|
Blæsere i TV bænk |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej det er ikke ligegyldigt. Du vil jo gerne have at så meget af luften som muligt bliver suget ud, så du skal naturligvis placere den i midten. Hvis du placere den i en af siderne vil den modsatte side ikke blive ventileret og midten af rummet vil næsten også være stillestående. Så der vil blive en relativ stor "lomme" af varm luft som "aldrig" forsvinder.
|
|
![]() |
|
aragorn09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2009 Status: Offline Point: 67 |
Lige det jeg ledte efter.
Tak, Hessi.
Så vil jeg gå igang med snedkerarbejdet.. ![]() |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Hvordan går det med projektet???
Kom helt i bygge humør af at følge med, så var på trælasten igår og købe MDF plader, og har bestilt blæsere osv igår også. Så jeg laver snart en tråd også med lidt billeder af mit møbel indtil videre. ![]() |
|
![]() |
|
aragorn09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2009 Status: Offline Point: 67 |
Jamen, det er gået lidt i stå allerede..
![]() Måtte give fortabt, da jeg ledte efter en hulsav i den rette størrelse. Dem jeg har går kun op til 82mm.. Det havde jeg selvfølgelig ikke med i mine planer.. Har været i byggemarkedet, men de ville have 300 kr for en i den rette størrelse, så det er no go for mit vedkommende - jeg skal jo ikke bruge den til andet end det her. Har snakket med en kammerat der roder meget med computere og han har en hulsav til 120mm blæsere, men han er desværre ikke hjemme før søn/mandag..
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Køb via amazon.co.uk - du kan finde draper kopbor til få penge
|
|
![]() |
|
Har jeg også kigget på, men det kan alligevel ikke være her før man/tirsdag pga. påsken.
|
|
![]() |
|
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
Hmmmm, du skal vel ikke bruge et kopbor? Blæseren sidder vel i en firkantet ramme, så du kan vel nøjes med en boremaskine og en stiksav???
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Kommer an på hvordan de skal monteres. Selve blæseren er jo rund, men rammen er rigtigt nok firkantet. Jeg synes dog selv hullet bliver for stort hvis blæseren skal sidde i selve rammen fremfor bagved.
|
|
![]() |
|
Ja, de er firkantet, men selve blæseren/rotoren er jo rund.
Hvis jeg laver et firkantet hul, kan jeg ikke skrue blæserne i bagpladen.
|
|
![]() |
|
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
sidder og kigger på det samme og jeg overvejer at tage en tynd metal plade/ramme og skrue blæseren på og herefter sætte denne i et 4kantet hul i bagbeklædningen. På den måde kommer blæseren til at sidde som en del af "tykkelsen" på bagbeklædningen......er dog ikke endeligt besluttet for denne model endnu...
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Er du gået helt i stå Aragorn??? ![]() |
|
![]() |
|
Nej, slet ikke, men har også et job at passe.
![]() Sammenlagt med det lækre vejr, har jeg ikke haft kigget på det før her i eftermiddag. Har netop lavet huller i bagbeklædningen med en 114mm hulsav. Hullet passer perfekt med 120mm blæserne. Update følger en af de nærmere dage - nok med billeder. Hvad med dit projekt?
Redigeret af aragorn09 - 15-April-2012 kl. 17:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |