recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blækpatroner til Canon IP4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlækpatroner til Canon IP4000

Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Til Henrik H.

Det er korrekt, at skuffen skal være trukket ud på 5000, men jeg synes, det er bedre end at have papirstakken stående og blafre godt 20 cm. ovenud af printeren.

Keld

Er 4000 og 5000 modellen ikke ens hvad angår papirmagasin?

mvh

Henrik
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 17:29

Jo de er ens. Der er 2 arkfødere på begge modeller. Den ene er i bunden, og kan bruges fra A4 til 8,5 x 10,5 cm. Den anden er oven på maskinen. Man løfter en klap i "låget", som så bruges til at støtte papiret, som derved rager de 20 cm. op i luften.

Keld

Til top
woofer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 19:42

har lige bestilt en 5000 og venter spændt på den ankommer med posten.

har overvejet at prøve et sæt af disse http://dk-ink.dk/ til 80,- kr. for et sæt. Er der nogen erfaring med dem, og hvor kan man købe nyt printerhoved hvis det går galt

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af woofer woofer skrev:

har overvejet at prøve et sæt af disse http://dk-ink.dk/ til 80,- kr. for et sæt. Er der nogen erfaring med dem, og hvor kan man købe nyt printerhoved hvis det går galt

Hvis jeg var dig, så ville jeg holde mig langt væk fra sådanne tilbud. Til de priser,kan det umuligt være godt.

Jeg har netop lige selv smadret mit printhovede i min Canon i865 (samme motot og system som PIXMAERNE) pga. for billige Ocean-patroner (25 kr./stk.). Så vil jeg meget hellere gå op og give 39 kr. for en KMP-patron, men samtidig spare 50% i forhold til originalerne.

Men mine nye KMP'ere kommer altså ikke til sin ret, idet der sidder billige fiber-rester i mit printhovede. Jeg ved ikke helt, om jeg køber nyt printhovede (hvis jeg da kan finde nogle der sælger det), eller om jeg køber ny printer.

For at bevise, hvor galt det kan gå, så se lige denne nozzle-test fra min nu døde printer:

Til top
woofer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 20:28

hhhhmmmmm det var jo næsten også for billigt til at være godt.

Det er måske bedre at overveje genopfyldning ???

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 20:47

Ved genopfyldning sikrer du kun, at der i det mindste ikke kommer fibre fra en billig patron ned i nozzlerne. Men du risikere stadig matte farver og helt forkert farvebalance.

Hvis du laver refill og du beskader bare een af luft-kanalerne, så risikerer du at der bliver trukket luft ind i nozzlerne, hvilket er meget uheldigt. Min KMP-ven siger, at så er printhovedet helt færdigt. Men spørgsmålet er, om du bare er til leg eller om du er feinschmecker og vil have peak-performance, som printeren blev skabt med.

Desuden kan refill svine ganske betragteligt...

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 20:48
Med refill er der heller ikke garanti. Med KMP og Canon er der 100% garanti...
Til top
Journey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2005
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 20:56

hej..

Jeg ville holde mig fra genopfyldning.. Det er det samme blæk man fylder i, som de uoriginale man køber.. Og der er praktisk talt ikke meget og spare..

Jeg har selv en PIXMA 4000, og har brugt 4-5 sæt patroner fra www.refillexperten.dk  der koster et sæt med 5 patroner 136 kr + 20 kr i forsendelse. Og jeg har stadig 2 sæt liggende i skuffen.. De virker kanon..

Flotte udprint. Jeg har ingen problemer haft overhovdet..

Jeg kender 4 andre som efter at have set min PIXMA 4000, har de selv købt en. Og de kører også med patroner fra refillexperten.

Det kan jeg ihvertfald sagtens anbefale..

Hilsen Johnny 

Til top
woofer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 20:57
 takker for opmærksomheden, vender tilbage når jeg har dyret i hus
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af woofer woofer skrev:

Tillykke med det. Det har jeg også hos www.shg.dk og håber den kommer fredag.

mvh

Henrik
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2005 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Jeg har netop lige selv smadret mit printhovede i min Canon i865 (samme motot og system som PIXMAERNE) pga. for billige Ocean-patroner (25 kr./stk.). Så vil jeg meget hellere gå op og give 39 kr. for en KMP-patron, men samtidig spare 50% i forhold til originalerne.

Men mine nye KMP'ere kommer altså ikke til sin ret, idet der sidder billige fiber-rester i mit printhovede. Jeg ved ikke helt, om jeg køber nyt printhovede (hvis jeg da kan finde nogle der sælger det), eller om jeg køber ny printer.

Hej Tychsen

Jeg stod i præcis samme situation som dig. Billige blækpatroner fra www.printmore.dk smadrede printhovedet på min I865; min nozzle test lignede din til forveksling.
Prisen for et nyt printhoved nærmede sig gevaldigt de kr. 500,-, så løsningen blev her at købe en ny IP4000.

Der findes dog rensepatroner til printeren ved ikke om en sådan ville kunne redde printhovedet, så det kan bruges igen. Se evt på:
http://www.trykspar.dk/cgi-bin/tsp/search.html?bs=1&em=1 &su=1&fi=products&st=db&tf=comb_category%2cd escription&sf=comb_category&se=Bl%e6kpatroner%2f%20R efill%3aCanon%3aRensepatroner%20%26%20refill

Med venlig hilsen

Brian R.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2005 kl. 13:32

Kunne vi ikke få et navn på de dårlige. Jeg har lige købt et lager ( 8 sæt), men vil da hellere smide dem på forbrændingen end min printer.

Dem jeg har købt hedder HANDSOME på kassen....

Jeg har IKKE dem i printeren endnu.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu