recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ben’s hjemmebio - nye billeder af KEF'erne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ben’s hjemmebio - nye billeder af KEF'erne

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej Blu-ben

Fint setup du har der......

Er selv igang med at opbygge min hjemmekino...... hvad er din erfaring med det 92" Lissau lærred? Jeg får selv plads til et 92" og kan ikke helt finde ud af om det skal være med tab-tension eller ikke...... ved ikke om tab-tension først bliver et rigtigt must over 100"??

Har du problemer med buler/bølger i dit lærred??

Hej LBA75
Vil sige det på den måde at når jeg står helt tæt på lærredet så kan jeg godt se nogle små bølger. skal se om jeg kan tage billeder af det.
Men når jeg ser film og sidder 3,5-4 meter fra lærredet så har jeg ingen problemer, kan ikke se nogen ujævnheder.

Det man skal være obs på er at sættet beslagene så tæt på kanten som muligt (ca 10 cm) da vægten fra lærredet godt kan resultere i nogle små bølger fra beslagene og ned af.

Er det fordi du skal have tv'et til at hænge bagved at du ikke vil have et fastramme lærred?

Tak for dit svar

Ja, jeg er ikke helt sikker endnu, om det bliver fastramme eller ej?....min hjemmebio bliver ligesom familiens tilholdsted og også til børnenes "Disney Sjov" og almindelig børnetv.....så tanken var vel at min 42" Pioneer skulle hænge på bagvæggen og at lærredet så skulle kunne "rulle" ned foran....
Kan personligt godt leve med "kun" projektor, men bliver det ikke lidt vildt mange timer på pæren, hvis ungerne konstant skal starte projektoren op for lidt "morgenhår"??

Er dog bange for evt buler hvis jeg "sparer" pengene og fravælger tab-tension.....men dejligt at høre at du ikke oplever problemer.

Mvh
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 10:04
[/QUOTE] Er du sikker på det er fra bauhaus ?

Har nemlig ikke kunne finde det i bauhaus.
[/QUOTE]
Ja helt sikker er købt i bauhaus i aalborg, de havde 10-15 forskellige farver Wink
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 10:29

Hej Blu-ben

Er selv igang med at opbygge min hjemmekino...... hvad er din erfaring med det 92" Lissau lærred? Jeg får selv plads til et 92" og kan ikke helt finde ud af om det skal være med tab-tension eller ikke...... ved ikke om tab-tension først bliver et rigtigt must over 100"??

Hej LBA75
Vil sige det på den måde at når jeg står helt tæt på lærredet så kan jeg godt se nogle små bølger. skal se om jeg kan tage billeder af det.
Men når jeg ser film og sidder 3,5-4 meter fra lærredet så har jeg ingen problemer, kan ikke se nogen ujævnheder.

Det man skal være obs på er at sættet beslagene så tæt på kanten som muligt (ca 10 cm) da vægten fra lærredet godt kan resultere i nogle små bølger fra beslagene og ned af.

Er det fordi du skal have tv'et til at hænge bagved at du ikke vil have et fastramme lærred?

Tak for dit svar

Ja, jeg er ikke helt sikker endnu, om det bliver fastramme eller ej?....min hjemmebio bliver ligesom familiens tilholdsted og også til børnenes "Disney Sjov" og almindelig børnetv.....så tanken var vel at min 42" Pioneer skulle hænge på bagvæggen og at lærredet så skulle kunne "rulle" ned foran....
Kan personligt godt leve med "kun" projektor, men bliver det ikke lidt vildt mange timer på pæren, hvis ungerne konstant skal starte projektoren op for lidt "morgenhår"??

Er dog bange for evt buler hvis jeg "sparer" pengene og fravælger tab-tension.....men dejligt at høre at du ikke oplever problemer.

Mvh
Ja ok hvis der ikke er plads til tv'et andre steder så kan jeg godt se at det må blive en form for rullelærred, jeg bruger kun projektor til film og så en fodboldkamp i ny og næ så jeg vil heller ikke unvære et tv ved siden af.

Og kan også godt se at når du nu skal til at lave sådan en gennemført bio så vil man gerne have det er perfekt, nu kører jeg med en rimelig discount løsning med projektor og lærred så kan nok ikke helt sammenlignes, kan være du måske få et tab-tension lidt billigere på brugt markedet eller måske en demo model for 10 af de store er da en del at smide for et lærred trods alt
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 10:36

Hej Blu-ben

Hej LBA75

Tak for dit svar

Mvh
Ja ok hvis der ikke er plads til tv'et andre steder så kan jeg godt se at det må blive en form for rullelærred, jeg bruger kun projektor til film og så en fodboldkamp i ny og næ så jeg vil heller ikke unvære et tv ved siden af.

Og kan også godt se at når du nu skal til at lave sådan en gennemført bio så vil man gerne have det er perfekt, nu kører jeg med en rimelig discount løsning med projektor og lærred så kan nok ikke helt sammenlignes, kan være du måske få et tab-tension lidt billigere på brugt markedet eller måske en demo model for 10 af de store er da en del at smide for et lærred trods alt
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 00:23
Opdateret med lidt nye billeder på første side Smile
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 12:28
Ja egentlig ikke fordi jeg skulle vise noget nyt var bare ved at lege lidt med Photoshop.
Da jeg sidder og leger lidt med ideen om at lave en template til film visning på min tvix.
Er der nogle der har set nogle gode templates med lidt wauw effekt til tvix eller en anden maskine så hører jeg gerne fra jer, eller blot gode ideer Smile

Her er hvad jeg har leget med indtil nu.

Redigeret af Blu-ben - 16-Februar-2011 kl. 22:35
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 16:35

Ved ikke om du allerede kender det, men der en svensker som har lavet et program, hvor den selv henter film info osv. og der skulle være flere forskellige templates til rådighed. Bruger det selv til min Tvix 6600.

Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Ved ikke om du allerede kender det, men der en svensker som har lavet et program, hvor den selv henter film info osv. og der skulle være flere forskellige templates til rådighed. Bruger det selv til min Tvix 6600.

Jo tak kender det godt, min ide var også at lave min egen template til tvixie, og derfor ville høre om folks har fundet nogle fede templates Smile
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 22:14
Fik lige købt et par film holdere i ikea, kun 39 kr stykket - billig opbevaringSmile

Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 22:19
Ser jo vold godt ud. Go stil
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 22:27
Ja det ser sgu godt nok flot ud Thumbs Up
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top