recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - blueray ripper program
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketblueray ripper program

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Emne: blueray ripper program
    Sendt: 13-Februar-2010 kl. 00:41
God aften recordere Smile

Jeg er i gang med at finde ud af at få rippet blueray film til computeren, i 1080p med det lydspor man nu selv vælger (HD lydspor), samt undertekst. 
Jeg vil nemlig gerne ligge filmene ind på min harddisk på min ps3, og så skal den fungere som harddisk afspiller.

Men er der nogen der har et bud på et godt program til windows der ripper blueray film?
det behøver ikke være gratis programmer Smile

håber i kan hjælpe.
Hilsen Rene Big smile

Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 09:26
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 09:31
tak for linkene Wink
er det nogen af tingene du selv har erfaring med ?
Til top
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:34
Ripping af BD til harddisk plejer jeg at foretage med AnyDVD HD. Derefter kan man udvælge lydspor og sub-titles i programmet TsmuxerGui fra SmartLabs i Rusland.

Du kan ikke bare trykke på en knap og "så er det hele automatisk", du skal arbejde dig ind på det du gerne vil.
Undertekster er "a bag of hurt" i mit regí lige nu. Jeg har tænkt at arbejde lidt på det i den nærmeste tid.

"Der er i virkeligheden ikke ressourcevenlige alternativer til at afspille en BD skive. De rasler ned i pris. Spil skiverne på din PS3!"

Men det sagt så er der noget tilfredsstillende , rent hobby-wise, i at lægge en BD film på PS3 harddisk. Just for the sport of it.

God fornøjelse med hobbyen. 
Jens
MvH
Jens
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 14:52
Bruger pavtube blu-ray ripper

http://www.pavtube.com/blu-ray-ripper/

Det konverterer BD skiver til over 50 formater, med 1 klik. Så let kan det gøres. Prøv det. 49 dollars. Ligger også som demoversion så du kan se det inden du køber.

Hvis du interesserer dig for BD som hobby, og har lyst til at sætte dig ind i en masse programmer / teknik omkring BD'er, så er der masser gratis alternativer. Men jeg tør næsten garantere at du ikke får BD-rip i en meget bedre kvalitet end pavtubes program kan gøre.

Bruger selv pavtube til tegnefilm, og til hvis jeg har travlt. Der er rigeligt med muligheder i pavtube for at finjustere de enkelte codecs - hvis man har lyst..

Hvis der skal nørdes, eller virkeligkæles for detaljerne, så bruger jeg en hules masse freeware programmer til selv at demuxe / muxe osv, men ærligt talt så kan jeg ikke se forskel på det jeg selv piller med og det som pavtube kan levere.

Du kan snildt vælge mellem forskellige lydspor, undertækster osv. - så du hvis du er rigtigt uheldig ender op med 10 klik fra BD skiven sættes i til du er igang med at konvertere til mkv 8):


Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Bruger pavtube blu-ray ripper

http://www.pavtube.com/blu-ray-ripper/

Det konverterer BD skiver til over 50 formater, med 1 klik. Så let kan det gøres. Prøv det. 49 dollars. Ligger også som demoversion så du kan se det inden du køber.

Hvis du interesserer dig for BD som hobby, og har lyst til at sætte dig ind i en masse programmer / teknik omkring BD'er, så er der masser gratis alternativer. Men jeg tør næsten garantere at du ikke får BD-rip i en meget bedre kvalitet end pavtubes program kan gøre.

Bruger selv pavtube til tegnefilm, og til hvis jeg har travlt. Der er rigeligt med muligheder i pavtube for at finjustere de enkelte codecs - hvis man har lyst..

Hvis der skal nørdes, eller virkeligkæles for detaljerne, så bruger jeg en hules masse freeware programmer til selv at demuxe / muxe osv, men ærligt talt så kan jeg ikke se forskel på det jeg selv piller med og det som pavtube kan levere.

Du kan snildt vælge mellem forskellige lydspor, undertækster osv. - så du hvis du er rigtigt uheldig ender op med 10 klik fra BD skiven sættes i til du er igang med at konvertere til mkv 8):


Det ser genialt ud. Har lige hentet det. Det tog 5 min at installere og få igangsat en konvertering
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 18:42
Kan pavtube gemme i et format som muliggør at man kan se filmen i Mymovies, og afspille/ transcode den videre til en extender (xbox)?
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 23:32
Hvis du mener wmv så er svaret ja

http://www.pavtube.com/guide/blu-ray-to-xbox360.html
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Bruger pavtube blu-ray ripper

http://www.pavtube.com/blu-ray-ripper/

Det konverterer BD skiver til over 50 formater, med 1 klik. Så let kan det gøres. Prøv det. 49 dollars. Ligger også som demoversion så du kan se det inden du køber.

Hvis du interesserer dig for BD som hobby, og har lyst til at sætte dig ind i en masse programmer / teknik omkring BD'er, så er der masser gratis alternativer. Men jeg tør næsten garantere at du ikke får BD-rip i en meget bedre kvalitet end pavtubes program kan gøre.

Bruger selv pavtube til tegnefilm, og til hvis jeg har travlt. Der er rigeligt med muligheder i pavtube for at finjustere de enkelte codecs - hvis man har lyst..

Hvis der skal nørdes, eller virkeligkæles for detaljerne, så bruger jeg en hules masse freeware programmer til selv at demuxe / muxe osv, men ærligt talt så kan jeg ikke se forskel på det jeg selv piller med og det som pavtube kan levere.

Du kan snildt vælge mellem forskellige lydspor, undertækster osv. - så du hvis du er rigtigt uheldig ender op med 10 klik fra BD skiven sættes i til du er igang med at konvertere til mkv 8):


hej
vil det sige at du kan væælge at ligge en fuld bluray på din hd og vælge spansk og russisk lydspor fra så den ikke fylder så meget  ?????.
hilsen agger
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 13:44
Ja det kan du, men nu fylder lydsporene vel ikke så meget igen? Jeg har kun rippet til x264 i en mkv, så skal ikke kunne sige hvor meget plads man sparer på at fjerne et par lydspor.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 13:55
#Agger
Hvordan hitter man rundt i hvilke .m2ts man skal tage med/udelade og i hvilken rækkefølge?
Jeg har f.eks. denne struktur fra Op. Troede så at hovedfilmen var den største fil på 50 min, men det er det ikke. Så er der en masse andre små filer. Har du en "opskrift"?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 14:07
nu står der på deres side at den (pavtube) er hurtigere en tilsvarende produkter, hvorlænge er i om at kopiere en blu ray med ca. 35gb over på NAS med den?
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu