recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blæsere i TV bænk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blæsere i TV bænk

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af aragorn09 aragorn09 skrev:

Men er det ligegyldigt, om det er i midten eller en af siderne?
Nej det er ikke ligegyldigt. Du vil jo gerne have at så meget af luften som muligt bliver suget ud, så du skal naturligvis placere den i midten. Hvis du placere den i en af siderne vil den modsatte side ikke blive ventileret og midten af rummet vil næsten også være stillestående. Så der vil blive en relativ stor "lomme" af varm luft som "aldrig" forsvinder.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
aragorn09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2009
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 15:35
Lige det jeg ledte efter.
Tak, Hessi.

Så vil jeg gå igang med snedkerarbejdet.. Wink
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 19:12
Hvordan går det med projektet???

Kom helt i bygge humør af at følge med, så var på trælasten igår og købe MDF plader, og har bestilt blæsere osv igår også. Så jeg laver snart en tråd også med lidt billeder af mit møbel indtil videre. Smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 09:34
Jamen, det er gået lidt i stå allerede.. Ouch

Måtte give fortabt, da jeg ledte efter en hulsav i den rette størrelse. Dem jeg har går kun op til 82mm.. Det havde jeg selvfølgelig ikke med i mine planer..

Har været i byggemarkedet, men de ville have 300 kr for en i den rette størrelse, så det er no go for mit vedkommende - jeg skal jo ikke bruge den til andet end det her.

Har snakket med en kammerat der roder meget med computere og han har en hulsav til 120mm blæsere, men han er desværre ikke hjemme før søn/mandag..
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 11:03
Køb via amazon.co.uk - du kan finde draper kopbor til få penge
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 12:40
Har jeg også kigget på, men det kan alligevel ikke være her før man/tirsdag pga. påsken.
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 15:26
Hmmmm, du skal vel ikke bruge et kopbor? Blæseren sidder vel i en firkantet ramme, så du kan vel nøjes med en boremaskine og en stiksav???
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Hmmmm, du skal vel ikke bruge et kopbor? Blæseren sidder vel i en firkantet ramme, så du kan vel nøjes med en boremaskine og en stiksav???

Kommer an på hvordan de skal monteres. Selve blæseren er jo rund, men rammen er rigtigt nok firkantet. Jeg synes dog selv hullet bliver for stort hvis blæseren skal sidde i selve rammen fremfor bagved.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 16:30
Ja, de er firkantet, men selve blæseren/rotoren er jo rund.

Hvis jeg laver et firkantet hul, kan jeg ikke skrue blæserne i bagpladen.
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 16:54
sidder og kigger på det samme og jeg overvejer at tage en tynd metal plade/ramme og skrue blæseren på og herefter sætte denne i et 4kantet hul i bagbeklædningen. På den måde kommer blæseren til at sidde som en del af "tykkelsen" på bagbeklædningen......er dog ikke endeligt besluttet for denne model endnu...

Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af aragorn09 aragorn09 skrev:

Ja, de er firkantet, men selve blæseren/rotoren er jo rund.

Hvis jeg laver et firkantet hul, kan jeg ikke skrue blæserne i bagpladen.

Er du gået helt i stå Aragorn???

Smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 17:01
Nej, slet ikke, men har også et job at passe. Wink
Sammenlagt med det lækre vejr, har jeg ikke haft kigget på det før her i eftermiddag.

Har netop lavet huller i bagbeklædningen med en 114mm hulsav. Hullet passer perfekt med 120mm blæserne.

Update følger en af de nærmere dage - nok med billeder.

Hvad med dit projekt?

Redigeret af aragorn09 - 15-April-2012 kl. 17:03
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu