recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum DVB-C erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

Besvar Besvar Side  <1 6162636465 140>
Forfatter
Besked
Jeybie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeybie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 09:23
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 11:08
Inden jeg køber Bluetinum imorgen skal jeg lige høre om nogen ved hvad den der 4 ciferede talkode man skal taste ind er ved Stofa?

Samt om nogen ved om det er bedst at opdatere til nyeste software eller om denne ikke fungere godt med Stofa? 
Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bwavin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Inden jeg køber Bluetinum imorgen skal jeg lige høre om nogen ved hvad den der 4 ciferede talkode man skal taste ind er ved Stofa?

Samt om nogen ved om det er bedst at opdatere til nyeste software eller om denne ikke fungere godt med Stofa? 

hvilken kode er det? Jeg bruger ANTV Stofa Aalborg med den nyeste firmware uden problemer.
Barry

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 11:30
Jeg har bare forstået at man skal trykke nogle tal ind, 4 ialt, første gang man installerer den.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 11:32
der menes netværks koden for det antenne anlæg brugeren er koblet op imod
kontakt stofa eller din antenne forening for at få rette kode

Redigeret af jetdirect - 05-Marts-2011 kl. 11:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 12:17
Kan det passe at denne blot er 0000 ?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 13:06

Kan det passe at denne blot er 0000 ?
for at redigere kanal listen tastes : 000000 (6x0)

uden nedværks kode får du ikke de rette kanaler du har adgang til ind i boksen

boksen kan ikke vise betalings kanaler kun gratis kanaler
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 13:26
Hej , jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig lidtSmile
Det er sådan at min kusine skal flytte i en ny lejlighed i hundige , hvor hun har fået at vide at de modtager signalet fra Yousee , og at der indgår den store tv pakke her , inkluderet i huslejen . Hun købte for et år siden mit gamle Panasonic PZ80 , uden dvb-c tuner .
Er det sådan at vi bare kan gå i Bilka og købe den Bluetinum dvb-c box de har og uden videre tilslutte den?
Hun har lige i øjeblikket alligevel tilsluttet en extern dvb-t box for at se DR HD , da et PZ80 jo ikke har MPEG-4 tuner ( signal fra COMX/dvb-t )....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig lidtSmile
Det er sådan at min kusine skal flytte i en ny lejlighed i hundige , hvor hun har fået at vide at de modtager signalet fra Yousee , og at der indgår den store tv pakke her , inkluderet i huslejen . Hun købte for et år siden mit gamle Panasonic PZ80 , uden dvb-c tuner .
Er det sådan at vi bare kan gå i Bilka og købe den Bluetinum dvb-c box de har og uden videre tilslutte den?
Hun har lige i øjeblikket alligevel tilsluttet en extern dvb-t box for at se DR HD , da et PZ80 jo ikke har MPEG-4 tuner ( signal fra COMX/dvb-t )....
MVH
ja boksen har både scart og hdmi ud så det er lige til og koble til

boksen er mpeg4 så der kan se dr hd bla ,men ikke betalings kanaler som kræver kort der er kun yousee egen boks så der skal bruges

husk netværk koden for den antenne forening din kusine er koblet på ,evt hvad hedder antenne foreningen

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 13:41
Tak skal du haveSmile , koder og deslige må jeg lige have undersøgt så...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 17:31

Du starter med at opdatere firmware fra http://bluetinum.net/ViewProducts.asp?default=6219 (med mindre den allerede er ver. 1.03) og derefter vælger du Stofa ved netværkssøgning. Koderne burde passe for Stofa i hele landet. Spørges efter password er det 000000. Du skal lige sammenligne den medfølgende manual med den fra nettet, for der er sket en del ændringer de sidste par måneder.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 22:36
Der skal ikke tastes nogen som helst kode ved Stofa. Vælg blot Stofa som udbyder ved kanalsøgningen og den fungerer absolut fint med Stofa. EPG kommer lyn hurtigt og alt er OK.

Du behøver heller ikke opdatere firmware, hvis du ikke føler for det. Den vil fungere fint med Stofa på dens originale firmware. Men det anbefales da der ligger nogle nye funktioner og fejlrettelser i nyere firmware.

Det er vist TDC/Yousee kunder, der har problemer med EPG mv.

Redigeret af HenrikH - 05-Marts-2011 kl. 22:39
mvh

Henrik
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6162636465 140>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu