|
Bluetinum DVB-C erfaringer |
Besvar | Side <12345 140> |
Forfatter | ||
Jumper
Junior bruger Oprettet: 25-November-2006 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er det helt sikkert. Turisterne først. Skawboerne sidst. Sådan er det med så meget her oppe.. :-)
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ligger de manglende kanaler i nogle mux der deler frekvenser med det lokale DVB-T net? Indstråling fra DVB-T er nogle gange forklaringen på at der mangler kanaler. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Jumper
Funktioner
Tak(0)
|
|
Have no idea :-/ Men jeg har ikke hørt om andre her i byen som ikke får samtlige digitale kanaler de sender ud på DVB-C
|
||
Jumper
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har IHC-NET hvor tv-signalet kører igennem. Jeg har aldrig syntes, at der var helt perfekt billede på alle kanaler. Kan det være fordi signalet er for ringe?
|
||
Jumper
Funktioner
Tak(0)
|
|
..altså om det kan have noget med dårligt signal at gøre, at jeg ikke kan se alle digitale kanaler? |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5284 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mvh JørgenT
|
||
JBoysen
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har yousee kabeltv og har haft denne boks i et par dage nu. Fungerer generelt OK af det jeg har brugt den til indtil videre, bortset fra 2 ting :
1) Tekst-TV mangler en split-funktion så man kan se billede samtidig med at man læser sider. 2) Filstørrelsen efter optagelse er forkert - en 2:20 timer lang udsendelse står til ca. 279 Mb i PVR oversigten Ellers lidt info om filstørrelse: En optagelse fra DR:HD på 2:20 fylder 12,2 Gb. Kørte fint ind på en memory-stick. Jeg har dog problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere? Hilsen Jørgen Redigeret af JBoysen - 04-Juli-2010 kl. 22:46 |
||
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere? Hilsen Jørgen |
||
/Erik
|
||
JBoysen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skrev til Blue Tinum support omkring filstørrelse problemet for optagelser. Så må vi se.
Ellers synes jeg også at EPGen er lidt ringe - man kan ikke se tv-program "på tværs", kun for en kanal ad gangen. Og ofte viser den ikke dagens udsendelser og den aktuelle udsendelse; første program der omtales i EPG kan være et program der starter om 2 dage. Lidt belastende hvis man vil optage noget der kommer om nogle timer vha. EPGen. |
||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ifølge YouSee skal du bruge netværks-id 150 og ikke 151, når du bruger boks. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
joern.loenborg
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
JBoysen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også den opfattelse som joern.loenborg (at 151 er for no-name bokse). Ikke at netværksid 150 ikke skal forsøges.
Men jeg har i mellemtiden læst mig til (også på dette forum, selvfølgelig) at SVT1/2 sammen med dansk TV3 er følsomme overfor indstråling, hvis man bor i nærheden af Gladsaxe senderen. Dvs. jeg skal nok en tur i kælderen og checke kabler.
|
||
Besvar | Side <12345 140> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |