job, har osse lavet et par "prøvebilleder" med tilfredsstillende resultat.. Check selv prisen på patronerne Wink

mvh
Ebbe

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 13:04

Til Henrik H.

Det er korrekt, at skuffen skal være trukket ud på 5000, men jeg synes, det er bedre end at have papirstakken stående og blafre godt 20 cm. ovenud af printeren.

Keld

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 14:26

Alle der er interesseret i de absolut bedste patroner til Canon-printere kan sende mig en personlig besked (pb). De er bedre end Canons originale... og ikke omfattet af Canons patenter = ikke ulovlige.

Mange af de kopi-produkter vi køber, er direkte kopier af Canons patenterede beholdere, hvilket rent faktisk ikke er lovligt. Dem jeg kan skaffe bygger på en anden metodik, men er custom designed til Canons printere. Fabrikken bag har produceret og forsket i blæk i flere årtier, og har skabt en beholder, der altså er lovlig. Og som desuden ikke sviner og sprøjter med blæk, som de uoriginale kan finde på, når man åbner dem.

Flere photo-entusiaster har fortalt, at de får bedre resultater med denne blæk... især sort og gråtoner bliver mere korrekte. Pga. den høje blæk-kvalitet garanterer fabrikken også blækkens kvalitet, og er der det mindste, så får man ikke bare en ny, men den defekte bliver sendt på laboratorium til grundig test.

Og er man træt af at give 5 - 10 kr. pr. photo-ark (10x15) fra Canon, som jo laver det ekstremt lækre PR-101 Pro papir, så kan jeg skaffe noget professionelt photo-papir (high glossy 240 g i 10x15, A4, A3, A3+) der minder ekstremt om Canon's (faktisk lavet på samme fabrik), men det koster kun 1 kr. pr 10x15 ark! Der er fandme mange penge at spare.

(jeg tjener ikke noget på det her, men er begestret over, at det kan lade sig gøre. Bruger selv produkterne...)

NB: har lige prøvet noget mat-bestrøget photo-papir fra samme producent. Hold fast hvor bliver det flot! Overfladen er nøjagtig som den man ser, på de professionelle portrætfotografers fotos.

Redigeret af tychsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu