|
Blæsere i TV bænk |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
aragorn09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2009 Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg suger til mig af viden. Fedt I gider hjælpe :) Ville dette være en løsning? ![]() De røde ringe symboliserer blæsere. Den i bunden suger ind, den i toppen suger ud. Den grønne er en hylde, hvor der bliver savet af, så den ikke går helt ind til bagbeklædningen. Nederst vil PS3'en stå. Øverst vil router, modem, NAS osv. stå. Er denne løsning bedre end 1 blæser i hver afdeling, der suger luft ud?
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19759 |
||
Hvilke blæsere har du tænkt dig at bruge? Hvor mange gange i minuttet vil du skifte luften ud i møblet? Har du tænkt på hvilken vej luftstrømmen rundt i møblet vil gå? Husk på at luft er dovent og vil gå den letteste vej. Sørger du ikek for at leden luften forbi de komponenter der skal køles, er det spild af blæsere. Hvis du sørger for frie luftveje, er det ikke nødvendigt med 2 blæsere. Klaus |
|||
![]() |
|||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
||
Mener du her at de skal sidde og blæse direkte op i fx receiver eller helst frit?? Rasmus |
|||
![]() |
|||
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
||
Ift rummets størrelse, tænker jeg at man skal regne rumfanget af receiveren mm. fra, for at have det reelle rumfang som blæserne skal ventilere....ikke??
|
|||
![]() |
|||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
||
Umiddelbart ville jeg sige nej, fordi så skal blæserne have en ret høj blæse-/sugeevne og det vil larme for meget. Men hvis du kan placere blæseren i bundpladen så der ikke er noget i vejen på begge sider, tilføje en blæser i hylden, som kan suge og blæse frit, og placere udsugningsblæseren så langt oppe i bagpladen som muligt, og uden ting og sager på nogen af siderne, så burde du have en rigtig god løsning. Blæserne må blot ikke placeres for langt fra hinanden (f.eks. bundblæser bagerst, hyldeblæser forrest osv. er dumt).
Ikke helst.... som nævnt SKAL de kunne blæse og suge frit, ellers har de ingen virkning. Receivere (og generelt alt elektronik) er så tæt pakket at de ikke tillader gennemstrømning af luft, derfor skal du placere blæserne så de frit kan blæse og suge luft. På den måde fjerne du den varme som receiveren afgiver, eller den luft som bliver varmet af receiveren og tilføjer "nyt" luft til at aftage varmen. Desuden har de støjsvage blæsere ikke kræfter nok til at blæse igennem noget med for meget modstand.
Jeg kan desværre ikke sige med sikkerhed om det er den korrekte måde at gøre det på, men min bekymring går på at blæserne skal have en ret stærk blæse-/sugeevne (narj, det lyder så meget forkert ![]() Redigeret af Hessi - 02-April-2012 kl. 08:19 |
|||
![]() |
|||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
||
HESSI :
Jeg kan desværre ikke sige med sikkerhed om det er den korrekte måde at gøre det på, men min bekymring går på at blæserne skal have en ret stærk blæse-/sugeevne (narj, det lyder så meget forkert ![]() Jamen det er sgu kun fedt med lidt erfaring omkring det, for jeg er da efter denne tråd gået fra at de skulle blæse, til nu at suge. ![]() ![]() Rasmus |
|||
![]() |
|||
aragorn09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2009 Status: Offline Point: 67 |
||
Jeg regner med at gå igang her i påsken.
Foreløbig plan er: - Låne 3 stk 120mm blæsere (+strøm osv.) af en kammerat. - 1 blæser i hver afdeling, der suger luft ud. - Hvis dette ikke er tilfredsstillende, tages bagbeklædningen ud. Det er dog absolut løsningen med blæserne, der er mest tiltalende, da jeg gerne vil have, det ser pænt ud, selv når man åbner lågerne. Tak for hjælpen.
|
|||
![]() |
|||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
||
U R bery bery velkum. ![]() Giv gerne en tilbagemelding med resultatet.
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Will do.
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Når jeg nu skal placere blæserne.
Så skal de være så højt oppe så muligt, det er jeg med på. Men er det ligegyldigt, om det er i midten eller en af siderne?
|
|||
![]() |
|||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
||
Der sikrede du lige dagens griner... :)
|
|||
![]() |
|||
||
Ja, sjovt.. ![]() Det jeg tænker på er, om det fx er bedst/mest effektivt at sætte blæseren lige bagved PS3'en, som står i højre side eller om jeg bare skal sætte den i midten. Muligt det er et dumt spørgsmål, men jeg kender ikke svaret..??
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |