recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum DVB-C erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

Besvar Besvar Side  <1 7980818283 140>
Forfatter
Besked
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Hej alle

Jeg har en film på harddisk som fylder 14GB, men når den afspilles gennem Bluetinum er billed og lyd ikke i sync. Hvad kan dette skyldes? Når filmen ses på computeren er der ingen problemer.

Slet ingen? Smile
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 12:10
Jeg oplever det samme, hvis jeg spoler i en optagelse eller film.
Men synkroniseringen bliver dog helt normal igen efter 5-10 sekunder.
Forbliver din ude af sync?
Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bwavin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Dæncker Dæncker skrev:

Jeg søger lidt hjælp til at få digital surround over HD kanalerne som understøtter Dolby Digital 5.1. Problemet er, at jeg under menuen i bluetinum boksen, kun kan vælge PCM (stereo) og RAW. Der er ikke en valgmulighed som bare hedder PCM, selvom det står i manualen! Jeg har connected mit tv til HDMI out på receiveren og connected bluetinum boksen til receiveren. Der kommer både billede og lyd, men kun stereo.

Nogen der ved hvad det skyldes??

jeg tror at man kan kun få 5.1 lyd ud af coax digital udgang. HDMI audio er stereo/mono. Under menuen "lyd og tekst" står der faktisk "Digital Udgang" altså coax udgang. Det er min erfaring i hvert fald.
Barry

sorry! det er forkert, tak til Steen6400!
jeg havde ikke forsøgte med den nye firmware man han har ret.
Barry

Redigeret af bwavin - 11-April-2011 kl. 13:46
Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bwavin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

det virket for mig hvis jeg tryk på pause knappen to gange.
Barry
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 12:19

Jeg søger lidt hjælp til at få digital surround over HD kanalerne som understøtter Dolby Digital 5.1. Problemet er, at jeg under menuen i bluetinum boksen, kun kan vælge PCM (stereo) og RAW. Der er ikke en valgmulighed som bare hedder PCM, selvom det står i manualen! Jeg har connected mit tv til HDMI out på receiveren og connected bluetinum boksen til receiveren. Der kommer både billede og lyd, men kun stereo.

Du skal vælge RAW og så vælge den digitale lyd på den kanal, du står på, så virker det. Husk nyeste firmware, da man ellers skal skrue lidt op og ned for lyden på boksen for at det virker. Jeg bruger det selv gennem min Onkyo.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af bwavin bwavin skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

det virket for mig hvis jeg tryk på pause knappen to gange.
Barry
Det vil jeg da lige prøve senere iaften!
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dæncker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Du skal vælge RAW og så vælge den digitale lyd på den kanal, du står på, så virker det. Husk nyeste firmware, da man ellers skal skrue lidt op og ned for lyden på boksen for at det virker. Jeg bruger det selv gennem min Onkyo.

Det virker!! Tak for hjælpen. Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 10:16
Hej alle (igen igen igen)

Er det muligt at konvertere en video fil til en AVI video fil? Eller et andet filformat som boxen understøtter for den sags skyld?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 11:58

Hej alle (igen igen igen)

Er det muligt at konvertere en video fil til en AVI video fil? Eller et andet filformat som boxen understøtter for den sags skyld?
Jeg har nemlig en film fil som er delt op i mindre filer som hedder 001 fil, 002 fil osv. Computeren kan sagtens læse dem som en sammenhængende fil, men boxen kan ikke engang finde dem.

Hvad gør jeg?
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 12:24
Tror du kan samle dem i mkvmerge.

Add dem i rækkefølge og start mux i bunden
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 21:37

[QUOTE=Master_Geek]Er det muligt at konvertere en video fil til en AVI video fil? Eller et andet filformat som boxen understøtter for den sags skyld?
Jeg har nemlig en film fil som er delt op i mindre filer som hedder 001 fil, 002 fil osv. Computeren kan sagtens læse dem som en sammenhængende fil, men boxen kan ikke engang finde dem.
Hvad gør jeg?
MPEG-Streamclip er et godt program til at samle stumperne. Gem som "Konverter til TS fil", så spiller den fint i BT-boksen. Og video/audio er i sync.

En anden metode er at bruge Project-X og Imago MPEG-Muxer. Project-X er et fantastisk program til at reparere, samle og trimme MPEG-filer.
Ulempen er, at når man åbner Project-X første gang, føler man sig helt lost.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 15:28
Er det muligt at få den til at afspille ISO filer?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 7980818283 140>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu